/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
lave stjerne i photshop
Fra : kristian2000
Vist : 1532 gange
50 point
Dato : 06-04-04 23:30

Jeg har engang læst at det er muligt at lave en stjerne i photoshop. Du ved ala den stjerne som tandpastareklamerne viser i modellernes tænder.. Nogle der ved hvordan man gør det? På forhånd tak for hjælpen...

Accepteret svar
Fra : Eagle123

Modtaget 60 point
Dato : 07-04-04 00:10

I Photoshop på RGB billeder kan du ex. bruge - Filter/Gengiv/linsebrydning - prøve forskellige.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 00:14

Du kan stort set lave alting i Photoshop, men jeg har på fornemmelsen, at det du tænker på er PaintShopPro der har sådanne små sjove autofunktioner.
Vh
Bjarne

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 07-04-04 12:18

Hej BjarneD

Nej det er Photoshop jeg tænker på, da jeg udelukkende arbejder i det, samt at jeg har set en artikel om det i et blad, der havde en vejledning til at bruge Photoshop.

Hej Eagle123, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem

Og tak for svarene

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-04-04 14:11

I værktøjsbaren på venstre side går du ned og klikker på RECTANGEL TOOL (vektorgrafik) og klikker på den nederste menu COSTOM SHAPE TOOL.... her finder du ALVERDENS foruddefinerede former som du kan "trække" ud på dit dokument med musen: HK og træk nedad mod højre. Du kan så gøre stregen mere fyldig ved at "STROKE" den og fylde den ud med en anden farve osv.
Men husk at vektorgrafik godt nok er en herlig ting men det kan drille nogen gange...ad pommern til, men prøv dig frem på et tomt dokument!!!

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 14:48

pallenoc, undskyld jeg spørger i en andens tråd, men er det en nyere version af PS. Jeg bruger en dansk v. 5 og jeg kan ikke lige finde det du nævner.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-04-04 18:09

version 7.01

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 18:37

OK

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 07-04-04 19:51

eagle123 du får pointene, da du ramt plet, det var lige det jeg vil haveOg til alle jer andre, mange tak for ulejligheden. Dejligt at I tog jer tid Fortsat god dag.

Godkendelse af svar
Fra : kristian2000

Dato : 07-04-04 19:52

Tak for svaret Eagle123.