/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systray
Fra : Lauz
Vist : 211 gange
20 point
Dato : 08-04-04 11:26

Første spørgsmål fra Lauzen.
Jeg er ved at rydde op i en kammerats komputer med Win2K Pro. Han har et ikon i system tray som jeg ikke kan fjerne. Jeg/han aner ikke hvad det er, eller hvor det er placeret.
Det hedder "Instant Acces" (lyder som noget dialer) og når jeg højreklikker på det, er der valgmulighederne: "Show Configuration" og "Hide".
"Hide" lukker ikonet, men det kommer igen når jeg genstarter (der er intet i "Menuen Start, Programmer, Start" der refererer til det).
"Show Configuration" åbner et vindue med to tomme kolonner: "Product Name" og "Status".
Under de kolonner er der nogle inaktive knapper: "Open", "Show/Hide", "Rename" og "Set password protection", som jeg ikke kan trykke på.
Jeg har kørt Ad-aware, Spybot og Norton. Umiddelbart kan jeg ikke se noget i Windows Jobliste/Processer eller Opgavestyring.

Hvad kan jeg gøre ?
Er de ting, der ligger i system tray samlet i en mappe ?
Kan det ligge i en cookie, og kan jeg slette alle cookies uden at det skaber de helt store problemer ?

Hjælp !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-04-04 12:55

Det lyder som noget af det der ofte bliver installeret sammen med et program angiveligt for, at det skal starte hurtigere. Start- Kør - Skriv regedit, tryk Enter.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run du skal trykke på +og så videre til næste punkt. Den forkerte nøgle slettes ved at markere den under Navn, højreklikke og vælg slet.

Du kan starte med at se efter om der er en nøgle der hedder InstantAccess.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-04-04 13:03

Du kan også hente programmet Msconfig til W2K her: http://www2.whidbey.com/djdenham/Msconfig.htm
Det skal anbringes i mappen Winnt og kan så kaldes frem ved at skrive msconfig i kør.
Der er et faneblad der hedder Startup og der kan du se ca. de samme opstartsfunktioner, som nævnt ovenfor.
I dette program kan man rent diagnostisk deaktivere.
Der skal genstartes for at aktivere rettelsen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-04-04 13:06

Du kan jo downloade og gemme helpfile samme sted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 14:43

Du kan godt slette alle cookies uden de store problemer - blot skal du næste gang du vil logge ind et sted hvor du tidligere har bedt win gemme password - skrive det igen. F. eks. her på kandu.
Det har ikke noget med din mail at gøre - så der sker ingenting.
Men spørgsmålet er om det er en cookie der laver det.