/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
gentagne søgninger med hukommelse
Fra : vagnr
Vist : 390 gange
220 point
Dato : 03-04-04 10:28

Jeg gentager regelmæssigt de samme søgninger i bl.a. Google og Copernic eller andre maskiner. Grunden er, at jeg vil se om der er kommet nye sider til eller nye oplysninger på sider, jeg allerede har set. Men alle de søgemaskiner jeg kender gentager bare alle hits i en pærevælling, og godt nok kan jeg på farven se, om jeg har været inde på siderne for nylig, men ikke om de er ændrede osv.

Så det jeg ønsker mig er en søgemaskine, der kan vise nye eller ændrede sider først og de sider jeg har set og som ikke er ændrede siden jeg sidst har set dem. Så hvis jeg fx har søgt på en kunstner som Emanuel Aage petersen, og senere søger igen, skal jeg gerne kunne se om der er kommet nyt om ham, ikke mindst om der er et nyt billede på auktion, uden at jeg skal søge gennem et hav af danske og udenlandske auktionshuse, Ebay osv. hver gang.

Jeg har prøvet at checke for sådan et program, bl.a. på Cnet.com, men aldrig fundet det jeg søger.

Så er der nogen derude, der kender sådan et program. Jeg kan ikke tro jeg er den eneste med behovet.

MVH

Vagnr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 12:04

Det tror jeg bliver ret umuligt.
Det med farven og om du har været der kan fjernes ved at slette Tempmappen.
Da din brovser altid først søger efter siden der vil den jo vide du har været der før - Om der er ændringer på siden kan den jo ikke se - hvordan skulle den i øvrigt kunne det.
Så der er nok ikke andet at gøre end at søge videre.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-04 12:35

Mange af de sider jeg ser på er der et punk der hedder send en email hvis der sker ændringer på siden det skal du så bare aktiverer når du er inde på de sider hvor du ønsker nyheder fra
Mvh sune

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-04-04 00:34

Tak for kommentarerne, selv om de jo ikke ligefrem giver mig det øsnkede program:)

Jeg kan nu ikke se det skulle være så umuligt, uden at jeg altså selv er i stand til at programmere sådan noget. Men programmet kunne fx have sin egen cache (tempfil) for hver søgning, der ikke bliver slettet, og viser alle de sider jeg har været inde på. Desuden kunne det jo i cachen gemme de nærmeste ord omkring mit søgeord, og registrere om mit søgeord dukker op i nye sammenhænge og lade dem poppe op først i søgningen med en ulæst farve. Det der med at registrere sammenhængen gør fx Google jo også når man kan lave en søgning på flere ord i samme sætning eller nær hinanden.

Og som Sune skriver om er der sider, der kan sende en mail når de ændres, men jeg havde også engang fat i en side hvor jeg kunne abonnere på ændringer i andre sider og få sendt en mail. Siden stoppede desværre.

Så jeg er ikke i tvivl om, at det kan lade sig gøre, og at tekniken til det også findes, men det er jo desværre ikke det samme som at der nogen, der har sat det sammen på den rigtige måde.

Mvh

Vagnr

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 17:42

Husk at lukke Og
God Påske
Mvh Sune

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-04-04 23:05

Hej Sune

Tak for den gode påske, den har været fin, håber det samme for dig.

Jeg prøver lige at køre spørgsmålet en gang til, jeg burde ikke være den eneste med det behov

mvh

Vagnr

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 23:35

Så tag linket fra denne side og læg ind i et nyt spørgsmål og giv det evt 1 poent så kommer det op blandt de 25 en gang til
Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-04 09:53

Prøv at spørge 'eksperterne' her : http://www.joyzone.dk/sw159.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 10:06

Tror som sagt ikke et sådant program findes. Så med mindre siden tilbyder en sådan service vil du nok ikke have store muligheder for at finde et sådant. Så du er nok den eneste med det behov her på kandu.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 220 point
Dato : 13-04-04 10:50

Læs her om teknologien bag Google : http://www.kommunikationsforum.dk/artikler.asp?articleid=10963

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 24-04-04 00:21

Tak for svaret molokyle. Det gav mig stødet til at grave mig videre ind i Google, og der findes faktisk 2 muligheder i Google, der giver daglige mails med nye hits (håber jeg, har lige meldt mig til her til aften)

Det drejer sig om

http://www.google.com/newsalerts/

og om

http://www.googlealert.com/index.php