/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Switch?
Fra : tue69
Vist : 715 gange
20 point
Dato : 06-04-04 12:33

Hej allesammen

Jeg har et spørgsmål angående switches.

Når man tilkobler en switch, uddeler den så selv IP-adresser til de forbindelser, der er tilkoblet den. Eller kører man stadigvæk på den IP-adresse, som man har fået tildelt af udbyderen?

Jeg har haft nogle problemer med en trådløs Topcom WBR 611 router, som endte med at opsluge mine IP-adresser som jeg har fået af netværksudbyderen. Derfor vil jeg nødig have et produkt, som fungerer på den samme måde..

Håber i kan hjælpe

Tue

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-04-04 12:35

Hmm - Kan sQ ei li husk hva e` switch gør, mæ du ka bru e` router t'et, den udeler sælv ip adresser.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 12:40

Hej tue69........

Her er hvad du søger:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 06-04-04 16:40

En switch arbejder ikke som en router.
En switch er bare et krydsfelt med et antal porte tilkoblet. Der er mere styring af transmisionerne i en switch i forhold til en hub, men det er en anden sag.
Hvis routeren har "opslugt" dine Ip adresser må det være fordi du har konfigureret den forkert.
Lige som man kan konfigurere et netværkskort kan manogså konfigurere routeren til at køre med automatisk søgning af IP, DHCP som skal anvendes ved dynamiske IP adresser, har du konfigureret den med fast IP til udbyderen og denne skifter regelmæssigt hvilket er meget almindeligt ja så mister du forbindelsen, medn det sker ikke med en switch hvor det er netkortets konfiguration der bestemmer.
Jeg vil nu anbefale at anvende en korrekt opsat router.
Vh.
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : tue69

Dato : 07-04-04 12:40

Tak for svaret BjarneD.