/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Nyfeparakit håndopmadning!
Fra : TLT
Vist : 3043 gange
150 point
Dato : 05-04-04 11:07

Er der nogen der kan fortælle lidt op hvordan man håndopmader en nymfe!
Hvor gammel skal den være når man tager den fra?
hvad skal man gøre? osv.

Hvor kan man evt. finde noget på nettet?

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 05-04-04 13:15
Kommentar
Fra : TLT

Dato : 05-04-04 13:32

Dem kunne jeg jo selv have fundet, og inegn af dem besvare mit spørgsmål!!!

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 05-04-04 15:02

Jamen så prøver da lidt engelsk..

http://birdmart.com/chatboards/birdcare/topic998/3.14.04.12.30.02.html
http://www.companionparrot.com/articles/stunted.html

Som du kan læse ud fra dette så er det åbenbart ikke noget folk anbefaler (at håndfodre en parakit). Men du kan jo bare prøve dig frem. Ring eventuelt til en dyrehandler..

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 05-04-04 16:18

Du kan jo også prøve den her side. Her har du også mulighed for at stille dit spørgsmål til professionelle.!

http://www.zoocity.dk/pasvejl/pas_Nymfeparakit.asp

Mikael

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 06-04-04 19:32

Engelsk er desværre ikke min stærke side

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 150 point
Dato : 07-04-04 09:09

Nå men så får jeg ikke hjulpet dig i den her omgang. Da må du få hjælp fra en dyrehandel, eller lignende..

Mikael

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 17-04-04 00:06

Er der ikke andre der kan hjælpe???

Godkendelse af svar
Fra : TLT

Dato : 18-04-04 23:08

ki

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 13:50

Du kan tage ungerne fra dig når de er en uge gamle eller lidt mere.
Du kan fodre dem med en dessert ske eller en lille sprøjte (!!!!!DEM UDEN STIK PÅ!!!!!) de skal fodre med baby mad eller denne opskrift fra følgende side: http://www.fuglesiden.dk/historier/handopmadning_nymfeparakitter.htm

Opdræts foder til nymfer: Æg, gulerødder, et æble, hirsefrø, birkes, hirseflager, lidt sukker, lidt kalk, mælk, og vand. Det er lige meget hvilken rækkefølge du bruger.

Hilsen Nymfeelskeren