/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mega lag
Fra : o_k
Vist : 728 gange
250 point
Dato : 09-04-04 14:11

Hey er der en der ved hvorfor man man har en masse lag, når man spiller online, det er startet for ca 4 uger siden.
AMD Athlon xp 1533 Mhz.
256 mb (pc 133 SDRAM)
Er den for lille. putteren,
<forbidelse= stofanet 1024/256 Kbit/s (hvis de kan holde det de lover)
Mvh o_k
ps Det jeg spiller mest er unreal tournament.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-04-04 14:20

som regel er det fordi ping tiden er for stor! Stofa har haft problemer med deres ping tider, og jeg ved ikke om det er løst!

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 09-04-04 15:29

Du kan tjekke din hastighed med en lille onlinetest fra TDC og se om det er her der er problemer...

http://81.19.245.211/speedtest/start_test_2.html

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 09-04-04 16:07

Har lige tjekket hastigheden, og den viser 763/209 Kbit/s og det er jo ikke helt optimal. Skriver lige en mail til stofa.(og høre hvad de siger til det):-]:-]

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 09-04-04 16:19

Og her er deres svar.......Din Stofanet forbindelse har ikke en garanteret hastighed, men kabelmodemet er konfigureret til en maksimal hastighed på 1024/256. Det vil sige, at under de rigtige forhold, må du kunne forvente at hente med en hastighed omkring 1 Mbit, og sende med omkring 256 Kbit

Men alt efter forholdene, kan hastighederne altså svinge.
Vil prøve at teste flere gange. Det er måske en god ide at få en 2 forbindelse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-04-04 16:26

http://cleaned.beyondunreal.com/UTFaq/UT_FAQ.htm#_Toc536678951
Tror det er dit ping mere end din båndbredde!

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 09-04-04 16:38

det lyder F...... mærkeligt, har du tjekket ping hastigheden på den server du spiller på???

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 09-04-04 16:47

Ja den svinger lidt fra 100 op efter. Min ping er ca 120, men kan svinge meget..

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 09-04-04 17:43

Vil lige sige at jeg arbejder på en netcafe og vi kicker alle dem med en IP på mere end de 120 - 150.
Kommer lidt an på om de er provokerende osv.
Under alle omstændigheder kicker vi hvis de nærmer sig de 150.

MVH
Andreas

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 17:53

jeg har tdc 2mb/128kb , deres testser flot ud for mig 2.3/218 men det mærker jeg nu ikke meget til.
(tdc tester tdc, hmm)
Jeg stoler mere på en test fra IT & Telestyrelsen
http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp
Den siger 1.7/102 ,med et datatab på 0,9% , det er også mere hvad det føles som.
o_k, jeg støtte en gang ind i dette sted, http://www.stofanot.dk/

Hyg jer

Natmaden

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 17-04-04 09:58

Hey. Jeg vil gerne ha det ?? lukket er der en der kan komme med en ide om hvad jeg kan gøre.
mvh ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-04-04 11:57

hej ole
jeg ville da gerne hjælpe men tror ikke at jeg kan , da jeg ikke spiller
og ikke ved hvad at du mener med lag.
Foreslag: opret et nyt spgsm til 1 point. og link det til dette.
oplys lige at der er 250 point at hente.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 17-04-04 12:00

jørgen med lag, mener jeg packloss, hjælper det
mvh ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-04-04 12:44

Okay,du kan prøve dette,her er min test,jeg har samme forbindelse som du har
hos stofa>
Your Tweakable Settings:
Receive Window (RWIN): 26280
Window Scaling: off
Path MTU Discovery: ON
RFC1323 Window Scaling: OFF
RFC1323 Time Stamping: OFF
Selective Acks: ON
MSS requested: 1460
TTL: unknown
TTL remaining: 115

2. Test 146000 byte download
Actual data bytes sent: 146000
Actual data packets: 100
Max packet sent (MTU): 1500
Max packet recd (MTU): 1500
Retransmitted data packets: 0
sacks you sent: 0
pushed data pkts: 10
data transmit time: 1.361 secs
our max idletime: 312.1 ms
transfer rate: 66533 bytes/sec
transfer rate: 532 kbits/sec
This is not a speed test!
transfer efficiency: 100%

http://www.dslreports.com/tweaks
når ud kommer til side to i testen så sætter du disse parameter ind i boksene>
Speed (advertised) kbit/s: 1024
Operating System:dit OS

Service:Cabele

Connection: normal

når du så har kørt testen,og hentet>
DRtcp
http://www.broadbandreports.com/drtcp
Så køre du testen igen og sætter de parameter ind i DRTcp
som testen anbefaler,og sådan foresætter du til du har
fået de bedste resultater frem i testen,jeg brugte
7 test og ændringer i DRTcp før jeg var tildfreds,
genstart pc'en efter hver gang du har sat nye parameter i DRTcp,TEST
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 250 point
Dato : 17-04-04 12:50

jeg har kørt med DRTcp i tre år nu og det har forbedret min forbindelse
betydeligt

Godkendelse af svar
Fra : o_k

Dato : 17-04-04 13:21

Tak for svaret Manse9933. Det vil jeg prøve. Så må vi se om det hjælper.
mvh ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-04-04 13:39

Nå du har ikke prøvet endnu,så er det lidt tideligt at lukke spørsmålet,men prøv også lige at blive pingable
>det er den bedste måde at se om du har packet loss ,men luk for den mulighed igen efter testen,af sikkerheds årsager.

Become pingable
if you need basic packet loss tests done
Check tweak FAQ>

http://www.broadbandreports.com/faq/tweaks
Manse9933

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-04-04 14:21

held og lykke