/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Pensionsordning ved skilsmisse
Fra : Avant85
Vist : 688 gange
239 point
Dato : 05-04-04 00:45

Er der en link eller site, hvor man kan orientere sig om pensionsordninger, som IKKE skal deles/undermineres ved skilsmisse
Kan man hæve/få udbetalt sin pensionsordning før man bliver 60, hvis man bliver førtidspensionist og hvordan forholder man sig
Kan en førtidspensionist tegne/indbetale til en pensionsordning og få fradrag

Venlig hilsen Avant85

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 01:33

Her kan få svar på nogle af dine spørgsmål.

http://www.familieadvokaten.dk/b500.html

I øvrigt kan du til enhver tid kontakte familieadvokaten og få helt konkrete råd og vejledning, ikke kun i spørgsmål om pensioner, men også de andre spørgsmål du stiller.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-04-04 05:37

>Avant85

Et ligeså indlysende og ligegyldigt svar til dig er, at du da kan kontakte ENHVER advokat i landet og betale dig fra, at få den hjælp du ønsker.

Et måske lidt mere brugbart råd, kunne være at kontakte din bank og spørge dem til råds. Deres råd er jo gratis.

Ram

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 239 point
Dato : 05-04-04 06:33
Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 05-04-04 09:09

Dit spørgsmål er opdelt i 3 dele, for det første omkring en eventuel pension skal deles eller ej. Det er helt op til hvilken pension der er tale om, så specifikke råd kan vi ikke give dig. Omvendt vil spørgsmålet helt sikkert komme op i skifteretten ved en eventuel skilsmisse og således gennem en advokat, men da det kun er der selv der ved hvilke pensionsordninger der er tale om, kan vi ikke give konkrete råd og vejledning, denne vil du næppe kunne få gennem en bankrådgiver men gennem en advokat. Det er heller ikke lige gyldigt hvilken advokat du spørger, da hver især som udgangspunkt specialicerer sig inden for eet område af lovgivningen.

Om du kan få en pension udbetalt eventuelt før tiden står enten i den police der måtte medfølge pensionsordningen, så her afhængig af pensionsordningen, må du tage kontakt til forsikringsselskabet ordningen er tegnet igennem.

Med hensyn til om du kan oprette en ny pensionsordning, er helt op til ordningens art specielt hvis du er på vej til at blive førtidspensionist, og her vil det bedste også at være at kontakte et forsikringsselskab eller eventuel forsikringsoplysningen som kan hjælpe dig helt gratis.
Hvis du har en eksisterende pensionsordning, har du selv som førtidspensionist de helt samme rettigheder hvad angår fradrag på selvangivelsen.

Så i dit tilfælde er det ikke helt lige gyldigt hvem du spørger, men du er klart nød til at spørge de rigtige steder.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-04-04 11:12

Fra Hansemors profil..

Citat
Gift med ellebye.

Fra ellebye's profil..
Citat
Ærligheden selv, og hader dobbelt, trippelt eller multi profiler.
Profil ud over ellebye er "hansemor", som min kone helt og aldeles administrerer.

Skrevet af ellebye i denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/36725
Citat
Det er mit "onde" mig, ellebye en pæn og sober ældre herre der aldrig kunne finde på at eksempelvis at bande, det må "hansemor".

Kan du blive enig med dig selv om, hvem Hansemor egentlig er?

Ps....Undskyld til spørgeren for dette sidespring

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 11:30

Ja, det er min kones profil. Kontakt venligst kandu og du har herved fået min accept at se hvilket navn profilen står i.

Med venlig hilsen
Ellebye

Unsdkyld spørger, jeg finder det heller ikke acceptabel at bryde ind i en helt fremmed spørgers tråd, specielt ikke omkring dit alvorlige emne.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-04-04 11:36

Behøves ikke ellebye - jeg har jo en mail fra dig, hvor du ganske flot beskriver
hvem Hansemor er*LOL*

Eller --> http://www.kandu.dk/dk/spg/36469

Citat
PS! Jeg oprettede hansemor som en pandan til mit ellers så pæne image, så jeg rigtigt kunne bande og svovle som jeg havde lyst. Så lad dit blive en lille hemlighed for alle i tråden, når der kommer brugere ude i spørgsmålene som jeg har lyst til at give en skideballe.

Godt gået ellebye

Frida...

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 06-04-04 00:33

Tak for svaret dscoop80.

Kommentar
Fra : tomjur

Dato : 13-04-04 14:31

En generel beskrivelse af pensionsdelingsspørgsmålene findes på
www.pensionsdebat.dk

En livrente eller pensionskassepension skal ikke deles, men det skal din kapital eller ratepension.

Dog er der lys for enden af tunnelen. En rimelig lov om pensionsdeling er på vej.
Ægtefællepensionsudvalget kommer helt sikkert med et lovforslag inden årets udgang.

venlig hilsen

Tom Jurcenoks