/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvad koster forsikring?
Fra : WitnessThePower
Vist : 966 gange
20 point
Dato : 08-04-04 18:36

Først og fremmest, spørgsmålet er kun 20 point værd da det er det eneste jeg kan give fordi jeg er ny her :)

Mit spørgsmål lyder på:

Hvis jeg nu købte en Kawasaki ZXR 400 fra 1995 f.eks
Hvad skulle jeg så betale for den lovpligtige forsikring som nybegynder på 22 år uden ancinitet?
Et ca beløb mener jeg.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-04-04 18:42

Jeg er ikke sikker, men vil skyde på mellem 8.000-10.000 kr.

Mordex.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-04 18:42
Kommentar
Fra : WitnessThePower

Dato : 08-04-04 18:45

ATT: Teil jeg har luret de forskellige selskabers sider igennem :D Tryg som du linker til kan udregne til bil osv, ja selv knallert :/ men ikke motorcykel.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-04 18:47

http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=PFaktaAndreMC
Det ser jeg nu, de vil gerne have kontakt for at give dig en pris.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 08-04-04 19:25

hej witnessThe Power
prøv gå ind på google søg på forsikringer,der kommer en masse selskaber,kan evt fortælle dig at med en så lille mc har du mulighed for billigere forsikringer da mange selskaber ikke tager mcér når de er over 999kubik,men din alder gør at det nok bliver dyrere,også alt efter om du vil have ansvarsforsikring eller kasko+om du har andet du vil forsikre evt.hus eller ulykkesforsikring eller andet som samlet gør det billigere.De fleste feks den første som kommer frem GF-forsikring kan du selv gå ind og beregne din pris.
held og lykke(det er en jungle)
eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 08-04-04 19:25

hej witnessThe Power
prøv gå ind på google søg på forsikringer,der kommer en masse selskaber,kan evt fortælle dig at med en så lille mc har du mulighed for billigere forsikringer da mange selskaber ikke tager mcér når de er over 999kubik,men din alder gør at det nok bliver dyrere,også alt efter om du vil have ansvarsforsikring eller kasko+om du har andet du vil forsikre evt.hus eller ulykkesforsikring eller andet som samlet gør det billigere.De fleste feks den første som kommer frem GF-forsikring kan du selv gå ind og beregne din pris.
held og lykke(det er en jungle)
eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 08-04-04 19:26

hej igen
ca.2500-3000 for ansvarsforsikring(lovpligtig)
eskild

Kommentar
Fra : WitnessThePower

Dato : 08-04-04 20:11

Eskild hvor fandt du den forsikring henne? Den til 2500-3000 kr?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-04-04 20:43

http://www.forsikringsluppen.dk/ Med ForsikringsLuppen kan du hurtigt og effektivt sammenligne vilkår og priser for forbrugerforsikringer

mvh Granslam

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-04-04 20:45

>>granslam
Hvor finder du motorcykelkategorien i forsikringsluppen??????????????

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-04-04 20:56

det finder jeg ikke ved nærmere nærlæsning jeg havde bare tidligere brugt siden med stor succes men det var selvfølgelig ikke med mortorcykler
så der var jeg sku nok lige hurtig nok ude SORRY

mvh Granslam

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-04-04 21:43

Jeg har også brugt siden rigtigt meget, men kun til bil...... og motorcykel kunne jeg heller ikke finde.....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-04-04 18:18

Det bedste du kan gøre er at finde dig en (mærke) klub og melde dig ind dér. De fleste klubber har en ordning med et forsikringsselskab til MEGET fordelagtige priser. I NORTON-klubben har vi en ordning med GF og alt efter hvilken type mc du har koster det mellem 1500 og 3500,- om året incl. kasko.
Jeg ved at VIRAGO-klubben har en lignende ordning til en SÆRDELES billig præmie.

På denne adresse kan du finde langt de fleste mc-klubber i DK:
http://dkmc.dk

God fornøjelse og held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 20 point
Dato : 09-04-04 21:07

Hej WitnessThePower
Meld dig in i mc-touring klubben
De har rabatordning med Top Danmark.
Du kan også gå ind på Top Danmark´s hjemmeside under motorcykler,der står en henvisning til touringklubben(hvis du er medlem får du 15-20% rabat)Inde på siden kan du indtaste type mc,størrelse ,årgang,bopæl,alder på dig selv,hvor mange år du har haft mc,skadesfri kørsel?.Så får du oplysningerne med det samme.
eskild

Godkendelse af svar
Fra : WitnessThePower

Dato : 11-04-04 10:01

Tak for svaret eskild8720.