/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
ER DER NOGET AT GØRE?
Fra : louisez
Vist : 599 gange
30 point
Dato : 09-04-04 12:17

så er frederik blevet rigtigt godt forkølet igen...
jeg er begyndt at arbejde om aften så jeg har fri kl23.30 så ind jeg kommer hjem og lige får slappede lidt af og kommer i seng så er kl ved at være 01.00 og frederik har det sidste lange tid stået op mellem kl 05.30-06.00.
han vågner som regl midt på natten og græder som om han drømmer eller sådan noget så det ender nogle nætter med at han kommer over i sengen til os at ligge..
det vil sige jeg kommer i seng kl 1 og er oppe igen kl 6 ca så jeg skal være heldig hvis jeg når at få 5 timer sammenhængene søvn må indrømme at det er ved at være lidt hårdt føler mig konstant træt vi har prøvet at få frederik til at sove lidt længer om morgen ved at komme ham lidt senere i seng og prøvet at lade vær med at ligge ham to gange i løbt af dagen men det hjælper ikke den er helt sikker lige meget hvad tid han er kommet i seng så vågner han meller 05.30- 06.00..
og nu hvor han er forkløbet ja så vågner han jo mange gange i løbet af natten og det er begrænset hvor meget nogle af os får sovert men aligevel vågner han tidligt næste morgen..
hvis nogle har nogle gode ider til hvad vi kan gøre får at få ham til at sove lidt længer så tager jeg i mod forslag men kys hånd...
PS. frederik er 1 år gammel
Hilsen en træt mor

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 09-04-04 12:28

Undgå at give ham sukker, sodavand saft mm. I hvert fald ikke i timerne før end han skal sove.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-04-04 12:38

Frederik er helt som alle andre på 1 år.
Hvad med at lade Frederiks far overtage "vagten", så du kan få sovet "igennem".
"Tving" Frederik til at sove i sin EGEN seng. Det kan blive en hård "kamp", men resultatet udebliver ikke. Vand i sutteflasken .. og KUN vand. Han vil "brokke" sig, men hold ud ! Det er dig der "bestemmer" indtil han fylder 18 år, men få løbende en "accept" fra Frederik .. så vil han helt naturligt også få "respekt".
Good luck !
/PG, som selv har haft samme "kamp". Sønnen er lige fyldt 18 år, og der har aldrig været de store "kampe".

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 12:40

tag ham ikke op, lær ham at natten íkke er det riftige tidspunkt, for opmærksomhed.
min datter kørte mig træt og var oppe det meste af natten. nu hun snart 17. og er stadig natmenneske,
jeg tænker at det delvist er min egen skyld. jeg er også sikker på at hun dengang hviste at det var forkert om nattten,
for ting hun ikke kunne ville om dagen, det kunne hun om natten.
'Hør far, jeg kan sige far','se far hvor stille jeg er når at du tager mig op'.
i dag gør hun næsten det samme, nu er det bare mig der lapper cyklen. og mor der laver lektier.
for den natlige charme, bruger hun nu døgnet rundt.

Så i de unge år, gælder det om at være fast fra starten.
måske et ritual som han kan forstå, betyder 'så er det sengetid'.
Nu kikker hun mig over skulderen og tror at hun, skal lave dette indlæg, så jeg må hellere få trykket på send
Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 09-04-04 12:44

hej seppe..
jeg ammer ham stadig 2 gange om dagen det vil sige morgen og aften ikke noget med om natten... men der er jo masser af sukker i modermælk kan det have betydning for at han ikke vil sove i længer tid af gangen...

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 09-04-04 12:49

hej guild... tak for dit svar hvis far kunne tage over er jeg sikker på han ville gøre det men han står op kl6 om moregn og skal på arbjede..
frederik er ikke i vuggestue endnu så jeg har ham hjemme om dagen og skal så på arbjede når far kommer hjem...
jeg går i seng når jeg kommer hjem fra arbejde det vil sige jeg ligger i min seng kl 01 og står op igen kl06 og må nok bare konstater at 5 timer i døgnet ikke er nok for mig for som sagt føler jeg min konstant træt...
synes vi har prøvet alt for at få ham til at sove lidt længer men selv om han kommer 2 timer senere i seng end han plejer ja så sover han ikke de 2 timer længer nej han vågner stadig kl 05.30 - 06.00

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 40 point
Dato : 09-04-04 12:57

Guild ! Den synes jeg du kommer for let til. Frederiks far tager da sikkert sin part af sliddet, hvorfor tror du ikke det. Det drejer sig om et sygt(forkølet) barn, det skal man da ikke kæmpe med. (Så risikerer du at blive den lille ,når han bliver 18.) Nej et sygt barn har da brug for trøst. og det har forældrene maske også. De fleste af os husker tydeligt den periode, indtil de er ca 2 år. det er hårdt, og der er sikkert ingen patentløsning, så ville problemet vel ikke stadigt eksistere.Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 09-04-04 12:57

Plejer Frederik ikke at sove middagssøvn?
Hvis han tager sig en lur i løbet af dagen (inden du skal på arbejde igen), skal du prøve at få sovet lidt imens. Jeg ved godt, at der er 1000 ting der skal ordnes og at det er nemmere at gøre når han sover, men du må altså give dig tid til at få slappet af - og lad så far ordne lidt vasketøj og støvsugning når han kommer hjem fra arbejde.
Held & lykke.......

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-04-04 12:59

> louisez
Jeg er selv far. Da børnene var små, var min kone aften- natsygeplejerske. Vi arbejdede også "forskudt", men vi skiftedes til at "opleve" nogle nætter uden megen søvn. Det kan ikke være rimeligt, at det er moderen, som altid skal stå for "skud".
Selv om du er "hjemmegående", er det helt på højde med "normalt" arbejde .. de fleste dage endda også med "overarbejde" !
/PG

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-04 13:13

Natmaden! Jeg kan godt lide dit indlæg. Her lyder det næsten, som du synes far tog sig for meget af den lille, de kan jo sno os om deres lillefinger, ikke. Se bare nu lapper du hendes cykel. Du synes moren tager sig for meget af Frederik på ca. et år.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 13:44

nej valde det var ikke helt sådan, man kan ikke gøre for meget, men man skal bare ikke lære dem at det de ikke selv syntes er 'sjovt'
det gør andre. og det er man/jeg nemt selv med til at lære dem i en tidlig alder.
Da hun fyldte 5, og fik en ny cykel, så jeg hende på legepladsen, lade de andre pudse den, for at få lov til at prøve den.

Det var nu ment lidt allround symbolsk, men det er ikke fantasi, altså jeg oplever det.
Der kommer jo også en alder, hvor at der kommer et ønske om kæledyr.
men det skal jo luftes/skiftes/passes/plejes. og det kan nemt blive dig/mig der så ordner alt det.
men igen det er man jo selv med til at opdrage dem til
For mig hænger alt dette sammen med, det man gør og det der sker når de er små.
Mvh Jørgen.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-04-04 14:46

Hej louisez og derefter valde:

Ja selvfølgelig kan dine problemer løses, da de har nogle helt naturlige forklaringer,
især da du selv er en af dem, som ligger inde med de allerfleste af de grundlæggende årsager til dine problemer!

Et af problemerne er at du stadig ammer ham 2 gange om dagen.

Ja det er da rigtigt, at der ”normalt” er masser af sukker i modermælk, men sukkerkoncentrationen er forskellig fra start til slut af amningen, og koncentrationen er størst til sidst, og netop sukkerkoncentrationen har normalt betydning for at han falder hurtigt i søvn,
men hvor længe han vil sove, det er der noget helt andet der indvirker på.

Men det STORE SPØRGSMÅL er:
Er du i det hele taget interesseret i at løse dine problemer ?

valde skriver at et sygt barn har da brug for trøst. og det har forældrene maske også.

- Ja hvis valde mener at trøst og kærlighed er det samme, er jeg enig!
– Men forældre til børn, har især brug for at have fået en god forældreuddannelse,
og det er der desværre mange der mangler!

Valde skriver også:
De fleste af os husker tydeligt den periode, indtil de er ca 2 år. det er hårdt.

– Ja det gør jeg også, specielt min ældste datter som har 45 års fødselsdag i dag, det var en skøn tid,
bortset fra at jordmoderen brækkede armen på hende under fødslen, ellers så var hun det
alle i familien, naboer, venner og bekendte kaldte et nemt barn, og nøjagtig det samme skete
med hendes 2 yngre brødre, bortset fra det med den brækkede arm.

Valde skriver også:
og der er sikkert ingen patentløsning, så ville problemet vel ikke stadigt eksistere.

- Jeg er enig i at der ingen patentløsning er. – Derimod er der nogle naturlige løsninger,
og årsagerne til at problemerne eksistere i så mange familier er, at man går efter Patentløsninger, Hovsaløsninger, og lignende som højest virker på kort sigt, i stedet for at finde frem til
de naturlige årsager, og bearbejde opgaverne ud fra det, da denne metode giver
de langvarige løsninger.

Med venlig hilsen
Steen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-04 16:34

Natmaden! jeg tror ikke vi er volsomt uenige, bortset fra at jeg er ikke sikker på det kun er opdragelse, der er også noget med en evne til at få de andre til det grove -en ikke helt utiltalende evne synes jeg - Jeg tror de andre der nu gør det "grove" for hende de har fået den samme "pylrede" opdragelse.
Dkwm 327 Vi er ret så uenige, du mener der er forskel på trøst og kærlighed! Man kan da ikke sige til et spædbarn: "Nu lægger du dig bare derover for dig selv, så skal jeg nok elske dig højt medens jeg sover videre!
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 16:42

I en hule i sydeuropa, har videnskaben netop tydet, nogle hulemalerier, fra før istiden.
der stod: 'Børn nu om dage er ikke til at styre'

Så uddannelse i forældrerollen, hører vel ind under standarliseringsrådet.
Dur ikke hos os , da vi alle er vores egne individer, med forskellige behov.
Man kan læse mange bøger om børn , men det er kun udpluk der vil kunne bruges af den enkelte.
http://www.voresborn.dk
http://www.mor-far.dk

http://www.sus.dk

med datteren Steen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-04-04 17:09

Noget af jeres problem er måske også, at I ikke har regnet det at passe en lille barn for andet end venstrehåndsarbejde... Se, hvad I prøver på: 2 fuldtidsjobs plus et fuldtidsbarn... Et eller andet sted MÅ det da gå ud over nogen. -Enten må Frederik tilpasses jeres behov, eller også må I tilpasses hans behov. Han har brug for mindre søvn og mere kontakt. I har brug for mere søvn og mindre kontakt. Og hans behov for søvn bliver jo mindre jo ældre han bliver.

Hvornår skal han i vuggestue?? For det er nok det, der er løsningen. Enten det, eller mindre arbejde til forældrene.
At du ammer er bare godt, og det gør næppe nogen forskel i den sammenhæng. -Lige bortset fra, at en næse jo stopper mindre når man bliver ammet..

Selvfølgelig vil han jo alligevel ikke kunne komme i vuggestue, hvis han er syg. Men det vil jo så kun være nogle nætter, at I ikke får sovet nok. Som det er nu, så får I aldrig sovet nok. Det er en uholdbar situation..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 17:15

valde, det jo programmering.
Version 1
dag 1. græder jeg tager de mig op.
...
dag 4. de tager mig ikke op, så jeg prøver lige, lidt højre.
dag 5. det hjalp
...
dag 10. tilbage til dag 4
Version 2
dag 1. jeg græder de tager mig ikke op
...
dag 4. Jeg græder og er meget utilfreds, måske jeg skal skrige
dag 5. Jeg skriger, så de tror det værste
...
dag 7. hmm, er de døve
dag 10. hvor mor og far altså søde om morgenen, og hvor har vi det dejligt.
dag 20. tilbage til dag 10

Hvis version 2 lykkedes vil man også i fremtiden vide, at når barnet græder, så ER der en rigtig grund.

Men selfølgelig, kan der jo være noget galt allerede, (kolik,,,osv.). men så er det jo ikke her, men lægen,
man skal have fat i.
og sundhedsplejersker er der jo også for at kunne vejlede, og kan sikkert kontaktes, pr telefon, for en snak.

Amning er bla. med til at styrke imumforesvartet, og det er mest omgivelserne der reagere, og syntes, hvis at man ammer for længe. så hvis jeg kunne, ville jeg blive ved. foruden er det også med til at styrke mor/barn forehold.
for mit vedkommende, far-forhold. PS. Jeg brugte flaske
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-04-04 17:42

Vores rigtig gode ven/veninde, som er uddannet - og meget dygtig pædagog - havde bare én bemærkning da hendes første barn fyldte EET år:
"Alle mine lærebøger skal skrives om"

/PG

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-04 17:51

Natmaden! Ja, jeg synes da også flaske er i orden - når det er eneste mulighed
Det er da ikke let at være forældre - - mon det er let at være spædbarn?
Nu har jeg nået den alder, hvor jeg ikke skal flaske flere op. Men jeg kigger mig interesseret rundt, og finder ud af, at det egentlig er lykkedes meget godt, bortset fra det med cykellapningen, - det gør vi da gerne,- især hvis man tænker på hvad problemer der kunne have været. Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-04 18:10

Guild!
Ja lad os skrive de lærebøger om - - hvad i alverden skriver vi så???
Det en tilfælde er vist forskelligt fra det andet. Det bedste man kan skrive er vist: "Det her har forældrene en meget god medfødt fornemmelse for"
Problemet er jo mest når barnet er sygt, der var der et par gode forslag en sagde noget i retning af: "Udnyt den tid barnet sover om dagen, til selv at få et lille blund". Så skit om opvaskevandet bliver koldt. En anden foreslog vuggestue, begge dele måske. Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 09-04-04 18:36

Hej Louisez.

Det med at Frederik er blevet forkølet, kan du afhjælpe med at hæve hovedgæredet, med et par bøger, det letter trykket i hovedet/ Ørerne.

Saltvandsnæsedråber( apoteket) er også gode inden sengetid, så længe hans næse er snottet, Vil han ikke have disse dråber,kan snottet suges ud af hans næse, med en lille suger (apoteket, matas)

Palmolive laver en bodyshampoo på aromaterapi ( Den er lilla og lavet på lavendel, den er afslappende, og god både til voksne og børn).
( Kun ganske få dråber til børn ) Denne sæbe har begge vores piger brugt til deres børn, i deres urolige perioder, det har virket. Bruges til hans aften bad.

Håber du får en god nattesøvn.
Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 18:48

se nogle dyrebørns udsendelser, hvad det er der sker,
når den sidstkommende fugleunge, blir skubbet ud af reden, når den mindste ræv ikke, får så meget mad som sine
søskende, eller musemoren der æder den mindste, for at have energi til resten.
det er vel et overlevelses-signal, lige som det at græde.
den der hyler højest får først mad, den der først får mad, blir stærkest.
Vores 13 marsvin har forresten også opdraget hele familien, de hyler kun, når dem de kender, åbner køleskabet,
altså de ved hvem, at de kan lokke til at give dem en ekstra godbid.(men de er nu oss så søøøøde)

Jeg kan godt anbefale en bog af Desmon Morris, jeg mener at den hedder 'den nøgne abe' og kan lånes på,
bibeloteket. den handler bla. om små børns(fra fødsel) syn på verden, og er skrevet i et let og spændene sprog.

denne er kun for sjov, eller..
http://www.ambassen.dk/barn/index.php
Påskeferien kalder, så god påske til alle,

Held og lykke louisez og famillie.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 10-04-04 00:32

Til dkwm327.
tak for dit meget lange svar... men synes ikke jeg kan bruge det du skriver til så meget.
Du skriver at mine problemer selvfølgelig kan løses for at jeg selv er et af dem...
hvordan kan du skrive sådan når du ikke kender mig og hvordan jeg er som mor?

Du skriver også om jeg i det hele taget er interesseret i at løse dem.
Til det kan jeg kun sige til dig at det er jeg ellers brugte jeg ikke tid at blandt andet at skrive herinde.

min søn er også det jeg vil kalde for nem, han er fro det meste glad som dagen er lang, når han skal lægges til at sove ligger jeg ham ind i sin ejen seng også ligger han og snakker lidt til sig selv om sine bamser til han falder i søvn..
men lige nu har han desvære bare en periode hvor han ikke sover så godt og det har jeg meget svært ved at se hvorfor du kan sige til dels er min ejen skyld.

Men på mig lyder du lidt som en mand der har løsningen på alt. For det er ikke så længe siden at du skrev et svar til en fyr på 22 inde under sorg og krise som skrev om at han var ulykkelig fordi ham og hans kæreste var gået fra hinande og at det ikke var nemt at være homo...
du skrev et meget kort svar til ham om at du havde løsningen på hans problem og at han kunne skrive til dig på din mail...

og forresten kan man ikke give børn for meget kærlighed efter min menning.
Louisez

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 10-04-04 00:37

hej Birgitta..
tak for dit svar..
Jeg er kun lige begyndt på arbejde for en mdr siden og at jeg har frederik hjemme er fordi vi lige nu ikke har andet valg vi har endnu ikke fået plads i vuggestur eller dagpleje vi bor i kbh og der er desværre ikke nogle psaningsganti..
men vi siger ikke nej når vi en dag får tilbud om en plads, for frederik har godt af at komme ud og være sammen med ander børn og lære at være væk fra mor og far...
Louisez

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 10-04-04 00:43

hej natmanden...
du skrive et meget langt svar hvor du beskriver hvordan børn græder og så bliver taget op og at de næste dag så bare skriger og kommer mor og far... osv
Frederik sover i sin ejen seng normalt, men vi laver undtagelser som nu hvor han er syg han bliver lagt til at sove i sin egen seng men ja hvis han vågner om natten når han er syg og utilpas så sker det jeg tager ham over i vores seng og det ser jeg ikke noget forkert i...
Louisez

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-04-04 01:22

Hej Louisez
Håber ikke at du tog det negativt, for sådan var det ikke ment.
Det er bare mig, der syntes at løsningen til tider findes, ved at kikke på tingene fra en anden vinkel.
Og jeg forstår dig/jer godt, det er hårdt, trøst dig med at, en dag, kan i kikke tilbage, med et smil,
og sige ja, det var en hård tid.
Og du er oppe nu, tja, så gætter jeg at frederik osse er.
Så sæt jer i en god stol læn dig tilbage med ham, slap af sammen, kik ham sødt i øjenene
og fortæl ham ganske lavt om livet inden han var født, eller noget andet , som du føler for,
fortæl ham om din egen lykke, om bestemor, om sommeren der snart kommer.
Han forstår nok ikke hvad du siger, men han følger med.
Det gir den ro, det stresser dig af, og han falder til ro, og sikkert(måske) i søvn.
Venlig hilsen.
Jørgen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-04-04 17:39

Hej, Louisez.
Jeg håber bare, at I snart får en vuggestue/dagplejeplads. Det er så synd, at I skal være så overbelastede i lige netop den tid, hvor I burde have masser af glæde af hinanden... Men det tror jeg nu, at I har alligevel.. Det er nok bare lige nu, at du synes at det er for strengt med manglende nattesøvn og forkølelse.

Men ellers, hvad laver Frederik om aftenen, mens du er på arbejde? Sover han? For så kunne hans far enten holde ham vågen nogle timer eller også lave alle de huslige ting (tøjvask, rengøring, forberede mad og indkøb o.s.v.) så du har mulighed for at sove sammen med Frederik om dagen.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 10-04-04 21:33

Hej Louisez

Jeg har selv en datter på 14 mdr. som er snottet og total tilstoppet. Jeg enten suger hende med en "dims" fra apoteket eller drypper hende med saltvandsdråber. Du kan med fordel også malke lidt ud og med en engangssprøjte dryppe lidt i hans næse. Deudover er hendes hovedgærde hævet hvilket også er ok indtil damen vender rundt og dermed sover med hovedet nedad .....
Vi fandt ud af at give hende HIPP fuldkornsgrød igen om aften lige inden sengetid. Det mætter utrolig godt og holder hele natten. Når min datter vågner om natten får hun tilbudt vand fra en kop med tud så sengen og hende selv ikke bliver våd derefter bliver lyset dæmpet helt ned igen og så er det godnat. Det tog ca. 1 uge så havde hun vænnet sig til den rutine.
Vi har sat mørklægningsgardiner op på hendes værelset hvilket gør at hun nu sover til kl. 6.00-6.30 hver morgen. Det er en af de bedste invisteringer vi længe har gjort.
Søvnen vil markant ændre sig når han kommer i vuggestue eller dagpleje så der er håb forude.
Flot at du stadig ammer jeg stoppede selv da hun var 11 mdr. for da begyndte hun at bide MEGET!

Jeg håber det bedste for jer for afbrudt og for lidt søvn er en af de bedste torturmetoder der findes.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 11-04-04 02:35

hej birgitta..
Frederik kommer i seng mellem kl 20.00-21.00 også er far da også flink til at tage opvasken og sådan men støvsuge kan han ikke så vækker han ham jo igen.. tøj vask desvære heller ikke da vi ikke har vaskemaskine men bruger et fældes vaskerum som ligger i den gård vi bor i....
far har nogle aftener prøvet at holde frederik oppe til kl 22 for at se om han så ikke sov lidt længer men det gør han IKKE nej dagen efter er han bare mer pivet og træt så det virker ikke... men selvfølgelig tror og håber jeg også det vil blive beder når han kommer i vuggestue..
men synes nu vi er meget godt til at hjælpe hinande her hjemme så vi kan få det bedste ud af det..
hilsen Louise

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-04-04 15:09

Hej, Louisez.

Jeg håber så sandelig, at du har påskeferie!!! Ellers er det da ikke særlig smart at sidde ved computeren på den tid af natten.
Og selv om du har påskeferie, så forstår jeg ikke rigtig, at du ikke bruger den til at komme til kræfter og få indhentet søvnunderskuddet. Frederik vågner vel alligevel ved 6 tiden selv om det er påske???

Når du har fri kl. 23.30, så går jeg ud fra, at du møder sidst på eftermiddagen. Og så kunne det måske lade sig gøre for far at ordne vasketøj eller støvsuge, inden Frederik skal sove? Det gælder nok om at få lavet så meget som overhovedet muligt af det praktiske mens Frederik er vågen, så du kan få nogle timers søvn sammen med ham om dagen.
--Og det er vel heller ikke anderledes for dig: Du vækker ham vel også, hvis du støvsuger om dagen? Eller du må støvsuge, når han er vågen.
Og det samme med vasketøj: Hvis du skal i vaskeriet om dagen, så er du da også nødt til at tage Frederik med???

Prøv at sætte jer ned og lav et skema over jeres liv: Dit, fars og Frederiks. Skriv ind, når I sover, spiser, arbejder, leger, husarbejde o.s.v.
Og så må I prøve at flytte rundt på opgaverne, så I får fordelt forældrenes søvn, hvile og arbejdstider rimeligt.

Godkendelse af svar
Fra : louisez

Dato : 13-04-04 00:33

Tak for svaret valde.. Hilsen Louise mor til frederik

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-04-04 12:05

selv tak Luisez, og held og lykke fremover! Frederik skal nok udvikle sig til en dejlig ung mand.Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 05-07-04 03:06

Hej natmaden – du skriver d. 09-04-04 16:42

1. Så uddannelse i forældrerollen, hører vel ind under standarliseringsrådet.
så, 2. Dur ikke hos os , da vi alle er vores egne individer, med forskellige behov.
og 3. Man kan læse mange bøger om børn , men det er kun udpluk der vil kunne bruges
af den enkelte.

nr. 1. Det anser jeg for noget vrøvl.
nr. 2. At vi alle er vores egne individer, med forskellige behov! – Det giver jeg dig
fuldstændig ret i, og det er nemlig også det en RIGTIG Forældreuddannelse går ud på,
så det har netop intet med standardisering, ensretning, kæft trit og retning at gøre,
men derimod at fremhæve alle de gode sider samt mangfoldigheden i kreativiteten
nr. 3. Det giver jeg dig også ret i! – Og det er så med at vælge det der duer.

Med venlig hilsen
Steen Hansen