/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænsninger på Piaggio Zip
Fra : kandu4thomas
Vist : 3302 gange
50 point
Dato : 04-04-04 01:55

HepHEy
Jeg har en Piaggio Zip, den gamle model stående.. ! Jeg har lige skiftet cylinder på den til en 40mm Cylinder med 6 skyller. Hvor filen er det begrænsninger ligger i den model !? Nogle siger, indsugningsstuds, andre kaburator osv.. Nogle der ved helt konkret hvor de sidder?!
Der er sprit ny 40mm cyl + Technigas tun udstødning på, og den går 40 km/t, såå mon ikke lige der sidder en begrænsning tilbage, hehe
VH
Thomas

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-04 12:09

Der sidder en ring i indsugningsstudsen.
Piaggio scootere generelt: Plomberinger i potte og variator (ring må fjernes). På 2000/2001 modeller er det mange plomberinger i udstødningen så denne må byttes.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 04-04-04 12:30

Er ringen lige til at fjerne?! Det der er noget lort er indsugningsstudsen sidder fast med 2 Bolt-knæk skruer, så de skal bores op, men hva gør man ik for at køre lidt stærkere, hehe

Men den skulle være lige til at pille ud, så vil jeg hoppe igang med det.. Der var ikke andre end den, på den gamle zip model vel?!
VH
Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-04 13:33

Nej jeg tror ikke der er andre, men jeg ved ikke hvordan boltene kommer af.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-04-04 00:50

Hey Palle...

Boltene dem "mingalerer" jeg hurtigt! Borer dem snildt af
Går igang med det imorgen... tak for svaret :D

MVH
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-04-04 00:51

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-04 01:03

Selv tak, men jeg kan nu ikke forstå man bruger sådanne låste bolte, jeg vill, hvis jeg var dig lige ringe til en knallertmekaniker, om der ikke er et tip.
VH Palle Hansen