/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvor finder man en ru/å granitbordplade
Fra : anne73
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 07-04-04 02:17

Hej.
Jeg skal have nyt køkken, og leder efter en,- "måske lidt speciel bordplade i nogle specielle mål." jeg søger en ruflet eller ru bordplade i mørk granit, hvor finder man nogle, eller en der sælger sådan noget. Jeg har talt med en mand i et køkken firma, men det koster da en arm, det må da kunne skaffes billigere hos en forhandler uden køb af køkken oven i...
Jeg har set mange hjemmesider, som har adresse på Sjælland. Jeg søger en i Jylland, helst midt og øst -jylland. Er der nogen der kender en eller et firma der kunne være behjælpelig.
Forårshilsner fra Anne.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 05:22

hos en stenhugger

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-04-04 08:03

F.eks. Ikea eller pejseforretning som gulvplader. Om prisen passer er så noget andet.

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 07-04-04 08:50

Prøv med denne adresse

www.special-beton.dk

MVH 15063637

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 07-04-04 09:11

Et af Danmarks største firmaer, der tager rå sten hjem og forarbejder dem ligger i Give!!

O Gudnason & Søn ApS
Industrivej 2
Postboks 69
DK-7323 Give
Tlf.: 75 73 11 11

Det du har brug for er sandsynligvis en sandblæst, eller brændt granitplade. Du kan få nærmeste stenhugger til at skaffe en hjem i den type, og i den behandling du ønsker. Vær opmærksom på, at når du vælger en ru sten, så er granit så hårdt, at det kan ridse dine glas m.m. under bunden. Skal den cære ru skulle du prøve at se hvad du kan få i skiffer,, den er ujævn på en flot måde, og ikke nær så hård. Når du vælger sten, SKAL du også "se" med fingrene. Med andre ord, skal du mærke på stenen, da der er mange ting du ikke kan se, men kun mærke. Har du en blind i din bekendtskabskreds, så få vedkommende til at lære dig at se med hænderne. Det har jeg som kunstner haft utrolig gavn afat lære.

Mvh
A.C.Rosmon
www.rosmon.dk

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 07-04-04 11:12
Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-04-04 09:21

hej lukker du ikke lige dit spørgsmål tak
mvh Granslam

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 08-04-04 09:37

Det kan være hun venter på det geniale svar, det der kan løse alle problemer, eller blot efterprøve de tips der er givet, og så er vi mindst en uge længere fremme.

Kommentar
Fra : anne73

Dato : 09-04-04 12:48

Tusind tak for alle de søde svar, det er nogle fede ideer jeg ikke selv lige har tænkt på. og til dig granslam, -jeg har ikke lige været hjemme til at tjekke min mail, så jeg undskylder da... men jeg skal da nok lukke det ned når jeg har fundet min bordplade.
venlige hilsner fra Anne

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-04-04 15:06

undskyld hvis jeg har været lidt for hurtig det var bare fordi jeg var igang med at skrive til nogle af alle de åbne spørgsmål jeg har stående i min profil
mvh Granslam

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 09-04-04 17:29

det sker jo også, at man ikke er tilfreds med de svar er kommer,og derfor ikke lukker.