/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvor kan jeg lære at male?
Fra : indy9
Vist : 889 gange
200 point
Dato : 04-04-04 12:29

Hej alle

Nu har jeg i mange år villet lære at male med olie/acryl på et seriøst plan. Jeg har prøvet lidt for mig selv men er blevet nedslået at det ringe resultat og manglende teknikker. Jeg søger derfor et sted/en person/en skole/et kursus som kan lære mig at male og evt. tegning for øvede. Jeg har før prøvet aftenskole som f.eks. AOF el. men synes ikke rigtigt at det har givet mig noget. Jeg tror at der skal lidt mere professionel undervisning til, og gerne seriøs privat/små hold undervisning.

Jeg bor lidt syd for roskilde, men kører gerne langt for god undervisning.

Håber at I kan hjælpe mig.

Mvh.
Jan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-04-04 12:32

Her kan du finde nogle link´s til skoler.
http://tegnebordet.dk/

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 04-04-04 12:46

Tja Øvelse gør mester, den hører jeg altid. Men om sommeren plejer der at være nogle meget gode male kurser på kunstakadamierne. Jeg ved her i Århus er der nogle meget gode kurser så det er der helt sikkert også på Sjælland.

Men som Teil kom med linket til Tegnebordet, ja der er virkelig mange gode links. Men ellers, prøv at søge aftenskoletilbud osv. Og ellers ja Øvelse øvelse... Ting Tar Tid... :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-04-04 12:56

På tale om sommerkurser, nogle højskoler har kreative fag i ferieperioden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-04-04 13:30

Jeg vil bare lige bidrage med dette link
http://www.artrenewal.org
Mvh.
Natmaden

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 04-04-04 21:22

Tag på workshop i Hanstholm d 5 & 6 maj 04, så skal jeg nok hjælpe dig godt i gang. Mange af mine elever har opnået gode resultater, og har haft udstillinger,og solgt til rimelige priser. Du skal tilmelde dig, og have dine egne materialer med, men workshoppen er gratis.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk

Kommentar
Fra : indy9

Dato : 06-04-04 10:18

Kære Rosmon,
Jeg ville meget gerne tage med på workshoppen, men mit arbejde forhindre mig desværre. Kunne man forestille sig at du underviser på andre tidspunkter, evt. kurser, hjemmeundervisning aften eller weekend.? Kan du evt. anbefale en god bog ell. at starte på?

Jan

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 200 point
Dato : 06-04-04 13:23

Ja om fjorten dage laver vi en workshop i Vildsund. Det er et firma der heder Jamet skandinavia, der sælger teltvogne. Det er den 17./ 18. april fra 10 - 16. Jeg kan ikke selv have dig boende, men Vildsund Strand ligger ca. 10-15 minutter fra Jamet. Ingen og alle er lærere på lige fod. Altså, jeg maler også, det gør jeg aldrig når jeg underviser. Til gengæld kan alle komme og spørge, eller på anden måde blande sig i det du laver. Find ud af hvordan du vil komme herover (Køre selv, eller tog og bus) og jeg vil se hvordan jeg kan hjælpe. Du kan ringe eller maile direkte. Du kan se lidt på www.rosmon.dk og www.denblaapalet.dk. Det er Den Blå Palet der er arrangør. Begge sider er under genopbygning.

Mvh
A.C.Rosmon

Godkendelse af svar
Fra : indy9

Dato : 09-04-04 18:58

Tak for svaret A.C.Rosmon.