/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
formater
Fra : johnl
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 07-04-04 21:48

Hvordan formatere man hd når der er xp på har snart prøvet alt min hd er delt i to aå det jeg vil beholde er på d drev og det er c drevet jeg gerne ville have formateret men kan ikke finde ud af det.

mvh Johnl

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 21:58

Du skal du boote på en win98 Bootdiskette. skrive fdisk og derinde kan du fjerne en partition..Altså c
Mvh sune

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-04 21:59

Jeg går ud fra at dit drev er NTFS formatteret... Først flytter du ALT det du vil gemme over på dit d drev. Derefter smider du bare din windows XP cd rom i og genstarter... Så skulle den gerne spørge dig om du vil starte fra cd'en, hvilket du bare skal vælge ja til. Derefter følger du bare installationsvejledningerne på skærmen, og vælger formatter drev når du kan...

Hvis det ikke virker (eller var for tynd en forklaring) så må du lige skrive igen!

MVH Oste!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 07-04-04 22:00

du smækker cd rommen i og følger anvisningerne,den spørger selv hvad du vil,ny install-formatere o.s.v

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 07-04-04 22:09

nej det gør den ikke den starter med det blå vindu og der kan jeg vælge en del blandt andet at installere osv men jeg kommer ikke ind hvor jeg kan formater-
mvh john

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-04-04 22:32

Hejsa

Prøv at gå ind på dette links

Formattering / Installering / Repair af Windows XP

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Denne gode side
Er lavet af kandubrugeren catbody

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 07-04-04 23:09

Jeg er lige vidt der er åbenbart ikke noget at gører når min harddisk er delt i to eller er det mig der er noget galt med jeg er i al fald ved at give op nu
mvh
John

Kommentar
Fra : overby

Dato : 07-04-04 23:34

gå ind på http://bootdisk.com og hent en win98 startdisk, sæt den i under opstarten og du vil komme i dos, find så frem til det der er dit c drev, det skulle gerne indeholde en windows mappe, så har du fundet det rigtige drev (går ud fra det er dig win drev du vil formatere) ..

nå men så skriver du format x:

x er drevnavnet fx c, d eller e. Griunden til jeg ikke sige noget specifikt drev er fordi startdisken opretter et ram drev, og der kan derfor komme lidt andre navne på dine drev.

Men det skulle kunne gøre det

Kommentar
Fra : amc

Dato : 07-04-04 23:34

Du skal bare køre vider så kommer du til det med at formater....Husk når den genstarter 1 gang så må du ikke TRYKKE På EN TAST men bare lad den køre..........

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 06:10

Du starter hvor den siger install ,den siger til dig senere om du vil install på samme drev,alt vil blive slettet(formatteret)der siger du ja o.s.v Det har intet med din partination (deling af drev) at gøre Hvis dit C drev er i NTFS kan du ikke komme ind i det med en 98 bootdiskette og når der er install XP må man gå ud fra at C drevet er i NTFS og ikke i FAT 32.Gå ind i denne computer -administrer-diskhåndtering og se hvad drevene drevene hedder eksempevis C:xxxx antal GB NTFS eller xxx antal GB FAT 32

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-04-04 06:59

hej olehermann.
Vil det sige at jeg starter med en ny install og ikke en opdatering og når den så bliver lagt oveni så går den hen og sletter det gammle og det er NTFS som jeg har og ikke Fat 32 .
mvh
John

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 07:47

Ja, du skal have en nyinstall og så går det hele aut,du er ikke så stiv i det så læs bare 2 gange,det er såmænd ikke så teknisk som mange vil gøre det til,men følg anvisningerne nøje første gang så går det

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-04-04 12:45

Hej med dig Olehermann.

Ja så ser det ud til at det lykkes men så er der et nyt problem hvordan kan det værer at den starter op på sort skærm hvor der så står xp proffessinelle 27 sek men trykker jeg så på enter køre den over i normal e start side ved du også det

mvh

john

Accepteret svar
Fra : olehermann

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-04 13:52

Start-kør-skriv msconfig--oppe til højre i fanen start sæt til mindste sek (mener det er 3)
luk ned genstart

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 14:25

Undskyld,ikke start,men boot ini

Kommentar
Fra : overby

Dato : 08-04-04 16:03

.. afmeldingspunkt

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-04-04 21:53

en nemmer måde jeg har fåget af vide er at man kan skrive i adraseline (den man skriver hjemmesider ind ved ) skal bare skrive c:/formate 1 2 eller 3 har fåget af vide at c:/formate 2 fjerner mest men kan ikke huske om man skal skrive /eller \ man mener at det er / prøv det men hvis det ikke hedder c: brug start, alle programmer , Tilbehør, Kommandoprompt , og så må du få de ligt mer gavet til og skrive et eller andet så der kun står c:/ eller \ for det kan jeg ikke huske men prøv det føst det med adraseline som jeg kalder den

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 18-04-04 15:50

Du skal bare putte cd i fra start. Så formatere den automatisk.Gå bare igang. Det er meget simpelt.

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 18-04-04 21:37

Tak for svaret olehermann.
Det gik ikke så godt alt det jeg havde lagt på d drevet røj sig en tur men nu kører det igen
mvh johnl