/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Boot'e en MAC?
Fra : vrigsted
Vist : 690 gange
109 point
Dato : 09-04-04 12:56

Kan man det? Altså sådan at man derefter kan installere windows på den?

Hvis ja, hvordan gør man så?

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 09-04-04 17:57

Nej en mac er en mac.

Accepteret svar
Fra : morban

Modtaget 109 point
Dato : 14-04-04 16:09

En Mac har en helt anden processor arkitektur (RISC) som gør at den ikke umiddel bart kan køre Windows.
Man kan dog lægge en virtuel maskine på som kan køre Windows, med programmet VirtualPC fra Microsoft, men det er en bedere ide at købe en PC hvis man vil køre Windows.
det er dog ikke noget problem at få software til Mac længere, jeg ser ikke så mange PC programmer som ikke er udgivet til Mac også, som jeg gjorde for nogle år siden.

Godkendelse af svar
Fra : vrigsted

Dato : 15-04-04 09:18

Tak