/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital videocamera
Fra : snusi
Vist : 298 gange
150 point
Dato : 05-04-04 20:59

Hej

Jeg vil gerne høre jeres mening om det digitale videokamera de reklamerer med i Super brugsen. Det er et Trust 782AV

snusi

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 160 point
Dato : 05-04-04 21:39

Hej snusi

Jeg ved ikke en dart om det, men spurgte lige min gemal, der er uddannet indenfor og arbejder med foto/video.

Hans hårde men kontante svar var: "Alt hvad der står Trust på skal man for Guds skyld ikke købe" og "Er det et Digitalt videokamera, skal man for alt i verden holde sig fra det lort"

Ja undskyld sproget, men det var det han sagde! Han er uddannet i Merlin (men er nu hos en fotograf) som jo er en del af CoopDanmark som Super Brugsen også er, derfor ved han, hvad Trust er for et mærke. Det er noget "Taiwan"-agtigt noget, der bliver købt billigt hjem, og sat pæne mærker på (ligesom merlin gør det med Baze).

På ovennævnte model er den en dårlig (ikke lige hans ordvalg!) optik, og idet alt kører igennem optikken vil du kun få dårligt billedmateriale (både stil og motion) ud af det.

Hans konklusion på dit spørgsmål er: at han mener det bedre vil kunne svare sig for dig at leje/låne et kamera ved specielle lejligheder, og så spare sammen til at købe et ordentligt kamera med en ordentlig optik.

Håber du kan bruge det til noget... i det mindste er det da et ærligt svar.

Mvh/Mira

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 22:11

Lige som et supplement, man vil ærgre sig gul og grøn senere at man har brugt penge på noget 2. eller 3. kvalitet. Holder man sig til de kendte mærkevarer er de også dyrere, men kvalitet og derved fornøjelsen er betydelige højere.

Så som Mira, hellere sige sandheden end at prakke een noget på hvor vedkommende senere fortryder købet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 22:31

Prøv at spørge i brugesen om der er fortrydelsesret og hvis der er så kan du jo prøve kameraet og se om det kan leve op til dine krav.
mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 06-04-04 16:43

Tak for svaret Chamira.

Ikke fordi jeg synes det var rart at høre at kameraet er noget skidt, da jeg havde tænkt mig at købe et, men det er da bestemt "rene ord for pengene". Mange tak for det, jeg venter og ser mig om efter et bedre kamera.

snusi