/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Ældre hund + gigtsmerter+ Artroflex
Fra : Helle13
Vist : 2602 gange
200 point
Dato : 03-04-04 14:22

Hjælp

Vore dejlige hund på snart 9 år har ondt når han skal rejse sig op. Han er glad og legesyg vil gerne med ud og gå,men når han har ligget kan vi se at det kniber med at komme op.
Vores dyrlæge har konstateret gigt/alderdom som årsag.

Jeg har hørt om et middel/kosttilskud ved navn ARTROPFLEX. Er der nogen der har erfaring med dette eller evt andet naturlægemiddel.
Håber på gode råd.
Helle

Kommentar
Fra : idestrup

Dato : 03-04-04 14:30

jeg har hørt alovera skulle virke super godt også til hunde. det skal bare være det man drikker.en kollega til mine forældre havde en hund der havde svært ved at gå så han prøvede i et par uger og så havde hunden lige pludselig ingen problemer. han lod så vær i ca 5 dage for at tjekke om det var det der hjalp og så havde den igen besvær med at gå! nu for den det dagligt og der har ikke været nogen problemer siden...

held og lykke
idestrup

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 03-04-04 15:52

Hej helle

I den hundeklub hvor jeg træner har vi flere der bruger eller har brugt det med utrolig gode resultater. Et eksempel far en der arbejder hos en dyrlæge; Der kommer en mand der får det til ham selv da det vist er eller har været forbudt til mennesker...
Held og lykke

DCH, Mika

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 03-04-04 17:20

->Helle13
Alovera har jeg hørt om, men om det virker aner jeg ikke.
Det gør derimod Artropflex, i hvert fald på min gamle jagthund.
Her er lige et link så du kan læse lidt mere om det.

http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Hund_Kosttilskud_stive_oe/tema_hund_kosttilskud_stive_oe.html

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 03-04-04 17:56

Vi har haft en dansk svensk gårdhund, der blev 18 år. Han led også af gigt og havde noget med øjnene (en hvid hinde hen over øjnene)

Vi blev anbefalet af give ham Chlorella Den grønne Perle (til dyr) den fås hos matas til 100 kroner for en dåse. Der var til 3 måneder til ham, så jeg vil tror at din hund størrelsesmæssigt set skal have det 3 dobbelte, så du må påregne min. 1 dåse pr. måned.

Vores lille hund fik klare øjne igen og døjede ikke med at komme op af sengen og levede godt til han blev 18 år.

Iben

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 03-04-04 17:59

Jeg aner ikke hvor i dit indlæg jeg har fået indtrykket af at det var en stor hund det drejede sig om, det ser jeg nu, at du intet skriver om - det er underligt jeg forestillede mig at du havde skrevet at det var en schæfer. Underligt. men undskyld min forklaring om dosis, den er jo helt ude i hampen

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 03-04-04 19:18

Hej Helle.

Jeg har ingen erfaring med nævnte produkt, men min forrige schæfertæve, havde samme symtomer som din.
Ved et tilfælde fik jeg det råd af en gammel hunde ejer, at give den kold (kogt) kartoffelvand helst kartofler der er kogt med skrællen på. Hund blev 13½ år uden gang besvær, så det skader ikke at prøve. Held og lykke med vovsen

Kommentar
Fra : babett

Dato : 03-04-04 20:32

Hej!
Ingefær og fiskeolie hjælper også på dyr. Jeg har gode erfaringer med at det virker på gigt både til hunde og heste.
mvh
Babett

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 03-04-04 23:27

Hej Ibenboel.

Det er faktisk pudsigt - men vores hund er på størrelse med en schæfer,så,helt ude i hampen er du ikke !

Helle

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 07-04-04 19:01

Tak for svaret dabj.
         Jeg har købt en portion,og Rasmus (vores hund) er startet på det idag!