/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Belargonie
Fra : calista
Vist : 877 gange
25 point
Dato : 06-04-04 14:17

Jeg har fået en Belargonie af mine veninder
Problemet er så (eller spørgsmålet) hvordan passer jeg sådan en ting??
En hurtig søgning på nettet, fandt intet!
Der står intet på indpakningsfolien, så jeg er lidt lost.
Skal den have meget vand? Lys? Kan den plantes ud?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 14:23

Hmm... når man søger efter "Belargonie" finder man intet!!!
kan du ikke finde ud a' hvordan det rigtig staves?
så kan jeg med 100% garanti finde et svar til dig! ....

Kommentar
Fra : calista

Dato : 06-04-04 14:28

Hehe, på folien står Belargonie!

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 06-04-04 14:33
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-04 14:34

Pelagonie hedder det

Den skal have masser af vand - må godt få en del sollys, men trives ikke i kun skygge. Den kan godt plantes ud, men vent til det er frostfrit.

mvh Berpox

PS. Smuk blomst iøvrigt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-04 14:36

Ups - manglede lige et "r" - pelargonier....

Kommentar
Fra : calista

Dato : 06-04-04 14:36

Det er ikke en pelargonie Desværre, for de er nemme at finde oplysninger om.

Jeg har desuden prøvet, at søge på belargonie, der kom et par resultater frem, men stadig intet brugbart.

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 06-04-04 15:25

Nu har jeg kigget i 2 havebøger, men kan ikke finde noget der hedder Belargonie. Kan det være en Begonia???

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 35 point
Dato : 06-04-04 15:44

Du kan da sagtens kende forskel på pelargonie og begonie, ved at lugte til bladene, pelargoniens blade lugter grimt, medens begonien ikke lugter, begge to er lette at passe, bare de ikke får alt for meget vand, men holdes jævnt fugtige. Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 06-04-04 15:53

Du skal huske at pille visne blade og blomster af, for det dræner planten. Mine pelargonier har godt kunnet tåle sol, men det kræver også at de ikke tørrer ud.Det kan de ikke tåle. Men det med at pille vissent af betyder meget.
mvh binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 06-04-04 15:54

Du skal huske at pille visne blade og blomster af, for det dræner planten. Mine pelargonier har godt kunnet tåle sol, men det kræver også at de ikke tørrer ud.Det kan de ikke tåle. Men det med at pille vissent af betyder meget.
mvh binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 06-04-04 15:55

Det var ikke fordi, du skulle have dobbelt svar. Det var et fejltryk.
mvh
binky

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 06-04-04 17:35

Tak for svaret valde..
Selvfølgelig er det en Begonie
De hedder åbenbart Belargonie ??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-04-04 17:43

selv tak! har dog ikke hørt navnet belargonie! Jo nok hørt det men aldrig set det på skrift! Mvh Valde.