/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Gravid sugemalle
Fra : graph
Vist : 1583 gange
15 point
Dato : 03-04-04 15:45

Hejsa

Nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kan kredse lidt om min gravide sugemalle... har givet hende 2 halve kokosnødder med indgang i... er ikke sikker men tror hendes *2mage" er en af dem der døde sammen med nogle af alle de andre der døde... vil rigtigt gerne ha at de her unger overlever.. skal jeg flytte hende hen i et seperat akvarium?.. eller vil det bare stresse hende for meget?

Hilsen Graph

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 25 point
Dato : 03-04-04 16:55

Du må lige uddybe.
Hvis den er med rogn og du ingen han har, er der ingen problem, så får du nemlig ingen unger.
Har den fået unger skal du ikke flytte den, men derimod ungerne.
Hvis du har et par, kan du godt flytte dem begge, men det sikreste er at lade dem yngle hvor de er, og så suge ungerne om med en tynd luftslange og sætte dem i et mindre akvarie.
Det kommer også lidt an på hvad andre fisk de går sammen med nu.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : graph

Dato : 03-04-04 17:05

hehe.. om der er en han.. ja ingen anelse *GG*... hun er rund som en i bip... og ja har en malle mere... meeeeen ved ikke om det er en han.. det er meget mindre end den med mavsen... men derfor kan den jo snildt være en han.. så ved ikke... og tror hun har overtaget en kokosnød *GGG*... men de ender nu nok alligevel med at ha akvariet i fred skal ha flyttet de andre fisk *G*...

Kommentar
Fra : graph

Dato : 03-04-04 17:08

vil ha unger *GGGG*... ej ku sgu være hyggeligt at få andet end guppier *GG*

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-04-04 17:24

okay!!
Lad dem endelig være så meget i fred som muligt, er det en han klarer de jo selv problemet
Er det 2 hunner bliver du ikke bedstefar i denne omgang
mvh
dabj

Kommentar
Fra : graph

Dato : 03-04-04 17:29

aaaiee vil sgu heller ik være bedstefar *GG*.. vil da være bedstemor.... lader dem bare være så... flytter de "værste" fisk i morgen.. så kan de komme over i det store og hygge sig i stedet... nu hvor man rent faktisk kan se væggen gennem akvariet *GG*

Kommentar
Fra : graph

Dato : 04-04-04 15:54

har købt en han nede i min dyrehandel i dag... så er der da ihvert fald en han *GG*

Godkendelse af svar
Fra : graph

Dato : 06-04-04 16:41

Tak for svaret dabj.