/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
terasseovn
Fra : snusi
Vist : 2879 gange
150 point
Dato : 09-04-04 11:54

Hej.

Jeg har brug for et godt råd ang. ovn til terassen, sådan en hvor der brændes træ af i, ikke en gasovn. Hvilke materialer skal den være af, hvor stor skal den være, og hvor kan jeg købe den ?

snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 11:58

Tja - støbejern er ok et godt bud
http://www.hortensia.dk/Katalog/spec/FF2.html

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 160 point
Dato : 09-04-04 12:13

Søg terrasseovn, og du vil finde mange tilbud.

http://lundhede.datascan.net/

Vejret er lige til lidt opvarmning på terrassen.

God påske.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 09-04-04 12:15

hej snusi
biva har også en - den er ikke frostsikret og kan springe hvis den varmes for hårdt op. prisen svinger mellem 199 og 399 kr alt efter om den er på tilbud. Netto har også haft nogle - men det er mere en overdimesioneret wok, prisen kan jeg ikke huske.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-04-04 18:09

Du kan seævfølgelig bygge en selv. Det kan gøres i alm. mursten men andre materialer som beton, lega, gasbeton m,m kan bruges. Det er ikke så svært som det umiddelbart lyder. BAUHAUS og andre byggecentre har brochurer som beskriver hvordan.
Bladet "GØR DET SELV" har flere gange haft en artikel hvordan man bygger en sådan....ja selv BO BEDRE havde det engang.

Du kan til og med bygge den med bageovn så du kan bage dit eget brød på terressen.

GOD FORNØJELSE:

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 11-04-04 12:49

Tak for svaret jakjoe.

Findes der ikke andre forhandlere end oppe på den anden side Århus? Jeg er ikke god til at finde rundt på nettet, derfor spørger jeg . Vi bor i Sønderjylland og vil egentlig gerne se ovnen før vi køber. Vi er nemlig meget i tvivl om det skal være medium eller stor ovn vi skal købe.

snusi

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-04-04 18:21

Selv om firmaet her kun sælger engros, kan de sikkert oplyse nærmeste forhandler

HORTENSIA
Alrøvej 54, Falling
DK-8300 Odder

Telefon: 8655 0720
Telefax: 8655 0740
e-mail: info@hortensia.dk

Kun engros salg.

mvh
jakjoe