/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mercedes 124 1989 Højttalere for
Fra : cep1952
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 08-04-04 09:55

Hjælp
Hvordan kommer man til de forreste højttalere i instrumentbordet???? (De skal skiftes)
Kræver det specialværktøj?

CEP

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-04-04 10:03

Her får du de bedste råd og fif om netop mercedes:

http://folmers-auto.dk

GOD FORNØJELSE og PÅSKE!!!

MVH
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-04 15:05

Hej

Indimod midten af instrumentbordet er en liste som du "brækker" af med forsigtigt at stikke en skruetrækker ind under. Herefter skulle du få adgang til nogle skruer der holder højtaleren på plads.
Der et glat stykke plastik ved siden af højtaler nettet der skal pilles af for at komem til skruerne. Herefter kan nettet fjernes og du kommer ned til højtalerne...

Også lykkelig ejer af en MB 124

God fornøjelse
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : cep1952

Dato : 12-04-04 12:30

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Du ved vel ikke om der sidder et relæ til hornet og hvor.
Mine horn få ingen strøm men virker med direkte strøm.
Sikringen er ok.
Mange tak for hjælpen
cep

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-04-04 20:32

Der er så vidt jeg ved ikke noget relæ til horneme men der er en løbe ring med slæbesko på bagsiden af rattet. Hvis du ikke kan få strøm nok kan du jo prøve at holde horn kontakten inde og slå på ratkransen eller dreje på rattet so finder du ud af om det er slæbeskone der er slidt.

Hvis det ikke virker "kandu" jo lige prøve at tage rattet af og kortslutte kontakterne direkte.

mvh Benjamin