/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Udvidelse af Excel 2000
Fra : ansgard
Vist : 586 gange
120 point
Dato : 03-04-04 21:59

Kan man lave regnearket større end IV?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 03-04-04 22:47

Mener du flere ark. Du højreklikker bare ved arknavnet og tilføjer nyt.

Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 05-04-04 19:34

Nej jeg mener udvider det ark jeg arbejder på?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 05-04-04 20:46

Nej, det er ikke muligt.

Nu ved jeg ikke, hvad du skal bruge det til, men du kunne jo eventuelt fortsætte en dataserie neden under den første række eller i et nyt ark.

Simon

Accepteret svar
Fra : jejs

Modtaget 120 point
Dato : 06-04-04 10:40

Hvert ark i en Excel fil kan pt. desværre kun maksimalt indeholde 256 søjler og 65.536 rækker eller 16.777.216 celler, uden mulighed for udvidelse. Du kan dog lave lige så mange ark pr fil som du har behov for, så længe der er lagerplads nok på din PC.
Ønsket om at kunne øge antallet af mulige søjler i Excel er noget Microsoft har siddet overhørigt i flere år, vist nok fordi det vil kræve en kraftig omskrivning af koden i Excel.

Godkendelse af svar
Fra : ansgard

Dato : 12-04-04 22:22

Tak for svaret jejs.