/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
PDF til trykkeri
Fra : nekjam
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 05-04-04 12:53

Hej! Jeg er igang med at lave en portfolio bestående af diverse .ai og .psd filer, men den skal nu trykkes. Jeg har fået at vide af trykkeriet at filerne helst skal afleveres i en samlet PDF fil. Hvordan gør jeg nu det??? Skal jeg til at hente alle filerne ind i InDesig, eller kan det gøres i Photoshop eller Illustrator ???

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-04-04 13:22

I Photoshop kan du vælge funktionen gem som ????.pdf

Kommentar
Fra : nekjam

Dato : 05-04-04 13:29

Men så bliver det vel bare det ene billede der bliver i PDF?, men jeg skal ha samlet ALLE de forskellige filer i ét PDF dokument

Kommentar
Fra : hemse

Dato : 05-04-04 15:52

Når du har indesign - kan du lave et nyt dokument hvor du placerer billederne i - samtidig kan du se hvordan det færdige resultat kommer til at se ud. så kan du eksporterede det som PDF fil.

Accepteret svar
Fra : sonnic

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-04 20:39

Der er flere ting du skal tage hensyn til når du aflevere din fil til tryk:

1: Få trykkeriets CCI profil så du kan bruge denne når du konvatere dine filer til CMYK.
2: Alle Pantonefarver skal definres i CMYK eller aftales med trykkeriet.
3: Farver der går til kant skal ha´5 mm beskæring.
4: Skæremærker og farveklodser i top og bund.
5: Hvis det skal være flere færdige sider på tryk arket, skal du aftale side udskydning med Repro.
6: Hvis du skal aflevere dine filer i PDF format, er Indesign det rigtige sted at styre dit sider og udskrift formater.

Hilsen Villy.

Godkendelse af svar
Fra : nekjam

Dato : 05-04-04 20:47

Tak for svaret sonnic.