/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor kører det langsomt?
Fra : binky
Vist : 499 gange
25 point
Dato : 05-04-04 20:56

Jeg var lige på jubii-chat, hvad jeg egentligt måtte opgive, for det, jeg skrev, tog så lang tid om at komme frem. Har det noget med hastighed på nettet, vi er på 256, at gøre, eller er vores computer for lille. For et halvt år siden var der ingen problemer, og lige for sjov loggede jeg på i aften, men som sagt ingen succes.
mvh
binky

Kommentar
Fra : mango

Dato : 05-04-04 20:58

Ved ikke om det er det..men der er så meget spyware og jeg har oplevet at når jeg fået mange ind, bliver min puter langsommere...

mango

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 21:04

Jeg har lige fået oplyst, at vi har omkrin 197 megabyte, ikke meget.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-04 21:05

Det kan være alt fra for mange brugere til at jubii har en fejl på en server. du vil med mellemrum opleve det samme på Kandu.
Hvis du har problemer andre steder kan det jo så tænkes at fejlen ligger hos dig eller din udbyder.

vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 21:07

vi kører den her virusscantest hvert døgn, og vores mails er garderet i hoved og r.., så det er ikke virus, der er skyld i det, måske har vi ikke megabytes nok. Vi er jo ikke nået op på gigabyte endnu.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-04 21:10

Der er vist gået råd i kilo, mega og giga samt byte og bit, der er nemlig forskel på det altsammen og Internetopkoblinger måles i bit medens filstørrelser eller RAM størrelser måles i byte.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 21:45

Hej binky Prøv at trykke på dette link så finder du hurtigt ud af om det er hos dig problemet er
http://www.google.com/intl/da/
Og prøv så at skriv et tilfældigt ord der falder dig ind og se hvor hurtigt du får svar det står på siden
Ellers er der et link på Rabattens hjemmeside til en måling af din hastighed
http://www.dr.dk/rabatten/
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 21:48

Og så vil jeg da også lige hører om du evt er bekendt med ofirs chat den er der som regel ikke problemer med hvorimod jubiies ofte er temmelig langsom her også
Mvh Sune

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 22:00

Sunowich
Du nævner google, og der har jeg ingen problemer, men jeg har godt nok ikke været på chatten, hvis de har sådan en. Linket på Rabattens hjemmeside kunne jeg ikke lige finde. På jubii var det sådan, at jeg kunne skrive og så kom ordene lang tid efter, det problem havde jeg ikke sidst, jeg loggede på der, men det var også i efteråret, der er sket meget siden.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-04 22:07

Du kan lave en hastighedstest via denne side fra Telestyrelsen:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 22:08

Google har vist ingen tjat da det er en søgemaskine men den kan give et peg om det er ens egen forbindelse der er sløv Og undskyld det var programmet kontant lidt nede på siden finder du linket til at teste din forbindelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 22:08
Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-04-04 23:13

Hastighed på en internetforbindelse kan være relativ, idet jeg har set at det for brugerne kan variere alt efter hvor hurtig din egen maskine er, hvor stor plads du har til rådighed på harddisken der er til rest, og selvfølgeligt fortsat afhængig af hvor mange der er på ledningen og hvor stor forbindelsen er på den eller de servere du kommunikerer med (eller via).
Generelt bliver det dog lidt bedre hvis man sørger for at have opryddet på egen harddisk. D.v.s. defragmenteret, og en gang i mellem selvfølgeligt også scannet så der ikke står åbne filer og forsinker nogen steder.
mvh
Varla

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 05-04-04 23:51

Binky:

Hvis det kun er på jubii chat det går langsomt, kan det være fordi der er mange der skriver i rødt. Nu ved jeg jo ikke HVOR langsomt det gik, men det kan være en af årsagerne Prøv igen på et tidspunkt hvor der ikke er mange chattere derinde, og se om det er det samme...

Forøvrigt, velkommen til Kandu

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : binky

Dato : 06-04-04 17:03

Hej Sunowich
jeg prøvede lige dit direkte link til google. Den døde. Der var ingen udsving.
Så fejlen ligger nok her. Jeg kan stadigvæk ikke finde det, du nævner, på rabatten.

BjarneD, jeg prøvede dit link, men fik beskeden, at serveren kunne ikke findes.
Nemmere dengang med papir og blæk.

Tak Wildurh.
Det gik så langsomt på jubii, at jeg var 4 bogstaver foran inden det blev printet. Jeg skriver godt nok hurtigt, men så hurtigt er det heller ikke.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 17:06

Du må have et problem for jeg tjekkede lige linket selv, og det virker perfekt.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 06-04-04 17:09

Hej BjarneD
Vores computer er ikke af de nyeste, heller ikke så stor, så jeg tror det er derfor.
Vi har nu også ret tit besvær med esenet.
mvh'
binky

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 25 point
Dato : 06-04-04 17:12

Jamen det kan jo også være forklaringen på, at du har problemer på chatten for det hele hænger sammen og det er dem med de hurtigste forbindelser og computere der får fordelene. De kommer så at sige først i køen hele tiden.

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 06-04-04 17:19

Tak for svaret BjarneD.
Det lyder meget logisk, det havde jeg ikke lige tænkt på.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 06-04-04 17:24

Jeg synes at du skal forsøge om du kan downloade den hastighedstestsm BjarneD henvisttil ovenfor, linket er her igen:

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Du skal downloade versionen til Windows og installere programmet.

Jeg har selv forsøgt, og det viste sig at jeg fik ca. 91-95 % og i en test viste endda 100 %. Dette endda på en 2 megabit forbindelse som jeg deler med en genbo.

Men også jeg har problemer med at jeg får "tastet foran" når jeg skriver i Kandu, hvilket er en af årsagerne til at jeg med mellemrum får skrivefejl, idet Kandu undervejs "æder" noget af det jeg har skrevet. Jeg skal derfor hele tiden kontrollere "om den nu også har fået det hele med".

Nu er min PC kun 1400 MHz, og de 3 hardddiske tilsammen 110 GB, men alligevel. Så problemet

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 06-04-04 18:05

Jeg blev afbrudt af 2 spontane reklamer, dette uanset jeg alene havde internetforbindelse til Kanu.
I mellemtiden har jeg genstartet computeren, opdateret antivirus og kontrolleret for spyware. Der var kommet mere spyvare og jeg undrer på om de kan være kommet sammen med www.Kanu.dk
Jeg tror det ikke, men hvorfor pokker sendte den pludseligt to spontane reklamer.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 18:14

Varla jeg tror ikke du skal være bange for Kandu, men noget tyder på, at du skal have tjekket maskinen godt. Måske skulle du have Spywareblaster installeret så du kan holde skidtet fra dørene
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html