/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Koulourakia (Greek Easter Cookies) overs~
Fra : netper
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 05-04-04 15:22

Jeg har tidliger stilt et spørgsmål om oversættelse af 3 opskrifter, men det var for stor en mundfuld så nu deler jeg spørgsmålet op i håb om at der er en der har lyst til at oversætte.

Mvh
Per

Koulourakia (Greek Easter Cookies)
Categories: Cookies
Yield: 54 servings

2 1/4 c Flour
1 1/4 ts Baking powder
1/4 ts Salt
1/2 c Butter; softened
1 c Powdered sugar
2 tb Brandy (or milk)
1 ts Vanilla
1 Egg yolk beaten with 1 tbl
Milk for glaze
3 tb Sesame seed

DESCRIPTION: These golden twists are usually baked on Holy Thursday.
Preheat oven to 375. Beat together butter and sugar until light and
fluffy. Add egg, brandy and vanilla, mixing well.
Add flour, baking soda and salt, mixing well after each addition. Working
with rounded teaspoons of dough, use palms to roll each piece back and
forth on a lightly floured surface until it forms a 6-inch rope. Bring ends
together to form a hairpin shape, then gently twist 2-3 times. Lightly
pinch ends together. Arrange 1" apart on greased baking sheets, brush with
egg glaze, then sprinkle with sesame seeds. Bake 10-13 minutes or until
golden. Cool on racks.
Store airtight at room temp for 2 weeks. Freeze for longer storage. From
"The Joy of Cookies,"

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-04-04 15:41

Hov igen fejl i opskriften.
Der indgår æg i "hvordan man gør", men i ingredienslisten er der kun en æggeblomme til pensling!!!!

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 210 point
Dato : 05-04-04 15:59

Hej netper

Det virker som om, der er nogle fejl i den opskrift, men det du har posted kan oversættes til flg.

Mvh/Mira

Koulourakia

2 1/4 kopper mel
1 1/4 tsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
1/2 kop smør (blødgjort)
1 kop strøsukker
2 spsk. cognac (eller mælk)
1 tsk. vanille
1 æggeblomme pisket med 1 spsk. mælk til glasur/pensling
3 spsk. sesamfrø

Sådan gør du:
Forvarm ovnen til 190 grader.
Pisk smør og sukker sammen indtil det er lyst og luftigt.
Vend æg, cognac og vanille i og bland grundigt.
Vend mel, bagepulver og salt i, bland grundigt efter hver tilsætning af ingrediens.

Form med runde teskeer, brug håndfladerne til at rulle hver enkelt frem og tilbage på en let melet overflade indtil du har en ca. 15 cm lang pølse. Sæt enderne sammen og for en hårnåls figur, drej/sno forsigtigt 2-3 gange. Pres enderne forsigtigt sammen.
Sæt på en smurt bageplade med ca. 2,5 cm imellem, pensl med ægge/mælk glasuren og strø sesamfrø udover.

Bag 10-13 minutter eller indtil de er gyldenbrune. Køl af på riste.

Opbevares lufttæt ved stuetemperatur i 2 uger. Eller frys ned for længe opbevaring.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-04-04 16:15

ja, jeg har også lavet en oversættelse (i gram), men det er altså ret vigtigt, hvor mange æg der skal i!!!

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-04-04 16:36

Det er jo en af de ting jeg har svært ved at se når jeg ikke er så godt til det engelske.

Men jeg har fundet en anden opskrift på samme kage, som måske kan hjælpe til at se hvor mange æg der skal bruges.

3/4 cup butter, softened
1/4 cup shortening
1 cup granulatedsugar
3 eggs
1 teaspoon vanilla extract
4 cups all-purpose flour
1 tablespoon baking powder
1/4 teaspoon baking soda
1 egg yolk, beaten
1 tablespoon water
2 to 3 teaspoons ground cinnamon
2 to 3 teaspoons sesame seeds

Cream butter and shortening in a large mixing bowl; gradually add sugar, beating well at medium speed of electric mixer. Add eggs, one at a time, beating well after each addition. Add vanilla extract; beat until blended. Combine flour, baking powder and baking soda; gradually add to creamed mixture, mixing after each addition. Chill dough 1 to 2 hours.

Divide dough into fourths. Divide each fourth into 16 portions. Roll each portion into a 4-inch rope; fold each rope in half, and twist. Place twists 2 inches apart on greased baking sheets. Combine egg yolk and water; brush over twists. Sprinkle lightly with cinnamon and sesame seeds. Bake at 325 degrees F for 20 to 25 minutes or until light golden brown. Immediately transfer to wire racks to cool.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-04-04 16:45

netper!
Hvordan kan du se, at opskriften er interessant

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-04-04 17:29

han kigger vel på billedet af kagerne i kogebogen?
Spøg til side, jeg synes det er en god opskrift Netper, kagerne er RET søde, også selvom man har en sød tand

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-04-04 19:05

Frieda

Det er lidt forskelligt hvad der fanger, men denne gang var det at opskriften var til påske, og lidt at den var græsk

Per

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 10-04-04 10:11

Tak for svaret Chamira.