/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Opload billeder via FTP
Fra : webirene
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 03-04-04 10:23

Bruger Frontpage 2000 og FRP-program til at oploade billeder med. Når jeg skal lægge et nyt billede på nettet har jeg haft problemer med at finde de rigtige filer og overføre.
Hvis jeg kun har overført filen på det nye billede, har jeg ikke kunnet se billedet på nettet.
Jeg har været nødt til at overføre hele Image-mappen for at det lykkes. Det kan selvfølgelige lade sig gøre - men det tager temmelig lang tid.
Kan det gøres på en anden måde ??

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 03-04-04 11:58

For mig at se skal du strukturere din hjemmeside på en sådan måde at din indgangs side hedder Index.
Under Index opretter du en mappe som du kunne kalde billeder.
I mappen lægger du de billeder der bruges på Index siden.
Når du så oploader Index er det nemt at overskue hvilke billeder der skal følge med over.

På samme måde opretter du de andre sider på hjemmesiden.
Mappenavn med et index og en undermappe der hedder billeder.
Undermappen kan kaldes andet andet der relaterer til hvad du gemmer i mappen.

Håber det besvarer dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 03-04-04 12:28

Jeg ved ikke helt om jeg forstår, hvad du skriver. Når jeg åbner mit websted har jeg en mappe med navn ex. Håndbold (www.gif-haandbold.dk). Når jeg åbner mappen med Håndbold får jeg yderligere 3 mapper (_borders, _private & images) samt alle mine htm-filer (websider) inkl. indgangssiden, som hos mig hedder "default". Image-mappen har jeg så igen sorteret i undermapper alt efter kategori. En sådan undermappe kunne eks. vis "sponsorlogoer". I sponsorlogoer ligger så et antal jpg-filer samt et tekstdokument med navn WS_FTP. Jeg har derfor ingen problemer med at finde rundt i mine billedfiler. Det der så irriterer mig er, at jeg skal uploade hele Image-mappen for at billederne virker på nettet. At jeg ikke kun kan vælge den nye evt. jpg-fil. Det du skriver, er det at der faktisk skal ligge en image-mappe under hver side, og hvordan gør jeg det ?? Der også nogle af mine billeder, som går igen på flere sider. Jeg er ikke så stærk i at forklare det - håber du forstår - problemet er heller ikke akut, for det virker det jeg gør. Virker bare lidt tungt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 13:11

Flere mapper kan være mere overskueligt. Du kan også have flere mappe i image.
Jeg går ud fra at du har et websted på din egen computer som du arbejder fra.
Du lægger et billede i image-mappen og fra siden hvor det skal sidde linker til dette billede.
Men alt skal gemmes på din egen computer før du oploader, så hele strukturen følger med. Det gøres nemmest ved at lukke og åbne dit eget websted inden du oploader.
Udgiv websted>udgiv kun ændrede sider - det burde være nok.
Emesen.

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 03-04-04 14:20

Kommentar til Emesen: Udgiv websted - kun ændrede sider, kan jeg desværre ikke bruge, da jeg har konstateret at et ScanNet miniwebhotel ikke omfatter Frontpage Serverudvidelse, hvilket vist nok kræves for at anvende denne form. Derfor anvender jeg FTP-programmet. Jeg har alle mine billeder gemt i Image og de dertil hørende undermapper på mit eget D-drev på komputeren. Når jeg indsætter billeder på de enkelte sider har jeg brugt "indsæt billede fra fil" og hentet det i min Image-mappe eller den dertil hørende undermappe. Det er først når jeg er i FTP-programmet, hvor jeg flytter de ændrede filer fra "Local Site" til "Remote Site" at jeg har problemer med at få billederne over - MEDMINDRE at jeg overfører HELE Image-mappen inkl. alle undermapper og billeder. Det i sig selv er heller ikke noget problem. Det tager blot lang tid hver gang. Jeg synes det var nemmere, hvis jeg kunne nøjes med at overføre den nye billedfil og den htm-fil jeg har indsat billedet på.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-04 14:31

Ja så ville jeg også som >anli< dele dine billed-mapper op i mindre portioner, med mindre hjemmesideubyderen forlanger at billeder skal ligge i image.
Emesen.

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 03-04-04 14:47

Jeg takker for svarene. Jeg tror jeg foretrækker at fortsætte som jeg gør nu. Jeg har et sted mellem 25 og 30 sider p.t. Hvis jeg skal lave undermapper m.m. til alle sider, synes jeg også dette bliver tungt. Så må jeg hellere overveje at "opgradere" mit webhotel fra "Mini" til "Standard" så jeg kan få Frontpage Serverudvidelser med.

Godkendelse af svar
Fra : webirene

Dato : 03-04-04 14:48

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 03-04-04 15:31

Prøv at se denne side måske den kan hjælpe dig:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/index2.asp

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 03-04-04 16:21

Den side kender jeg godt, men jeg kan ikke lige se, hvad har den har med mit spørgsmål at gøre. ??

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 04-04-04 10:49

Når man deler point ud syntes jeg at det skal relatere til svaret.
I dette tilfælde er points givet til < emesen > som henviser til mit svar!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 11:20

>Anli - det har du ret i - så min anden profil som har flere point vil aflevere dem til dig........................OK ??
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 04-04-04 11:38

Sådan set Ok, hvis mit svar dækker dit spørgsmål i din anden profil?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 11:47

Jeg har lavet et spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/37433
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 12:04

>Anli
OK - jeg har slettet det igen...................