/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus :(
Fra : Miss.Stina
Vist : 411 gange
160 point
Dato : 03-04-04 16:08

Hmm ja så var det vel min tur..
Havde været så dum og naiv til at tror at virus ikke var noget jeg fik.. Men syntes at min comp opførede sig lige underligt nok, så scannede den da lige for virus igår!! Daaamn, den fandt ikke mindre end 18 forskellige slags virus !! suuuk.. ikke sjovt.. Nå men ja jeg prøvede og prøvede at fjerne dem, men lige meget hjalp det.. Skulle alligevel købe ny harddisk, så det er så gjort idag,..
Troede så at jamen så var jeg problem fri!! Men nej nej så heldig var jeg ikke, ½ time efter jeg havde fået installeret windows og et eller andet virus program, jamen så siger den gud hjælpe mig at den er infected med et eller andet Backdoor!!! Hjæææælp, hvad fanden skal jeg nu gøre?? og hvor gemmer det sig? hvor det kan da ikke være på hard disken.. har ikke lagt noget ind på den, så der kan det ikke komme fra..

Hjælp mig please, på forhånd tak fra en dum blondine ;)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 16:12

Du kan få hjælp her! www.spyrewarefri.dk Brug deres online værktøjer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 16:12
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 16:15

Mange får backdøre installeret første gang de går på nettet! Mest pga de ikke har brugt windows update, og hentet de nyeste sikkerhedspatches!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 16:15

Kan du ikke fortælle hvilken trojan du har fået??

Faktisk har jeg set på symantec hjemmeside, at der blot på 2 dage er observeret ikke mindre end 5 nye, og der er vel at mærke endnu ikke nogen opdaterede antivis overfor dem.

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 03-04-04 16:16

kan den oz fjerne virus ??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-04 16:18

Hvis jeg var dig ville jeg gå ind på en side der heder: "www.arlet.dk "der kan du scanne og insende en log som han kigger på og så forteller han dig hva du skal gøre/ fjærne.Du får gratis nogle programmer der gør at du ikke får snavs i computeren. Også er det gratis.Men man kan legge noget i kagekassen hvis man vil.
Hilsen alimak

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 16:18

Nej kun observerer at du har dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 16:18

Ja der er en online virusscanner link derinde!
Du kan osse prøve
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 16:21

Du skal fjerne din systemgendannelse indtil din maskine er helt ren - eller gemmer den bare virussen der og den kan ikke fjernes af antivirusprogrammer.
Derefter skal du opdatere din win hos microsoft.
Og så går du igang med at rense f. eks. www.spywarefri.dk.
Først når du er helt ren må du slå systemgendannelse til igen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 16:23

Online virus scannere som Panda og Trend kan da godt fjerne virus Ellebye! Dog er der visse typer der gemmer sig snedige steder som restore biblioteker, og der skal man bruge nogle tricks for at fjerne dem!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 16:23

Nu skal vi lige passe på hvad vi skriver. Snavs er som regel intet med virus at gøre, og det Stina fortæller er jo netop at vedkommende har fået virus på computeren.
Her er heller ikke tale om spyware, det lægger sig i reg.sys. og sender evt. beskeder til andre om ens pc, der er tale om en virus.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 16:25

Lad hende nu komme i gang med nogle onlinescanninger før vi giver hende flere råd! En ting af gangen!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 16:26

Ok tedd, det må jeg prøve en gang, nu bruger jeg som regel symantec Norton, og den fjerner ikke noget.

PS! Det kunne selvfølgelig være at der ikke var noget at fjerne.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-04-04 16:29

Hejsa

Prøv lige at downloade stinger og kør en tur med den

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1216

McAfee AVERT Stinger 2.1.6
Stinger er et eneprogram brugt til at opdage og fjerne specifikke vira.
Programmet er IKKE en erstatning for et fuldt anti-virus programs beskyttelse, men mere et værktøj til at hjælpe administratore og brugere til at rense et inficeret system.
Stinger finder og fjerner følgende vira:
BackDoor-AQJ, BackDoor-JZ, Bat/Mumu.worm Exploit-DcomRpc IPCScan IRC/Flood.ap, IRC/Flood.bi, IRC/Flood.cd, NTServiceLoader, PWS-Narod, PWS-Sincom.dll, W32/Anig.worm, W32/Bagle@MM, W32/Blaster.worm (Lovsan), W32/Bugbear@MM, W32/Deborm.worm.gen, W32/Doomjuice.worm, W32/Dumaru, W32/Elkern.cav, W32/Fizzer.gen@MM, W32/FunLove, W32/Klez, W32/Lirva, W32/Lovgate, W32/Mimail, W32/MoFei.worm, W32/Mumu.b.worm, W32/MyDoom, W32/Nachi.worm, W32/Netsky, W32/Nimda, W32/Pate, W32/Sdbot.worm.gen, W32/SirCam@MM, W32/Sober, W32/Sobig, W32/SQLSlammer.worm, W32/Swen@MM, W32/Yaha@MM.
Nyeste version af programmet tilføjer følgende til listen over vira programmet kan fjerne:
W32/Netsky.q@MM, W32/Bagle.r - .t@MM, W32/Mydoom.h@MM

Mvh Brian

PS-Hvilken styresystem har du ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 16:29

Stadigvæk skal systemgendannelse fjernes inden scanning - ellers hjælper det ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 16:30

Jeg har nu fundet virus via onlinescannere som Norton ikke fandt Ellebye! Desuden er onlinevirusscannere som regel mere opdaterede!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-04-04 16:35

Tillæg

Kør også lige en tur med pandaActivescan

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Brian

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 03-04-04 17:04

oki.. nu har jeg fjernet system gendannelse!! og prøver panda tingen..

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 03-04-04 17:05

hmm den siger at ingen virusser er blevet fundet!! men det sagde det andet program altså.. prøver lige det andte igen for at se hvad der stod *S*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 17:09

DEt kan netop være fordi virussen har befundet sig i systemgendannelsen.
Hvis det var tilfældet er den væk.

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 03-04-04 17:15

fatter bjælle nu.. hvordan kan den gemme sig i systemgendannelse, når det er en helt ny harddisk?? Nå men nu prøvede jeg den anden (bitdefender Pro) den kunne nu ikke finde noget.. men går jeg ind under tidligere rapporter står der at : winhlpp32.exe er defected! hmm.. opgiver snart..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 17:21

Det kunne jo være din CD der er inficeret. Er den original eller hjemmebrændt?
Hvis det er en ny harddisk du har købt kan der jo ikke være virus i den så et eller andet sted må den jo komme fra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 17:23

winhlpp32.exe er defected! hmm.. opgiver snart..

Det er forhåbentlig en stavefejl - infected

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 17:27

Der plejer at stå med hvilken virus du er infected med! Det er det vigtigste! Ikke hvilken fil det er!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 17:29

Men hvis begge online scannere siger du ikke er infected så skynd dig ind på windows update og tag sikkerhedspatchene hjem! Ellers bliver du snart igen!

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 03-04-04 18:13

Hmm nu lukkede min comp ned.. Og Bitdenfender skrev : Backdoor.Agobot.3.gen ???
Nogen der har en ide om hvad det er ??

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 03-04-04 18:17

så, nu er der hentet opdateringer.. puha der er sq meget der skal ordnes *S*

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 19:28

Jeg tror det er denne du har fået besøg af.
Det er en variant af den du beskriver, men der er endnu ingen updates imod den endnu.

W32.Gaobot.UM
Discovered on: April 02, 2004

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 19:43
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 19:58

>tedd, jeg er bange for at det ER den.
Spørgsmålet er om det ikke kan svare sig at starte helt forfra igen, med formatering lægge windows ind igen, installere antivirus, opdatere antivirus, og så hente opdateringerne til windows.

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 03-04-04 21:11

Så nu har jeg fået installeret norton.. og den fandt 2 der var infected.. Og at den fixede dem.. Kan jeg så nu være sikker på at den er væk??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 21:38

Fo en sikkerheds skyld, kan du opdatere Norton med de aller sidste nye virus på denne side:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/defs.download.html

og slut så med en endelig scan.

ellebye

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-04-04 21:41

Som nævnt længere oppe i min kommentar
syntes jeg lige du skal prøve at lave en onlinescan med pandaActivescan

Her

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-04-04 21:48

Tillæg

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 00:51

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-07-04 13:23

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye