/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
ny printer.. hvilken ???
Fra : CCjunior
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 05-04-04 19:48

hej..
som overskriften siger så er det tid til at jeg skal ha en ny printer men udbudet er meget stort syntes jeg..
jeg vil primært udskrive billeder så det skal være en rimelig god opløsning..
jeg har haft kik på en HP OfficeJet PSC2175 set hos www.bj-trading.dk..
men så er jeg kommet efter at der måske er et bedre og helst billigere alternativ..
hvad med nogen af de billigere mærker.. dur de.. eller er det noget bræller værk...

Junior

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-04 19:59

De billige printere er da vist udmærkede, læg mærke til priserne på blæk, de billige tjener pengene på at sælge dyrt blæk, det er min erfaring, ellers ved jeg ikke noget om printere. Kun det en fortalte, han købte en printer til ca 200 kr. De nye blækpatroner kostede, godt 200 kr, for sort blæk og 450 kr. for farvepatronen.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 20:05

En printer med fire patroner er billigst i drift da du jo kun skal skifte den farve som er tom.
Emesen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-04-04 20:08

Jeg har flere billige printere stående, købt på tilbud.
De mangler blæk.
Som er dyrere end en ny printer.
Dem må du da gerne få.
Hp psc 2110 kører her siden et års tid.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-04-04 20:15

teil> jeg kan se at den er et nr dyrer end 2175.. ved du hvad forskellen er...
er den så god til billeder som jeg er blevet lovet eller er der gået lidt " sælger i det.."

Junior

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-04 20:22

Jeg kender ikke til forskellen, prøv at læse på Hp´s hjemmeside.
http://www.hp-expo.com/dk/dan/
Grunden til at jeg valgte 2110 er at det er en multimaskine.
Kopi, scanner og printer i en.
Billedkvaliteten er helt ok. Prøvede et foto på almindeligt og på
fotopapir, stor forskel på de to.
Så papirvalget betyder rigtigt meget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-04-04 20:25

Og en faktor til, jeg har scannet billeder i ramme, bøger som ikke kunne ligge
helt plant på galspladen. Med godt resultat.
En Lexmark klarede ikke den prøve med samme gode resultat.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-04-04 20:39

ok..tak for den ekstra info... der er lige en ting mere.. det ser ud som om at blæk patroner er meget dyre til den..
er blæk patronerne gennemsigtige eller farvet.. ( de gennemsigtige er jo letterer at fylde igen..)

Junior

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-04 05:53

Mine blækpatroner er sorte/ikke gennemsigtige.
De er ikke dyrere end andre patroner, tror jeg.
Men du kan jo måle mængden ved refill så går det ikke galt.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 09-04-04 12:38

Tak for svaret Teil.
jeg har ikke helt bestemt mig for hvilken printer det skal blive.. men du kom med nogen gode råd...

junior