/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Pro Ana / Pro Mia sider????
Fra : Ana17
Vist : 33461 gange
50 point
Dato : 07-04-04 10:36

Er der nogle der kender nogle pro ana /pro mia sider??? Meget gerne på dansk, men engelsk er også ok..!
Eller en side hvor der er lagt nogle gode råd ud??

Tak

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 07-04-04 10:41

Hejsa

Den allerbedste side jeg kender til er denneher.

Håber du kan bruge den. Hvis ikke så giv besked, så skal jeg sende nogen flere links til dig.

http://www.vokslevfriskole.dk/anoreksi_pro_ana.html

mvh
Henning

Kommentar
Fra : mizz86

Dato : 07-04-04 12:09

Hey.
Du må gerne skrive nogle flere links hvis det er....! De kan altid bruges..

Knuz

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 50 point
Dato : 07-04-04 12:23

Hej igen

Først lige lidt danske links

http://www.spsnord.dk/Spiseforstyrrelser.htm
http://www.altomspiseforstyrrelser.dk/
http://www.ung-bladet.dk/spiseforstyrrelser/

Og så lige en side fra foreningen ROS der desværre er lukket, men materialet er stadig tilgængeligt:

http://www.anoreksi-bulimi.dk/sites/artikler%20-%20index.htm

Sluttelig lige et par engelsksprogede links:
http://www.resourceterminal.com/apc~pro-ana-comp.html

Dette link har en masse informationer og link til andre engelsksprogede sider
http://www.plagueangel.net/grotto/id5.html

Kærlig hilsen
Henning

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 11:57

pro ana... det er godtnok svært at finde sådan nogle hjemmesidder

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 26-04-04 14:55

Jeg har efterhånden fundet en masse.. men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 26-04-04 14:58

Velbekomme, skulle det være en anden gang skal du blot sige til.

Held og lykke fremover.

Henning

Kommentar
Fra : Supermig

Dato : 14-06-04 16:09

Må jeg gerne spørge ANA17 om en ting??? Hvad skal du bruge de der sider til??? Er det fordi du skal på slankekur??? Og vil være så tynd som de der piger??? Bare lige en ting ikk? Men lykken er ikke at have anoreksi, tvætimod. Det er en virklig svær sygdom at komme ud af, og som har alvorlige følger. Jeg sidder her med åben mund og kan virkelig ikke forstå at der er nogle der vil være anorektikere. Det er fedt at være slank og se godt ud. Men som anorektiker (mig) ser man ikke godt ud længere. Hele ens sind bliver forvandlet til et helvede. dU fatter det slet ikke og jeg vil ikke engang ønske for min VÆRSTE FJENDE at han skal komme ud i anoreksiens helvede. det er så hårdt at klare en hel normal hverdag!!!1
Bare en opfordring, men hvis du virkelig ønsker at få anoreksi, så ville jeg opfordre dig til at gå til en psykolog, for allerede nu er der noget galt psykisk..........................................!

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 15-06-04 10:16

Hej supermig!
Jeg er godt klar over at det ikke er lykken at have anoreksi. Og nej, jeg vil ikke have det - jeg HAR det (siger lægen)!
Jeg ville heller ikke ønske det for NOGEN anden!!

Jeg ved godt hvor svært det er!!

Kommentar
Fra : Supermig

Dato : 15-06-04 15:40

Fedt, at du ved hvor svært det er, og bliver ved med at hænge ved det.....! Så tror jeg ikke at du lider særlig meget under det, hvis du gerne vil have det sværere, end det er i forevejen.. Men det må du selv om, det skal jeg ikke blande mig i! Hvis du vil ødelægge dit liv på den måde, er det op til dig selv. (heldigvis). Pis værd med hvad læger siger. Du er nødt til også at indse det selv. For mig lyder det på den måde du sagde det på at, det er "sejt" at have anoreksi!! Wow, det kan jeg godt se, man får helt optur af at tænke på det...!!

Men et godt råd fra mig: Tænk dig dog om, før du ødelægger dit liv!

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 16-06-04 11:05

Det er jo så op til dig at tro hvad du vil!
Lad mig lige gøre det HELT klart, at jeg slet ikke mener at det er sejt at have anoreksi! OVERHOVEDET!
Grunden til at jeg ikke "er klar til at komme ud af det" er at jeg slet ikke kan overse at skulle arbejde med det der gør virkelig ondt - altså "grunden" til at jeg fik anoreksi!
Hvis jeg selv kunne vælge om jeg havde anoreksi eller ej, havde jeg selvfølgelig aldrig valgt det. Det er da klart!
Jeg tror ikke at der er nogle der synes at det er sejt at have det, eller gerne vil have det!!
Det ville være underligt!!!

Kommentar
Fra : Supermig

Dato : 16-06-04 12:57

Der er nogle der ønsker det, fordi de tror det er lykken. Hvad ellers er ANA og MIA siderne lavet for.......! På den måde får man små uskyldige piger til at tro at det er lykken... Hvilket jeg kan skrive under på at det ikke er....

Pas på dig selv...

Supermig....

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 17-06-04 12:14

Jeg har svært ved at tro at nogle tror at det er lykken - men alligevel ved jeg at du har ret! Men det er, som du siger, IKKE lykken! Det er alt andet!!!

I lige måde!!
Knuz...

Godkendelse af svar
Fra : Ana17

Dato : 21-09-04 12:55

Tak for svaret henningborchert.

Kommentar
Fra : ktkt

Dato : 13-10-04 13:39

Jeg mener : Til alle jer unge piger og drenge ... Lad vær med at sulte jer selv, det er måske nemere at sige end at gøre..Men i vil kun skade jer selv mere og dem der holder af jer...Ønsker i ikke et langt og lykkeligt liv ?? Så STOP det i er i gang med...Og lad vær med at kalde det en livstil, for det er det ikke..Prøv at tænke jer rigtig godt om ,, hvad med alle de mennesker i verden som bliver syg af nartulige åresager, så som kræft o.s.v ...Tænk jer en gang om før i stikker en finger i halsen eller begynder at faste ...Men jeg ved godt hvorfor i får den sygdom eller kald den hvad i vil ...
Et par grunde til at i får ana eller mia...

Fordi i ikke får nik opmærksomhed.

Fordi i ser op til det uopnålige, kendte mennesker..

Der er så mange grunde til det. Elsk jer selv for den i er.

Lad vær med at ladde vægten overtage jers liv... Vis i er stærkkere end den ... Tag en dag af gangen ...Men lad vær med at sulte jer selv ....FOR DET BLIVER JERS DØD...... Ønsker i ikke en dag at få børn ??? Det kan i sku ikke hvis i sulter jer selv... Eller at finde den eneste ene i livet ??? Han eller hun ønsker iverfald ikke et skelet...Heler lidt for meget end lidt for lidt.``huske det``. Og til dem som måske har fundet den eneste ene,,, i vil nok aldrig bilve i stand til at blive gravide...Eller gøre en anden gravid..........Og allle de sider der er lavet til at støtte piger/drenge til at begynde med spigseforstylser eller har det, det er folk der prøver at tage røven på jer ...Køb vores produkter, og den hopper i på mens en eller anden sider og tjæner en masse penge på i bliver syge....TÆNK JER NU OM ...I ER VELKOMMEN TIL AT SKRIVE TIL MIG OG JEG VIL SVARE TILBAGE PÅ ALLE BRAVE MEN MAIL ER : kristina.kryger@e-mail.dk

Kommentar
Fra : ktkt

Dato : 13-10-04 13:39

Jeg mener : Til alle jer unge piger og drenge ... Lad vær med at sulte jer selv, det er måske nemere at sige end at gøre..Men i vil kun skade jer selv mere og dem der holder af jer...Ønsker i ikke et langt og lykkeligt liv ?? Så STOP det i er i gang med...Og lad vær med at kalde det en livstil, for det er det ikke..Prøv at tænke jer rigtig godt om ,, hvad med alle de mennesker i verden som bliver syg af nartulige åresager, så som kræft o.s.v ...Tænk jer en gang om før i stikker en finger i halsen eller begynder at faste ...Men jeg ved godt hvorfor i får den sygdom eller kald den hvad i vil ...
Et par grunde til at i får ana eller mia...

Fordi i ikke får nik opmærksomhed.

Fordi i ser op til det uopnålige, kendte mennesker..

Der er så mange grunde til det. Elsk jer selv for den i er.

Lad vær med at ladde vægten overtage jers liv... Vis i er stærkkere end den ... Tag en dag af gangen ...Men lad vær med at sulte jer selv ....FOR DET BLIVER JERS DØD...... Ønsker i ikke en dag at få børn ??? Det kan i sku ikke hvis i sulter jer selv... Eller at finde den eneste ene i livet ??? Han eller hun ønsker iverfald ikke et skelet...Heler lidt for meget end lidt for lidt.``huske det``. Og til dem som måske har fundet den eneste ene,,, i vil nok aldrig bilve i stand til at blive gravide...Eller gøre en anden gravid..........Og allle de sider der er lavet til at støtte piger/drenge til at begynde med spigseforstylser eller har det, det er folk der prøver at tage røven på jer ...Køb vores produkter, og den hopper i på mens en eller anden sider og tjæner en masse penge på i bliver syge....TÆNK JER NU OM ...I ER VELKOMMEN TIL AT SKRIVE TIL MIG OG JEG VIL SVARE TILBAGE PÅ ALLE BRAVE MEN MAIL ER : kristina.kryger@e-mail.dk

Kommentar
Fra : bmp74

Dato : 14-12-04 23:56

Til alle Jer som tror at anorexi er en hoved diagnose så tro om igen.

Erfaringerne siger at det som regel er noget andet der er i vejen, hvor mange projektere deres "dårligdom" ud i anorexi. Det kan f.eks være dårlige sociale kår i hjemmet, svigt - her også tidlige svigt i livet, mange har en personlighedsforstyrrelse oma.
Det som står ovenfor er præcis det der "trigger" en som er i "sygdommen" til ikke at ville hjælpes.

Og man skal regne med at dem som ikke vil hjælpes kan ikke hjælpes og at sygdommen har en stor dødelighed.

Det bedste råd jeg kan give at gå til Egen læge og derigennem få professionelt hjælp, hvor de på en rigtig måde kan få fat om nældens rod.

Kommentar
Fra : hopie

Dato : 28-12-04 15:23

"Elsk jer selv for den i er"

det lyder meget godt, med det er fucking svært at elske sig selv nå man linger en fedtklump!

http://lookingglasssupport.com/StarvingForPerfection/Ana/AnaIndex.html

knuss

Kommentar
Fra : btlre

Dato : 11-01-05 15:58

Hej Ana 17, Miss 86, Karla 17, hopie og andre
Jeg er journalist og i gang med en artikel om pro-ana til B.T.s søndagstillæg "Kun for kvinder". Jeg vil gerne tale med nogle piger, der er pro-ana og hører om, hvorfor man er det, hvordan, osv. Hvorfor søger man pro-ana sider på nettet? Hvis du har lyst til at fortælle om det? Det er ok at være anonym, hvis man foretrækker det.
Skriv til lre@bt.dk, hvis det har interesse.
Hilsner
Louise

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 17-01-05 11:43

Hey btlre..

Har nok lige fået af vide hvad mine forældre synes om mig efter i bragte den artikkel.
Mine forældre bruger nogle gange mit brugernavn herinde (for de kan ikke finde ud af at se hvilke spørgsmål jeg har stillet), men de ved hvad jeg hedder herinde.
Og da de så mit navn der...-Hold da op. Der blev ikke sparet på de store ord. Ikke lige så fedt.

Hilsen ana17

Kommentar
Fra : edr20

Dato : 18-01-05 13:03

btlre:

TAK for den DEJLIGE artikel I bragte: Masser af tips til folk der er på vej ned ! Hva man ikke gør for læsere. Des mere det bliver bragt frem des flere bliver syge.

Kommentar
Fra : Lise_dr

Dato : 26-01-05 14:53

Hej,

Jeg har fulgt med i jeres debat og også læst artiklen i BT.

Selv arbejder jeg på DR, hvor jeg sidder og researcher til et nyt debatprogram for unge, der sendes på DR1. I et kommende program vil vi gerne sætte fokus på krop og idealer - fra flere synsvinkler. Dvs vi vil både gerne belyse fyren i træningslokalet, plastikoperationen og spiseforstyrrelsen som oplæg til en diskussion om, hvor langt vi vil gå for den 'perfekte' krop - og hvorfor. Programmet har til hensigt at tage emnet dybt alvorligt og belyse det problematiske i de tendenser til kropsdyrkelse, vi i så høj grad ser i dag.

Hvis nogle af jer er interesserede i at snakke med mig - eller hvis du kender nogle, der kunne være - ville jeg være glad. Skriv til ungefair@dr.dk, og så kan jeg evt. ringe dig op. Håber at høre fra dig.

Lise,
Ungefair, DR1

Kommentar
Fra : Lise_dr

Dato : 26-01-05 14:53

Hej,

Jeg har fulgt med i jeres debat og også læst artiklen i BT.

Selv arbejder jeg på DR, hvor jeg sidder og researcher til et nyt debatprogram for unge, der sendes på DR1. I et kommende program vil vi gerne sætte fokus på krop og idealer - fra flere synsvinkler. Dvs vi vil både gerne belyse fyren i træningslokalet, plastikoperationen og spiseforstyrrelsen som oplæg til en diskussion om, hvor langt vi vil gå for den 'perfekte' krop - og hvorfor. Programmet har til hensigt at tage emnet dybt alvorligt og belyse det problematiske i de tendenser til kropsdyrkelse, vi i så høj grad ser i dag.

Hvis nogle af jer er interesserede i at snakke med mig - eller hvis du kender nogle, der kunne være - ville jeg være glad. Skriv til ungefair@dr.dk, og så kan jeg evt. ringe dig op. Håber at høre fra dig.

Lise,
Ungefair, DR1

Kommentar
Fra : Ginababy

Dato : 04-10-05 14:19

'En almindelig pige, en almindelig talje. Men almindeligt er bare ikke godt nok nu til dags'

Kommentar
Fra : SbMus

Dato : 21-12-05 23:52

Nej man skal være tynd.

Kommentar
Fra : my_ana

Dato : 23-12-05 11:13
Kommentar
Fra : Jossi89

Dato : 04-07-06 19:54
Kommentar
Fra : A-R-Ana

Dato : 06-02-07 11:55

Der er ikke så mange gode pro ana og por mia sider tilbage.. for de bliver stille og rolig slettet fordi dem der har lavet dem er begyndt af blive bange for at blive opdaget...
Det var i hvert fald derfor min veninde slettede den hun havde lavet... !

ALLE dem jeg kender som har og har haft enten ana eller mia.. har gjort det af problemer hjemme..
har dog ikk oplevet nogle der syntes det var sejt... heldigvis... ellers tror jeg at jeg havde stukket hende/ham en flad... !
Jeg har nu kæmpet i en 2 år... for at komme ud af det.. og det er stadig ikke lykkes mig... ! Og jeg var os en af dem der var glade for pro ana sider...
Har 45 slangetips liggene... ! Og Ja jeg har brugt dem... har de 10 bud fra ana verden.. hvordan man kan skjule det ovs.
Mine forældre ved det ikke... Det er kun venner og sådan der ved det.. Mine forældre kender mig faktisk ikk rigtig... Så er der nogle der ønsker kontakt med mig eller noget.. Så ønsker jeg at være anonym !

Kommentar
Fra : Biina

Dato : 06-04-07 10:26

Til A-R-Ana ..

Har rigtig svært ved at tabe mig så tænkte på om du ikke ku sende de der 45 slanke tips, de 10 bud fra ana verden og hvordan man skjuler det ??

Knus

Kommentar
Fra : anafreak

Dato : 11-04-07 19:06

Til Ana17..

du skriver at du efterhånden har fundet en masse sider..

kan jeg ikk få nogle links?? er virkelig lost, og har seriøst brug for det!!
på forhånd tak

Kommentar
Fra : Victoria25

Dato : 25-04-07 11:34

Hej Alle,

Jeg bryder mig vitterligt ikke om ktkt´s tone- og mange andres. Anorexi handler ikke om opmærksomhed eller skønhed, det handler om kontrol. Personligt har jeg levet med anorexi i snart 15 år. Jeg begyndte da jeg var ca. 10, og neej jeg havde ikke en ulykkelig barndom med for lidt opmærksomhed, tværtimod. Idag er anorexi en del af mig, det er en del af min personlighed, og jeg kan intet sygeligt se i den form jeg udøver idag. Jeg har kontrol over mit liv, jeg føler mig aldrig fristet til at spise kage eller deslige som andre gør, jeg blev student med det højeste gennemsnit for min årgang. I alle aspekter af mit liv er jeg i kontrol, og det kan måske synes klinisk, men jeg ér klinisk. Jeg er perfektionist, som mange andre anorexikere, og det har kun betydet at mit liv har udformet sig præcist som jeg har ønsket mig det skulle. Nu spørger nogle sig måske så, hvad så den dag hvor der sker noget du ikke kan kontrollere, men sagen er netop den, at som anorexiker kan du nemmere genvinde kontrollen end andre "dødelige" kan. At være anorexiker kan sammenlignes med en asketisk livsstil, og lad mig pointere her til slut-at de der dør af anorexi, ja de har jo netop ingen kontrol, og derfor i mine øjne med til at give os andre et dårligt ry-det er dem der saboterer det for os andre!

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 08-10-07 15:47

Victoria?. Jeg forstår ikke hvad det er du siger?? Sidder du og siger at det er godt at have anoreksi? :o

Kommentar
Fra : JegHaderMad

Dato : 27-01-08 11:42
Kommentar
Fra : pamsad

Dato : 16-07-08 15:55

http://www.freewebs.com/proanamiasite/

På den side er der en masse gode råd og den er på dansk.
Vil meget gerne høre hvad du synes om den. (:
- Hilsen **ana.

Kommentar
Fra : kuszexd

Dato : 27-09-08 22:44

Jeg vil bar' sige, jeg har os ana.. Men jeg kan os lide pro ana sider.. Det er ikk for at blive mere syg er næsten helt rask.. Men der er selvfølgelig os nedture-_-* men de der pro ana sider hjælper mig med at tænke; Jeg er ikk alene om det her problem &' jeg sys det er rigtigt god støtte.. selvfølgelig er det totalt laderligt at "små" piger bruger dem for at få det!.. &' det er noget af det dummeste man kan gøre.. men for nogen er det godt at man har andre at snakke med, men mange gang snakker dem på de sider kun om hvordan man taber sig &' hjælper på den måde ingen.. så hvis du ikk vil gøre din sygdom større sys jeg os du skulle lade være.. men hvis du tror det kunne hjælpe dig så sys jeg du skulle have lov til det.. Fuck hvad lægerne siger, de siger jeg er "syg i hovedet" &' det er ikk rigtigt!.. hvis du bare har en unormal tanke så er du syg &' skal indlægges!.. men noget som ville hjælpe indnu bedre er at du finde en at snakke med &' snakker med dine venner om det &' forklare dem 100% at det her er meget svært for dig så de ikk begynder at sårer dig med det, har selv oplevet det.. &' det gør kun det hele værre hvis du føler ingen kan forstå dig.. Håber jeg kunne hjælpei;<3

Kommentar
Fra : CamillaHvass

Dato : 13-01-09 14:33

hej (:

Jeg ved godt det er et stykke tid siden debatten er startet og at det også er et stykke tid siden, der sidst er blevet svaret på den.
MEN (:

-jeg er ved at lave en projekt om spiseforstyrrelser, og ville hører om det var muligt at jeg kunne få lov til at lave et telefoninterview med en eller flere af jer?

Camilla

Kommentar
Fra : pamsad

Dato : 08-02-09 18:52

http://www.freewebs.com/proanamiasite/

Siden dur desværre ikke mere. Fordi freewebs åbenbart ikke ville have sådan en side. Tsk..
Men jeg har stadig alt det der stod på siden liggende, hvis nogen er interesseret..
^^ well, så skriv til mig.. (:

- pamsad.

Kommentar
Fra : helenejensen

Dato : 11-04-09 01:06

Jeg har lavet en side anoreksi.skysite.dk (uden www),
hvis man vil skrive www skal det gøres på følgende måde: www.skysite.dk/anoreksi.

- Helene

Kommentar
Fra : KarinaSchneider

Dato : 06-11-09 15:26

Hej :D
Jeg hedder Karina og jeg går i 3.g.
Jeg er så småt i gang med at skrive den store opgave i 3.g (SRP)
Jeg har valgt at skrive om Anoreksi.
Hvis én eller flere kunne være interesseret i at svare mig på nogle spørgsmål, er du/I velkomne til at sende mig en mail: karinaschneider@live.dk
Det er selvfølgelig helt anonymt :)
På forhånd tak :)

- Karina

Kommentar
Fra : sibbi1234

Dato : 07-11-09 16:00

Hej alle sammen. :)

Jeg ved godt denne debat er gammel, men jeg synes alligevel at den er et svar værd. :)
- Kan også se at folk stadig skriver herinde lidt i flæng.

Lige for at slå noget fast: NEJ, det er IKKE sejt at have anoreksi, det er en træls sygdom der desværre tit følger en resten af ens liv, det er IKKE alle der kommer 100% af med den.
Når det er sagt så kan man som anorektier tit have brug for at dele op-og nedture, hverdagen og andre ting, med andre folk der selv står i samme sitation som én selv.. (Det er hvertfald derfor jeg bruger ana-siderne)
Da det tit er tabu at man har ana, så det er heller ikke altid man kender andre med sygdommen, derfor Ana siderne.. Jeg synes mest det er de engelske sider opfordre folk til at få Ana, har jeg hvertfald ikke oplevet. Eller jo, for der er jo Thinspo, men det f.eks. i forummer, og debatter hælper man tit hinanden, også med at komme af med sygdommen.. Og igen, på de fleste danske sider står der også på forsiden at siden IKKE er lavet for at få andre ind i sygdommen, og hvis man ikke allerede har Ana, så bedes man venligst forlade siden..

Og lige én ting til, jeg har selv Anoreksi for anden gang, og Anoreksi/ Bulimi, er IKKE en livsstil, men en meget farlig sygdom.
De folk der ser det som en livsstil, ja dem forstår jeg virkelig ikke..
F.eks. Anoreksi er den psykiske sygdom der slår flest mennekser ihjel på verdensplan, så medmindre det at dø bare er OVERFEDT, så nej, så er det en meget farlig sygdom, som man som sagt måske aldrig kommer til at slippe 100%..

Men igen, sammenholdet, at dele ens erfaringer, op og nedture, og andre ting, kan virkelig være en fantastisk støtte..
Jeg tror ikke jeg ville kunne holde modet så godt oppe hvis ikke jeg havde haft Ana siderne på de værste dage..

OG TIL DIG ANA17 - Håber at du på nuværende tidspunkt har fundet nogle gode og nyttige sider, men hvis ikke: www.freewebsite.dk/oursecret - Der står mange gode ting..

Venlig hilsen Sibbi.

Kommentar
Fra : mandersen8

Dato : 09-12-10 12:52

Her er en rigtig artikel fra en lidt mindre flatterende vinkel:

http://slankepiller.eu/pro-ana/

Kommentar
Fra : mandersen8

Dato : 18-07-11 10:10

Og hvis Pro ANA folket endelig VIL købe slankepiller der kan risikere at tage livet er jer, så synes jeg I skulle tjekke http://www.24h7diet.com ud