/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indsugningslange til Kadett E
Fra : Stenstrup
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 08-04-04 00:50

Hej. Der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med (eller kender nogen der gør) en indsugningsslange til en kadett E 1.8 gsi?? Slangen er oval ved manifold og rund ved luftmængdemåler!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 00:52

Har du prøvet at kigge hos diverse ophuggere?
Ellers må Opel vel kunne skaffe den slags.

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 08-04-04 00:56

Jeg har været hos et par huggere og jeg har prøvet at søge i deres fælleslager, uden held. Opel kan ikke skaffe den slags, da den ikke bliver lavet mere, sagde de.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 01:01

Det lyder som en vittighed
Næste stop bliver så tyske huggere.
Prøv/er lige at kigge lidt for de har garanteret en - der går masser af dem stadigvæk i Tyskland

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 01:13

Prøv at kigge her under

OPEL - MOTOREN - VERGASER

http://www.autoteilemarkt24.de/makepage.php

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 08-04-04 08:44

hej.. kender måske en der ligger inde med det.. men han er først hjemme imorgen..

xtrain..

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 08-04-04 17:08

refi>>>Ja jeg synes også det lyder noget mystisk at den ikke bliver lavet mere eller at de idet mindste ikke ved hvor man kan skaffe en fra.
xtrain>>> hører meget gerne mere i morgen!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 18:00

Du kan næsten med sikkerhed finde den hos en tysk hugger - men det er jo et spørgsmål om at køre derned og kigge.
Som sagt går der stadig en masse i Tyskland.
Den må også stadigvæk kunne fås som original reservedel - det kan ikke være rigtigt.
Prøv nogle flere opel-forhandlere.

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 08-04-04 23:15

refi>>>Jeg synes sku´ bare det er langt at køre helt til Tyskland for en sølle slange.
Jeg har ellers rimelig tiltro til min lokale Opel forhandler, men jeg vil da forsøge at ringe til nogle flere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 23:32

Det er nok en god ide.
Tag telefonbogen og start fra en ende af - det skulle være mærkeligt om ikke en eller anden havde den.

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 09-04-04 10:01

hej Stenstrup..

han har desvære ik en der er oval ved manifolden..men om en rund kan bruges ved jeg ik..

xtrain..

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 09-04-04 13:52

xtrain>>>Nej desværre tror jeg ikke en rund kan bruges, så skal jeg have et andet indsugningsmanifold. Ellers mange tak for hjælpen. Jeg må lede videre.....

Accepteret svar
Fra : 9881

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-04 14:22

hej Stenstrup,jeg har lige fået en slange magen til den du efterlyser ved OPEL i Hjørring Du skal spørge efter Henrik på reservedelslageret den koster forøvrigt ikke mere end ca 75.00 kr mvh Ole

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 09-04-04 23:28

9881>>>kanon!!! Det er det første jeg vil gøre efter påske. Og så vil jeg køre på mit lokale Opel værksted og gokke dem i nøden. Synes det er for dårligt at de ikke prøve rat undersøge sagen nærmere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 23:50

DEt er ikke ligefrem nogen reklame for dit opelværksted

Godt det lykkedes.

Godkendelse af svar
Fra : Stenstrup

Dato : 15-04-04 21:28

Tak for svaret 9881. Det var lige i øjet. Jeg skrev en mail til dem og dagen efter var ordren igang. Jeg skulle gerne modtage slangen i morgen. Har du forøvrigt meget tjeck på sådan en "gammel" kadett E??

Kommentar
Fra : 9881

Dato : 21-04-04 19:08

Hej Stenstrup,med hensyn til tjeck på kadett'en så mener jeg nok at vide en del om den,så er der noget du er i tvivl om må du gerne spørge løs. mvh ole

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 21-04-04 22:03

Øv også. Nu har jeg lige fået at vide fra Henrik, Opel I Hjørring, at hans leverandør netop havde solgt den sidste slange han havde liggende. Så nu har jeg snakket med en anden gut, der køre til Tyskland, Østrig og Schweiz efter reservedele. Han havde flere andre der netop skulle bruge en slange magen til den jeg skal bruge. Så han skulle gerne have den sidst i næste uge. Sikke et mas for en sølle slange. Synes godt nok det er mærkeligt at sådan en reservedel bare udgår af produktion, da der trods alt køre mange af Kadett´erne endnu!!!

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 21-04-04 22:13

9881>>Jeg har jo bygget et indsprøjtningssystem på fra en GSI´er. Istedet for monopoint sprøjtet der sad på. Grunden til det var at motoren pludselig begyndte at gå dårligt, med co på 5-6 stykker. Det skete efter at jeg havde starthjulpet en anden bil. Da jeg så dagen efter skulle starte, var bilen død. Det vil sige det var "bare" stelkablet mellem karros og motor. Den fik nyt kabel på, og derefter begyndte den så at gå dårligt. Så var den en tur på Opel værksted, (efter vi havde prøvet at skifte div. småting på sprøjtet + lamdasonden + temp. føler)men de kunne ikke få forbindelse med styreboksen, og alstå heller ikke udlæse fejlen. Kan den have trukket stel igennem et andet sted, da jeg øvede starthjælp?? Så der evt. er "brændt" nogle små ledninger et sted? Og i så fald er der nogen ledninger man tænker på først? Jeg mener fænomenet er jo ikke helt ukendt på gamle Opel´er, det med et dårligt stelkabel!!