/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Gigabyte Fx5900Xt går i sort i XP
Fra : Hval
Vist : 220 gange
20 point
Dato : 07-04-04 15:55

Jeg har lige installeret et helt nyt Gigabyte Fx5900Xt kort i min maskine. Nu er mit problem bare at når jeg opdatere driverne til de nyeste uanset om det er dem der fulgte med kortet eller de nyeste vvidia drivere, så går skærmen i sort i XP, og der kommer nogle røde og grønne lodrette streger på skærmen. hvad kan det skyldes ??
Der er ikke noget galt når jeg bruger de alm. xp drivere.
Kører med en p4 2,4 Ghz på msi bunkort. Har installeret SP1 og directx 9 også, men hjælper intet.

Mvh.

Søren

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 15:59

ved ikke om det måske kan have noget med Hz at gøre... måske

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 16:11

Okay.. det er en mulighed.. kan jeg ændre det via fejlsikret tilstand ?? der er der nemlig heller ikke noget galt med billedet..

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 16:17

ja det burde være muligt... højreklik på skrivebordet -> egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> skærm prøv at sætte den til 60Hz i starten, og se hvad den siger til det

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 17:01

det virker ikke... har geninstalleret xp og det hele. Stadig samme problem. man kan ikke ændre Hz i Fejlsikret tilstand. Der står bare under kort at det ikke er tilgængeligt.

Hvad gør jeg ?

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:08

hvad hedder de nyeste drivere du har prøvet med.. og har du instaleret bundkort driverne inden du instalere grafikkortet ?

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 17:14

de nyeste drivere er 53.30 mener jeg...har brugt dem der fulgte med kortet. og nej har intet installeret til bundkortet...

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:16

hvis du ikke har instaleret bundkort drivere, kan det ikke finde ud af det med agp og pci og alt det der.. jeg havde samme problem i går, efter jeg instalerede bundkort driverne virkede tingene som de skulle, så prøv at instalere de bundkort drivere, og forsøg så med grafik driverne bagefter

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:16

hvis du ikke har instaleret bundkort drivere, kan det ikke finde ud af det med agp og pci og alt det der.. jeg havde samme problem i går, efter jeg instalerede bundkort driverne virkede tingene som de skulle, så prøv at instalere de bundkort drivere, og forsøg så med grafik driverne bagefter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 17:26

Jeg det lyder som du mangler chipset drivere! Hvad er det for et msi kort du har?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 17:27

Ikke for at blande mig alvorligt Jacx! Du styrer det jo godt nok

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:29

hehe... well synspunkter fra flere sider er altid godt.... men Hval, find msi's hjemme side og se om du kan finde nogle drivere derinde, der passer til dig kort, hvis du ikke har nogen på en cd

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 17:31

det er et MSI 655 max - MS-6730 (v.1.x) ATX Mainboard.. er ved at hente nogen drivere fra MSI.. Prøver lige med dem...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 17:34

Du skal installere din agp driver igen, når du skifter grafikkort! Må følge med computeren. Jeg gætter på du har et via chipset?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 17:36

Og har du sat extern strøm til grafikkortet? Ellers kører det jo kun 60 hz i 600X400 har jeg hørt! Og winXP kører jo minimum 800X600

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 17:45

Det er med SiS chipset.. Ja jeg har sat ekstern strøm til...

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 17:51

Nu har jeg installeret AGP drivere igen.. og derefter GFX drivere. Det er stadig det samme....

nu er jeg helt lost ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 17:52
Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 17:57

Yes.. det er den jeg har installeret... hjælper intet.. lige så snart jeg har installeret de nye drivere, så når man tager egenskaber på kortet, så står den til 640x480 i 8 farver.. når man så ændrer det, så går den i sort og der kommer grønne og røde lodrette striber...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 18:05
Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 19:00

kan ikke få det detonator RIP til at køre.. den melder om en fejl... men jeg har jo også lige formateret og geninsatlleret win xp.. så der skulle vel næppe være gamle drivere... ??

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 19:05

i din bios, står din primære skærm til agp og ikke pci ?

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 19:06

yes, det gør den.

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 19:20

der er da ikke 2 udgange på et fx kort vel??? om stikket sidder i en forkert port.... hvad med opdatering af bios ?? ... begynder snart at tro at det er kortet der er noget galt med :/

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 19:32

nej, der er kun en til vga stik... hmm. har også selv tænkt på bios, men synes ikke at kunne finde nogen opdatering til den.. bare mærkeligt den kan godt vise grafik i fejlsikret og al. xp med xp drivere.. lige så snart de er iodateret, går den kold.

Kommentar
Fra : Hval

Dato : 07-04-04 20:17

Yes, efter opdatering af bundkort bios er det lykkedes at få det til at køre.. taller for alle de gode råd og hurtige svar :D

Mvh.

Søren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 22:10

Husk lige at acceptere Jacx svar ved at trykke på accepter helt ude til højre for hans navn!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:33

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar