/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Hvorfor disse mapper på webstedet
Fra : emesen
Vist : 350 gange
40 point
Dato : 03-04-04 17:03

Jeg har webstedet liggende på egen server. (SME ikke windows)
Når jeg oploader første gang til mappen HTML som den skal ligge i, så lægger FP selv nogle mapper ind.
Det er
_vti_cnf
_vti_pvt
_sharedtemplates.
de bliver og fyldt op med eks. botinfs og linkinfo
Det hele virker godt nok, men hvad er det for noget FP lægger på.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-04-04 18:00

Jeg har lige prøvet at oprette et websted i frontpage. Hos mig oprettes en mappe med _private og understregen foran betyder at det er en skjult mappe der ikke kan ses af andre end dig. Jeg har ikke prøvet at oploade så jeg kan ikke sige om jeg vil få de samme mapper, men det er ikke synlige mapper for andre end dig

//bentjuul

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 03-04-04 20:35

Jeg bruger også FP og har disse mapper liggende, men kun på min harddisk, fordi jeg har ganske simpelt hen slettet dem på serveren og det fungerer perfekt uden disse mapper.

Jeg uploader med WS-FTP, fordi serveren ikke understøtter FP med extensions.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 20:39

Det er måske FP med extensions som bruger disse filer, men da serveren ikke er en windows-server ved jeg ikke hvordan de FP extensions kan lægges ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 03-04-04 20:53

Det er din udbyder der skal lægge FP Extensions ind på serveren og det er der ikke ret mange der vil gøre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 20:56

Webstedet kører på vores egen server, som står her i netværket. Men det er en SME-server (gratis Linux).

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 40 point
Dato : 03-04-04 21:28

Emesen, de mapper er ganske rigtigt skjulte når der en underscore foran og det er noget FP laver. Hvis du bruger FTP upload kan de godt undværes, men så skal de fjernes helt da de indeholder meddelelser om de filer der findes på webstedet. Jeg har websites hostet både med og uden FP ext. og jeg lader mapperne være.
Hvis du går ind i FP og lader den vise mappeliste vil du kun se de synlige mapper, men hvis du går ind i Funktioner - Webindstillinger - Avanceret kan du markere vis skjulte filer og mapper og du vil herefter kunne se alt.
Når man redigerer i FP kan man omdøbe og slette mv. og samtidig få programmet til at ændre relaterede links osv. og det er faktisk ret godt og så er det sup at uploade direkte fra programmet til en server med FP ext, men det kræver at serveren er opdateret til samme niveau som din FP. Jeg har problemet med et af mine sites der hostes ved B-one og de understøtter ikke nyere end FP 2000.
Jeg er ikke hardcore FP bruger, men har efterhånden fundet ud af det meste.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 21:35

Jeg oploader direkte fra FP til vores server, og det går ganske udemærket. Jeg har endda en kopi liggende et andet sted på serveren som jeg/vi arbejder på, inden jeg oploader.
Alt er vel - jeg var bare lidt nysgerrig omkring disse mapper, som bliver fyldt op med filer som jeg ikke kendte.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 21:44

Det forstås, men hvis du vil fjerne dem skal du være lidt forsigtig. _themes er jo en glimrende funktion hvor man selv kan lave nye temaer hvis man er til det kreative, det er jeg, og der er også _derived og _overlay som indeholder forskellige link og sidesammensætninger.
Jeg er glad for FP og supplerer det flittigt med lidt java og hvad man ellers kan finde, og så får man jo lejlighed til at redigere lidt i kildekoderne så man ikke glemmer det.

Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 21:50

Her bygger og laver vi alting selv, hvis vi kan.
http://www.hirsenet.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 21:58

Fin lille side. De der broholmere er det noget du gør i? Jeg troede jo at min 45 kg. dobermann er stor, men nu er jeg i tvivl.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 22:00

Jeg har bl. a. lavet denne: www.vorupdyrehospital.dk og er i gang med denne www.hestetandklinik.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 22:01

Nej det er ikke min - men den er sød og rar..............når man kender den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 22:08

Flotte - men på små skærme/opløsninger bliver toppen af hestetandklinikken lavet til rullepanel. Og så gemmer de to link sig under bjælken.
Ellers virker de begge flotte.
Emesen.
Jeg lukker nu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 22:17

Fint, det må rettes. Inden jeg er helt færdig plejer jeg lige at tjekke med den bærbare, så er jeg sikker.
Go' nat.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 20:14

Tak for svaret BjarneD. Det er nok det tætteste jeg kommer på svaret.
Det var også bare nysgerrighed, for det virker jo.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 20:22

Tja, det er jo ikke noget eksperterne i slige sgaer gider beskæftige sig med, men jeg fik da fundet en fejl på mit web projekt og det var jo ikk' så ring'.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 20:24

Du er velkommen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 20:34

Ja nu skal man ned på ca. 14" før linket forsvinder.
Men der sker noget med billedmellemrummene.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 20:58

Hvor stor skærm bruger du?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 21:02

billederne i banneret er gjort lavere, men det er også bare noget jeg har sat sammen for at se effekten, men det kan godt ske at jeg skal droppe rammer og lave fælles kanter som jo bare er en smart måde, at lave det samme på alle sider, og som er nem at bruge når der FP ext på serveren.
Jeg sidder og arbejder med en 17" fladskærm så det kan være svært at se hvor galt det kan gå.
Skærmen er betaling for en hjemmeside

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 21:12

2 stk 17" 800x600 (gamle øjne), men jeg folder browservinduet sammen nede fra højre hjørne.
Sådan kontrollerer vi også vores hjemmeside.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 21:16

Jeg gør det samme, men det kan åbenbart snyde alligevel. 800x600 så kan jeg læse det uden øjenkrykker

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 21:18

Det er det samme med billederne selvom jeg strækker browseren IE5 ud over to skærme.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 21:22

Det er vist ikke smart med de rammer de kommer væk, men det kommer til at vente til næste gang jeg skal opdatere fordi det tager 10 minutter bare at få kontakt fordi B-one kører med for gamle ext.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 21:28

Nu set i IE5 17" 1024x768 compaq trinitron og jeg kan næsten ikke læse det her.
Det er som om billederne lapper over hinanden. har billeder og den plads de skal ligge på hver sin størrelse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 21:29

Nu set i IE5 17" 1024x768 compaq trinitron og jeg kan næsten ikke læse det her.
Det er som om billederne lapper over hinanden. har billeder og den plads de skal ligge på hver sin størrelse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 21:33

?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-04-04 15:58

Nu forstår jeg dit ?
Det var skriften på min egen skærm, da jeg satte den til 1024x768, der gjorde at jeg ikke kunne læse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 16:06

OK, så forstår jeg bedre for det er jo den opløsning jeg arbejder med og skriften er normalt stor nok selv for os lidt mere modne