/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Antivirus - Auto-protect virker i~
Fra : elise
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 04-04-04 19:06

Jeg har hos en veninde installeret Norton Antivirus (500 kr) - hun havde en virus-Netsky, som jeg fik fjernet. Desværre kan jeg ikke få funktionen Auto-protect til at virke på hendes pc (Windows ME) - og heller ikke få Norton til at skanne sendte/hentede emails.
Har nogen haft den samme oplevelse, og hvad gør man for at få det til at virke?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-04-04 19:27

Hej.

Du skal åbne følgende i Norton Internet Security. Der hører måske ikke firewall til det du har, men prøv noget i den retning.

Personlig Firewall/Internet adgangskontrol/Konfigurer/Aktiver automatisk internetkontrol.

Sådan husker jeg mine egne problemer efter nyinstallering.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 04-04-04 19:31
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-04 22:28

Du skal jo først aktivere Norton koden der sendes med e-mail, når man på nettet har tilmeldt den, og før kan man heller ikke hente opdateringer.
Det var jo smart hvis du skrev om det er Pro 2003 version 10.0.1.13 eller hvilken det drejer sig om.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : elise

Dato : 05-04-04 06:21

Til pallebhansen. Det er den almindelige Norton 2004, men jeg kan ikke huske hvilken version - jeg sidder lige nu ved min egen pc, og ikke hos min veninde, men jeg vil i aften prøve at afinstallere og installere Norton og så prøve om det virker.
Vh Elise

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-04 15:55

Prøv om du kan opdatere virus"pakker", hvis du kan er den registreret, og ok.
Virus definitions fortæller hvornår du fik de sidste opdateringer, og det skulle være "nu", hvor du hentede pakkerne.
I status skulle du kunne se om alt er on, auto protect, og e-mail scanning.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 06-04-04 22:39

Tak for svaret pallebhansen. Jeg måtte afinstallere Norton og installere den igen - derefter opdatere programmet og så virkede det....
Vh Elise