/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Våde ører/kaninflaske
Fra : Frk_Laura
Vist : 1861 gange
150 point
Dato : 30-03-04 19:14

Jeg skrev et tip, hvor jeg skrev at jeg selv med stor fordel havde brugt en vandflaske a´la en vandflaske til kaniner, men med en større kugle og hul.

Jeg har åbenbart oprørt Maria_dk se tip"kaninflasker til hunde!) der sætter spørgsmål tegn ved om det er dyremishandling. Hun mener det er bedre at hunden får redt de filter ud der kommer.
Jeg må til dette svarer, at det er IKKE mishandling, hunden vil, hvis den har valget vælge flasken, det gør min og dem jeg kender.

Min hund filter meget hurtigt, og jeg synes faktisk der er synd at den skal have redt filter ud, der er helt unødvendige, da de kan undgås.
Jeg vasker og reder min hund min. 2 gange om ugen, så den er vant til at blive redt, og har ikke noget i mod det, men det er MEGET hårdt for hunden når den har filter.

Der til skal så også siges at jeg ikke bruger en kaninflaske, men har købt en special drikketud i USA, hvor man kan sætte 1½ eller ½ liters flasker fast på.
Men der fra hvor jeg købte min hund, brugte hun STORE kanin flasker til hvalpene, og det var rigtig smart, da man derved sikrer at vandet er helt rent, da hvalpe har en tildens til hurtigt at svine vandet.

Så vil nogen sige at man kunne skifte vandet oftere. Men der er også problemer med at de bliver våde, det kan små hvalpe ikke tåle, da de er meget følsomme over for sådanne påvirkninger.
Jeg synes flasken er rigtig smart, og man kan have den med når man kører tur(den kan f.eks. sættes fast på transportkassen), så hunden kan drikke vand under køreturen.

Og til store hunde, kan man selvfølgelig ikke bruge en lille kaninflaske, da dette vil bevirke at hunden vil dø af tørst, men sådan er det jo med alt, det skal passe til størrelsen af hunden.

Jeg tvinger IKKE MIN hund til at drikke af en flaske, den vælger selv!! Jeg ville med mit tip"undgå våde hunde ører og pels" bare fortælle om en god idee, som kan sparer mange hunde for mange filter.
Jeg vil gerne høre om hvad andre synes og om der er andre der har erfaringer med dette emne.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 19:40

Hej Frk_Laura.....

Jeg har aldrig hørt om det du beskriver - men lige umiddelbart lyder det ikke godt i mine ører. Dog vil jeg da mene, at det er bedre hunden bliver tilbudt vand fra en drikkeflaske - end slet ingen vand!!

Vil lige fortælle, at jeg har klippet min yorkie efter din anvisning - og at hun er blevet meget yndig.....Tak for det

Frida...

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 30-03-04 20:05

Hej Her i Hundehjørnet
Jeg er vist gået glip af den henvisning om hvordan man klipper en Yorkie
Vi har også sådan en sød lille pige på 7 år og vejer 1600gr
Den er ikke meget for at blive redt og slet ikke for at blive vasket,men man må jo sommetider lide for skønheden.
Kan jeg ikke få din anvisning om hvordan man klipper den bedst nu bliver det jo varmere så er det jo på det rigtige tidspunkt at gøre det

Jeg vil da prøve det med at komme vand på flaske og se om hun vil drikke af den
På forhånd tak
Yorkie Ninnet

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 20:09

Du får lige Laura's glimrende opskrift her

Citat
hej Frida !

Desværre nåede jeg ikke at svare dig før du lukkede spørgsmålet, men jeg vil alligevel godt fortælle dig hvordan man klipper en Yorkshire Terrier. Der er flere måder at gøre det på, så det kommer an på om den skal være "meget kort" eller nærmest "hvalpeklippet".

Vil du have den meget kort: Klip med en Oster klippemaskine med skær 7. Start ved nakken, og klip hals, ryg, sider kort. Klip poterne med en saks, på hver side af neglene, og under trædepuderne, og red håret nedover poten, og klip det væk som stritter udenfor. Klip den yderste trediedel af ørespidsen tæt, med et skær 15, både på yder og inderside. Vask og føntør nu hunden. Håret på benene skal gradueres, så det passer med det helt korte på kroppen.
Dette gøres med enten saks eller efilersaks. Du kan nu vælge at sætte toppen med elastik, eller klippe hovedet pjusket.

Hvalpeklip: Poterne laves som før beskrevet, og ørene ligeså. Hunden vaskes og føntørres, og nu klipper du hele pelsen med saks, nøjagtig som en frisør laver etageklip. Du tager en tot, start ved nakken, den klipper du så kort eller lang, som du ønsker, herfra fortsætter du hele hunden igenem, red lidt af den sidste tot med, og klip den næste i samme længde. Så bliver det et flot resultat.

Jeg håber du kan finde ud af denne vejledning, og ellers kan du henvende dig til en af Danmarks Professionelle hundefrisører, som findes i hele landet. Det er ikke så dyrt som man måske tror. Hos mig koster vask og klip af en Yorkshire terrier 350 kr. Og det er incl. ørerens og negleklip

Fin din egen frisør her http://www.lhs-dk.dk/

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 30-03-04 22:29

Hej Frk. Laura !

Ideen med vandflasken er super, jeg bruger den selv. Systemet kan endnu ikke fås i Danske butikker, men jeg tror snart det kommer. Hundene har nemt ved at drikke af dem, og vandet er altid rent.

Kan nogen fortælle mig hvorfor det skulle være mere synd at en hund drikker på denne måde, fremfor marsvin, kaniner og hamstre??????????????????????????????????????

Det virker helt naturligt for mange pattedyr, det minder jo også meget om dengang de var små, og suttede på moderens babser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-03-04 22:52

Jeg har hele tiden troet at Frk_Laura og k.j.k var samme person, da Frk_Laura i en anden tråd underskrev sig som
Karin, hvilket k.j.k. også plejer. Beklager meget hvis jeg tager fejl.
mvh ans

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 30-03-04 23:13

Jeg må desværre skuffe dig ans - jeg er IKKE frk. Laura

Karin

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 150 point
Dato : 31-03-04 08:56

Hejsa

Jeg vil blot komme med min uforbeholdte mening.

Jeg har selv 2 berner sennnenhunde, som jo har RIGITIG meget pels, specielt på brystet. Min den ældste lider desværre af hotspots, specielt om sommeren, hvis han er fugtig i pelsen efter at have drukket.
Derfor synes jeg at foreslaget med drikkeflasker lyder KANON. Men, men.... De fåes jo nok ikke i den størrelse, som jeg skal bruge. Derfor må jeg selv være kreativ.
Jeg har kun hovedrysten til overs for Maria_DK, da jeg ikke mener at hun har sat sig ind i tingene, inden at hun skrev tippet. Desuden undrede jeg mig en del, da jeg modtog "tippet", da jeg mener at tip er til gode ideer m.m. og ikke et sted hvor man kommer med sin mening. Hun skulle da hellere have startet en debat, hvor man kunne komme fra med sin mening om hendes holdning. Vil I ikke give mig ret?

Mvh. Linda

Godkendelse af svar
Fra : Frk_Laura

Dato : 06-04-04 20:23

Tak for dit bidrag til denne problemstilling MissXX.

Kommentar
Fra : maylee

Dato : 14-04-04 12:25

Kanon godt tips takker...Maylee