/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Olle_Hansen
Fra : Better_Performance
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 02-04-04 18:54

http://www.kandu.dk/dk/tip/7374

Hvordan er det et grimt trick fra udbydernes side??

De lover dig en forbindelse der kører med op til 2mbit og ikke 2 mb (megabyte)

Accepteret svar
Fra : ib2650

Modtaget 60 point
Dato : 02-04-04 19:18

til better

du har fuldstændig ret de eneste udbyder der holder hvad de lover er bbst. de lover 10 mb. op 10 mb down
ved gentagne målinger består de prøverne hver gang ovenikøbet en forholdsvis billig løsn. kr. 200.- pr. måned incl. moms.-www.bbst.dk

have a nice day
ib.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 02-04-04 19:27

De fleste folk jeg kender, vidste ikke det stod for bit, men for byte. Som sagt stor forskel.

Derfor mener jeg at de "misleder" kunderne en smule. Da man ellers ikke høre bit.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 02-04-04 19:30

Hvem fanden er ham Servirino eller lignende? Hvilken spasser...! Det var sgu' ikke for min egen fucking skyld jeg lagde det tip....

hold kæft til... Hvad fanden... De oplysninger jeg fået direkte fra TDC.!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 19:31

Squ og fanden er ikke kandu profiler.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 02-04-04 19:33

Nej, okay... (tænker grimt om ham den underlige)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 19:35

Det forstod jeg Olle.
Han kunne også bruge et pænere sprog.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 02-04-04 19:38

Tak... Men kan han ikke lige forklare hvordan fænomenet ellers kan opstå?

Altså 2.000.000 bit er lig 256.000 byte?

For mig ser det ud som bit er 8 gange større.. Kan godt se, at han formegentlig har ret, da han har den der hjemmeside. Men venligst forklar i stedet for at rakke ned på dne barnlige måde.

PS. Hvis det endelig er, så er det fejlinformering fra TDC

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 20:19

>olle_hansen

Du skal tænke omvendt, der går 8 bit på en byte, derfor er 2 Mb = 2Mb/8 = 250Kb.

Men jeg giver dig ret i, at vedkommende for det første ikke skal skrive et "modtip" og at sprogbrugen kunne endog have været meget bedre.
Men bortset for din ombytning af bit og byte tror jeg de fleste forstod meningen, jeg gjorde.

ellebye

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 02-04-04 20:32

Jeps... Self kan jeg godt se fejlen. Men pointen var der ikke noget galt med

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-04 20:47

Ja ja Olle, jeg forstår godt du er blevet lidt "ollen" over mit indlæg.
Der er jo ikke noget så irriaterende som at blive konfronteret med kendsgerningerne.
Så godt ord igen, for du har jo faktisk erkendt at du fik buttet byte og bit om.

"kandu" tilgive

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 20:59

>severino

Hvor fra ved du om >olle er "buttet"

Godt ord igen.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 02-04-04 21:01

Haha... Den er fin

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-04-04 07:49

1 bit er enten 0 eller 1, ved at sammensætte 8 bits, eksempelvis: 00110110 får man en byte som er kan oversættes til 1 karakter, hvis vi f.eks taler om tekstdokumenter.

Så er den på plads, og i øvrigt kan jeg da huske at det var nøjagtig sådan jeg fik det forklaret i folkeskolen for over 20 år siden, så mon ikke de fleste efterhånden kender forskellen, og godt ved at man ikke kan downloade 2 mb(megabyte) i sekundet?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 08:01
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 08:03
Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-04 20:22

Jeg mener at have læst, at forskellen på mb og MB er at hvis b er et lille b, så står det for bit. - Hvis B er et stort B, så står det for Byte (8 bit).

Jeg ved ikke om der er nogen som kan bekræfte dette?

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-05-04 13:38

Tak for svaret ib2650.

Der er vist ikke noget formål med at lade denne tråd stå åben, og pointene faldt helt vilkårligt udfra hvem der først meldte ind på tråden