/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
C/C++
Fra : gangster50
Vist : 756 gange
60 point
Dato : 07-04-04 12:56

Hej.. jeg kender intet til C/C++ og vil derfor gerne lære det... hvordan lærer jeg det? er der nogle gode bøger til totale n00bs... eller nogle sideR?

hvad skal jeg starte med? C eller C++ ???

Hilsen G50

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 13:03
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-04-04 13:03

Du skal starte med C++, der er som regel ikke nogen grund til at lære C i dag.

Der findes en del online tutorials, men det bedste er at gå en tur på biblioteket og låne en god C++ bog. Vær opmærksom på at den skal være rimelig ny, dvs fra 98 eller nyere.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 07-04-04 13:04
Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 70 point
Dato : 07-04-04 13:04

Hejsa

Jeg har undervist i C / C++ i flere år og har brugt de nedenfor nævnte 2 materialer.
Grundhæftet er godt til at komme i gang med, og på forlagets hjemmeside kan du downloade nogle eksempler.

Grundhæfte til en sølle 20´er kan fås hos:

http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/soeg.asp?Omraade=1[]Soegeord=[]besked=
Alle%20bøger%20og%20hæfter

BILAG: Klik her http://www.libris.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=43

Kris Jamsas hæfte er en grundlæggende indføring i programmering med C++, og det er lige anvendeligt til undervisning og selvstudie. Det starter helt fra grunden og fører dig ved hjælp af eksempler gennem alle programmeringssprogets fundamentale elementer. Du lærer bl.a. at bruge variabler, konstanter, funktioner og løkker. Og hæftet demonstrerer brugen referencer, pointere, klasser, arv og makroer. På vores hjemmeside kan du finde et tillæg om mere avancerede funktioner - lige til at downloade.

Skal du videre så er der en rigtig god grundbog, men den koster lidt under 400 kr.

Det er til C++ og jeg vil ikke anbefale dig at starte med C

mvh
Henning Borchert-Jørgensen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-04-04 13:46

Bloodshed Dev-C++ 4 er er freeware
der er en god hjælpefunktion, og eksempler.
Den kan downloades her http://bloodshed.net/download.html
der er også en version 5 , men den er en beta version. (ikke færdigtestet)
måske kan du finde et kursus på http://www.netskole.dk/
mvh.
natmaden

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-04-04 13:54

Jeg tror at natmaden forsøget at fortælle at Dev-C++ er en IDE der kan bruge MinGW kompileren, normalt downloader man begge samtidig.

Borland laver en gratis C++ kompiler der efter min mening er bedre, der er dog ikke noget IDE:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 07-04-04 15:53

hvor kan jeg downloade Microsoft Visual basic 6.0
???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-04-04 17:11

du har fået 6 mulige svar på dit spm. og uden kommentar, fortsætter du i et andet.
hvad havde du tænkt dig.
vb6 følger med en bog fra SAMS 'Teach Yourself VB6 in 24 Hours'
http://www.informit.com/bookstore/browse.asp?st=41686
der finder du også c++ bøger
de kan alle købes i dk.
SAMS bøger koster ca 200-600 kr. og er ca på 6-800 sider.
God påske

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 07-04-04 19:46

fordi jeg har fundet ud af at VB er det nemmeste og derfor begynder med det...

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 20:40

lukker du så ikke dit spørgsmål og belønder en af de mange gode svar du har fået
hvis du vil have hjælp til vb må du jo starte et ny spørgsmål
mvh granslam

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-04-04 22:24

Hvis du har ms-office kan du starte med VBA, som er en del af Visual basic
i sådanne pgm kan du få hjælp ved at sætte markøren på starten af en komando, og trykke F1
Et nemt tilgængeligt basic finder du på win 98 cd'en , det hedder QBasic og skal bare kopiers til windows/command
det er et udemærket sted at starte.

Ud over det, gir jeg granslam ret !

Ps. du gør dig selv en tjeneste, ved at starte i det simple, og det er ikke C++
Mvh.
Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 29-08-04 08:47

Tak for svaret henningborchert.