/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Mærkelige mails
Fra : Fattig
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 05-04-04 17:34

Jeg får en hel del mails som er markeret med høj prioritet, de er fra personer jeg ikke kender og afsenderen er f.ekx fra: jjdm@post.tele.dk og emnet er: Mail delivery (og så min internetadresse i parentes) eller fra: 4090502@ntlworld.com og emnet er:Deliver mail. (og igen min internetadresse i parentes)
Er det virus mails, sker der noget ved at åbne dem ?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-04-04 17:35

Hold fingrene væk.
Der er virus på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 17:43

Bare i skraldespanden med lortet og bloker adressen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-04-04 17:44

Her er bare et eksempel på hvad der kan ske.
Den nye type spam-mails, som benyttes af virusskribenter, indeholder et link, der umiddelbart skulle fungere som et afmeldingslink. I stedet føres modtageren ind på en internetside, der forsøger at lægge en virus på offerets pc.
Så ud med mails uden at åbne dem.
Jeg smider alt ud fra afsendere jeg ikke kender.
Der er så meget forskelligt snavs i omløb.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 18:39

Hej fattig
Det er så fint, du rejser sådan et spørgsmål, for den adresse kunne jeg forestille mig at man bare lige hopper på, for det lyder jo tilforladeligt med post og dk.
Jeg passer ihvertfald på nu, hvis den dukker op
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-04 19:55

Fattig har du ikke et godt antivirus program ?? ellers skulle du vælge Avg der straks fortæller om der er virus i din post eller midlertidige internetfiler som er de steder de kommer ind eller igennem ting du downloader programmet er brugervenligt overskueligt og gratis og opdateres (hvis det er sat til det) flere gange i døgnet Det kan hentes her
http://www.grisoft.com/us/us_index.php
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-04-04 11:49

Tak for svaret Sunowich. Jeg har instaleret det foreslåede program, der straks fandt 15 inficerede filer, som mit tidligere program AntiVir ikke fandt. 1000 tak til dig