/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN Messenger (Fjernsupport)
Fra : 2100
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 08-04-04 19:20

Først, har aldrig før brugt MSN Messenger, men har nu fået lagt 6,1 ind. og er blevet oprettet.
Jeg har fået at vide at man kan lave fjernsupport videre messenger, hvor man kan overtager en anden komputer, men først når vedkommende trykker på godkend.
Så mit spørgsmål er, hvordan gør jeg dette.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 19:26

handlinger>start netmeeting>så får du muligheden for deling og du kan se hvilke mulighedder du har. Det er ikke sikker at du kan alligevel. Din udbyder kan spærre for det eller din firewall bremser.
Emesen.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 19:28

Har ikke hørt det på messenger ,men XP har fjernsupport med forbindelse til en anden PC og der er dansk brugervejl

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-04-04 19:31

Til oplysning: Jeg bruger Win 2000 pro og ikke XP

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 19:33

Jeg kan se det er på messenger ,Undskyld!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-04-04 19:33

Log på messenger

Klik nede i bunden hvor der står flere

Her er der en fane der hedder bed om fjernsupport

Så kommer der en guide frem på de personer som er online

Klik på den person som du vil have fjernsupport til

Så skal denne person accepter din anmodning om fjernsupport,og så går det helt automatisk

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-04 19:33

Det virker skam fint via messinger Har prøvet det flere gange
Mvh sune

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 19:34

Handlinger-bed om fjernsupport Jeg ved ikke hvorfor det skal være på udenlandsk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 19:36

Hvis giver tilladelse til styring - så lad være med at sætte hak i automatisk tilladelse.
Når du "kører" deling - så får du comp tilbage ved at trykke på en tast.
Emesen.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-04-04 19:38

Hej 2100...

Det kan sagtens lade sig gøre!
du skal bare gøre følgende:

1. Højreklik på "Denne Computer" vælg "Egenskaber"...
2. Vælg "Fjernstyring" (fjernkontrol) og aktiver!...
3. Gå nu ind i MSN Messenger og vælg "Handlinger" og vælg "Spørg om fjernstyring"...

Mvh. Cooper

PS: Det er måske fortolket lidt anderledes, det er pga. jeg kører med engelsk styresystem!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 19:42

dscoop80
Hvor ligger det i win 2000
Emesen.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-04-04 19:43

briani: Har lige prøvet dit svar, men under flere er der ikke noget som hedder fjernsupport, men en masse andre såsom chat m.m

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-04-04 19:46

okay

Så prøv denne måde.

Sådan bruges Fjernsupport
Fjernsupport er en fremragende ny funktion i Windows XP, som gør det muligt at hjælpe hinanden over internettet eller et intranet. Du kan starte Fjernsupport fra Windows Messenger, og invitere en anden bruger til at hjælpe dig.
Sådan beder du om fjernsupport
1.   Start Windows Messenger, og log på.
2.   Vælg en kontaktperson, der er online, og start en samtale – enten en onlinemeddelelse eller en stemmesamtale.
3.   Klik på Bed om fjernsupport.
Hvis kontaktpersonen accepterer invitationen, vises en dialogboks, hvor du bliver spurgt, om du vil bekræfte tilladelsen. Klik på Ja, hvis du vil fortsætte.
Bemærk! Selvom du afstår midlertidigt fra styringen over computeren, bevarer du styringen med selve sessionen for Fjernsupport. Du kan afslutte sessionen med det samme ved at klikke på knappen Afslut styring (eller trykke på tasten ESC).

Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 19:49

Har du prøvet i toppen af messenger>handlinger>start netmeeting
Emesen.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-04-04 19:50

briani: Som jeg skrev i indledning. Jeg bruger Win 2000 pro og IKKE XP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 19:51

Brian.........."2100"..........kører win 2000

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-04-04 19:54

emesen: start Net Meeting er der

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-04-04 19:54

Okay

Have ikke lige fået mine læsebriller på

Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 19:58

Jeg kan desværre ikke teste med dig for vores firewall spærrer for det.
Men vi bruger det lokalt. Dog er det programmet netmeeting som ligger på 98/ME/2000/XP som vi bruger.
Emesen.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-04-04 20:02

emesen: ok det vil sige at det er Net Meeting som jeg skal bruge, hvis den som jeg vil i kontakt med er online. Hvad skal jeg så trykke på derefter når vedkommende er online.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 20:05

Marker navnet som er online ok tryk ok.
Men god skik er da lige at kontakte via alm. msn inden du inviterer til deling.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 20:06

>og tryk ok

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 20:09

jeg kan ikke huske hvad du så gør (der er ingen af "mine" online) men du kan sikkert læse dig til det, for den er Dansk den du har ikke. Ellers må du hente en Dansk udgave.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 08-04-04 20:18

Tryk hjælp i toppen af messenger>emner i hjælp>søg på deling>bruge delte programmer>tryk på et emne og du får meget hjælp.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 10-04-04 14:16

Tak for svaret emesen.