/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
forklar mig lige...
Fra : musenfryd
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 30-03-04 12:43

et par ting....
jeg er ny bruger herinde (eller det vil sige, jeg har været tilmeldt længe, men har aldrig været bare en smule aktiv før nu), og jeg undrer mig over det her pointsystem!!
Hvad er pointen (hehe) med det? Det eneste jeg kan se at det gør er at folk bliver sure på hinanden og kalder andre for pointryttere osv. Selv har jeg haft svært ved at vide hvem jeg skulle give point til, og følt at jeg har forbigået nogen..
Og det med de åbne og lukkede spørgsmål.. hvorfor nu det? Skaber det ikke også bare irritation når nogen glemmer at lukke deres spørgsmål? Hvorfor ikke bare bruge den gængse metode med at de indlæg der ikke længere er aktive automatisk ryger nedad listen?
Forklar mig lige hvorfor det er sådan...
musenfryd (fra landet I ved nok..)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 12:48

>musenfryd

Citat
og jeg undrer mig over det her pointsystem

Det er vi sandelig osse andre der har gjort LÆÆÆÆNGE Men det er ret sjovt når nogen kan hidse sig op og blive sure over et så insufficient system

Ram

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 12:48

Pointen er vel at du bliver nødt til at være aktiv for at opspare point til at stille spørgsmål for.

Og jo, det er jo lidt kedeligt hvis man har brugt en masse tid på at hjælpe en bruger med at løse et problem, og brugeren så "glemmer" at lukke spørgsmålet, dels fordi man ikke får feed back på om svaret reelt har hjulpet, og dels fordi der så flyder en masse point rundt i systemet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-04 12:57

Du behøver jo ikke at besvare spørgsmål for selv at kunne stille nogen. De point du bruger til at stille spørgsmål med har intet at gøre med de superpoint, som nogen er så grådige efter.
Logger du på hver dag og kigger, optjener du ledige point, men bortset fra det med superpoint så vil det da altid være rart at vide om besvarelsen kan bruges.
Hvis Ram2 ikke har gjort andet så har han i hvert fald bevist at superpoint er noget narreværk, og hvad sjovt kan der være ved at ligge højt på en top 10 hvis man har fået pointene foræret.
Desværre har jagten på superpoint den sideeffekt, at nogen få ikke bekymrer sig om hvorvidt deres svar kan bruges bare de får point, og det var jo ikke lige det der var meningen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 13:07

Ikke helt skævt BjarneD!

Pointsystem = Evig ævl, kævl, snyderier, anklager om snyderier - både begrundet og ubegrundet, skrammel-svar, skrammel-tips, bøvl og ballade.

Positivt er det selvfølgelig at der sættes en værdi, på den tak man modtager for et svar. At værdien så er lige så meget værd som en bøjet syv-krone er noget andet!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 13:11

>3773

Nu er det jo almindelig kendt, at BjarneD er lidt (læs meget) tung i røven, og formentlig har en sådan monteret i begge ender, så det er helt forståeligt, at han forplumrer problemformuleringen.

Hvis det ikke er forbudt at køre over for rødt lys, omend det giver rod i trafikken, så er det jo ikke disse rødtlysoverkørere der skal slagtes, men det er nok for kompliceret for BjarneD at rumme....

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 13:12

Ja - nu har vi jo snart 1. april - så måske ændrer tingene sig radikalt - det er dog blevet lovet.
Men nu er det jo engang sådan at point får "folk" til mange gange at gøre en større indsats end ellers - selvom ingen vil indrømme det.
Om disse så skulle udløse en præmie eller andre ting kan jo så diskuteres.
Så indtil videre er jagten frigivet - skidt som godt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 13:14

Hov for satan, så er det jo med at få skudt lidt godter af. Det er jo ikke nemt at vide om man ellers brænder inde med dem.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 13:16

>3773

Hvad fan... tror du jeg har åbnet denne tråd for *LOL*

Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 13:18

Ram.....Du er ved at blive senil, men mindre du er musenfryd!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 13:19

Du kan selvfølgelig også have brugt en dobbeltprofil (pas på BFI!)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 13:20

>3773

Nåå for pokker - det er trådkonfusitet *LOL* Og NEJ jeg er ikke musenfryd Promise !!!! *LOL*

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 13:22

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 13:22

Jeg troede det var det vi på godt jysk kalder en fejl40!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-04 13:56
Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-03-04 14:38

heh.. Tænkt hvis man kunne stjæle lidt point for hvert spg. der ikke blev lukket.. jeg ville jo være en point millionær så

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-03-04 14:41

Jeg vil gerne have en bøjet 7 krone 1331

Godkendelse af svar
Fra : musenfryd

Dato : 30-03-04 16:53

Tak for svaret molokyle.

Jeg havde nu læst reglerne, men syntes stadig det var noget underligt noget..
Ville da synes det var federe hvis folk svarede af interesse og hjælpsomhed, end for at tjene point så de kan vinde en hjulpisker...
musenfryd (der sidst hun kiggede efter IKKE var ram...)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 09:22

musenfryd -> Det er der rigtig nok også mange der gør på dette board. Det kan være være svært at gennemskue, hvis man f.eks. ryger ind i en smalltalktråd, der som regel ender med mere at ligne en slagmark. Jeg kan nævne mere end et par aktive brugere herinde der sobert og kompetent prøver at løse brugernes problemer, uden latterlig skelen til om de får point eller ej og hvor mange. Personligt synes jeg det er meget hyggeligt med pointsystemet, men da det er et åbent forum for alle, er der selvfølgelig nogle stykker, der ikke er af samme opfattelse ..og tak for det

Ps. Jeg har jo som sagt allerede givet dig tilsagn om hjælp. Jeg skal blot lige have passet det ind i planerne. Tirsdag eller onsdag næste uge ville passe mig, så prøv at finde et hul i dine planer, så kunne vi evt. ta' en lille sludder på Ingolfs kaffebar, Smil eller hvad du nu fortrækker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 31-03-04 13:39

molokyle..
jeg har unger hjemme i næste uge.. men kig lige i dine pb'er på "landet" der.... vover pelsen og stikker dig mit tlf nr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 13:47

Fint nok for jeg har ikke nogen

Har man ingen telefon, så ka' man ikke ring' til no'en ¶¶¶ ¶¶ ¶¶¶ ¶

</MOLOKYLE>