/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytte wwwroot??
Fra : DJfrakja
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 02-04-04 01:09

Jeg har en harddisk som skal bruges til at hoste et web.
Denne er sluttet til som drev Z.
Hvordan får jeg nu wwwroot til at pege på det drev???

Accepteret svar
Fra : BoJohansen

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-04 01:24

Hvis du kører Win 2000 kan du :
Start->Kør->compmgmt.msc
Udvid noden ->Tjenester og programmer->Internet Information Service
Højre klik nu på dit web site navn (Eller default navnet Standart Websted)->Egenskaber->Hjemme mappe

Vælg så den mappe eller drev som skal være wwwroot

Hvis du kører alt muligt andet kan du :

Kontrolpanel->Personal Web Manager(På W2k må ind i Administration først)->Avanseret->klik på <hjem> -> egenskaber ude til højre

vælg så din hjemme mappe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-04 01:28

Tror du ikke du skulle have stillet spørgsmålet i Frontpage eller et eller andet absurt ?

Hvis du skal hoste et Web, burde du vide bedre, inden du kastede dig ud i dette nonsens.

Det er faktisk ikke for at være ubehagelig, men jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål. Er du venlig at uddybe det lidt

Du vil sikkert gerne have en Web mappe som Root på et 'ikke' boot drev ? ..men hvad taler vi om her : PWS, IIS, Apache eller hva' ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 02-04-04 01:38

siden spørgsmålet er stillet i "Windows" & han bruger navnet "wwwroot" som er IIS'es default hjemme mappe navn, ville jeg umiddelbart tro med 99% sikkerhed at vi snakker om IIS
bare et skud i tågen uden at være ubehagelig!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-04 01:56

Ok. BoJohansen -> Er det ikke også PWS (Personal Web Server)'s rod mappe ?

Hvis man som spørgeren beder om hjælp til at host'e et Web, må man gå ud fra at vedkommende udtrykker sig lidt mere elegant ...ellers ville jeg nødig host'es af vedkommenes Web firma ..endsige være på spørgerens virksomheds Intranet ..men ok. Det kunne jo være en 'hjemme'/skoleopgave løsning på et problem der efterlyses?

I så fald undskyld, hvis jeg var lidt kort for hovedet DJfrakja

Bortset fra det; har du så evig ret BoJohansen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : DJfrakja

Dato : 02-04-04 08:29

Tak for svaret BoJohansen.

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 02-04-04 15:34

-->molokyle
PWS og IIS er det samme, PWS er bare en begrænset udgave af IIS som kun tillader 10 samtidige klienter.

-->DJfrakja
Tak for points, men lige en vigtig ting. For at sikre din computer vil jeg anbefale at du sørger for at opdatere den til sidst nye service pack, og derefter går ind på www.windowsupdate.com og opdatere alt som bliver anbefalet her, gør dette regelmæssigt.
Din PC bliver en del mere sårbar når du installere en webserver, så det er ekstremt vigtigt at du holder den sikkerheds mæssigt opdateret!!