/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP/STARTDISKETTER 6 STK.+ BIOS
Fra : bva
Vist : 305 gange
100 point
Dato : 04-04-04 17:37

Jeg sætter XP PRO i + start disk nr 1 af 6 disk ( SP1 )
Efter disk 6 starter installatinen enter/F8 osv.
Når computeren så skal genstarte, så starter det hele forfra.
jeg har ikke forstand på BIOS 1 st boot osv.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 17:58

Du skal sætte den til at starte med a drev som det første og det kan du ændre ved at bruge page up down
Mvjh sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-04 18:01

husk at tage disketten ud før du genstarter!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 18:01

Ok har måske opfattet det forkert så skal du sætte den til at starte med feks d hvis det er dit cdrom drev
Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 18:50

>bva
Har du været i bios, og se noget om first boot osv.
first boot A floppy
2. boot C: harddisk
3. cd-rom
2. og 3. kan byttes
det kan også hedde
boot sequins A C CDrom
Når du har indstalleret de 6 disketter og den 6. sidder i vil den genstarte og begynde at indstallere. Lad disketten sidde til du får besked på at tage den ud.
Indstalationen er i to tempi først en masse drivere genstart og så programmet.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-04 19:34

Du skal normalt ikke bruge de 6 med ( SP1 ), men de 6 uden.
Og du bliver ikke bedt om at fjerne disketten, til sidst, det er kun mellem disketterne, den siger, evnt på engelsk, sæt diskette 4 i og tryk enter.
Så bliver du spurgt om at formatere, der vælger du kvikformat,så spørger den om hvor styresystemet (XP) skal ligge, der vælger du med pil op og ned, den største "partion", og når installationen er godt igang, kan du tage diskette 6 ud.
Så skal du efter installationen igang med installationen af 4-in one, og "bundkortdrivere".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bva

Dato : 04-04-04 19:36

Hvis jeg går ind i BIOS BOOT
1. removable divice [ Legacy Floppy ] kan blive til disabled, LS120, ZIP og ATAIP MO. der er ikke noget CD-ROM.
2. removable divice [ Legacy Floppy ] kan blive til disabled, LS120, ZIP og ATAIP MO. der er ikke noget CD-ROM.
3. removable divice [ Legacy Floppy ] kan blive til disabled, LS120, ZIP og ATAIP MO. der er ikke noget CD-ROM.
4. removable divice [ Legacy Floppy ] kan blive til disabled, LS120, ZIP og ATAIP MO. der er ikke noget CD-ROM.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 19:37

OK - jeg var ikke klar over om den brugte alle 6 disketter.
win 2000 bruger alle 4 disketter.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 20:10

Det skal også hedde noget andet end removable divice.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-04 20:11

der er cd-rom drev i ikke
1. når maskinen starter på f12 virker dette ikke
prøv at gå ind i bios menu "boot" vælg cd
der behøves da ikke start diks til xp boot på cd så køre det da af sig selv??

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-04-04 09:08

er du sikker på at din xp cd har sp1, hvis ikke, kan du ikke bruge disketter til sp1, så skal du bruge 6 disketer til xp uden sp1. så skulle det køre.
hilsen
Penny

Godkendelse af svar
Fra : bva

Dato : 05-04-04 21:31

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-04-04 17:37

håber du fik dit problem løst god påske