/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
outlook exprees kan ikke hente mail
Fra : sym
Vist : 890 gange
500 point
Dato : 29-03-04 22:27

jeg har fået et problem med at hente min mail. Dvs jeg kan slet ikke få forbindelse til min mail server.
Jeg får meldingen:
"Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'xxx-xx', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: POP3, Port: 120, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F"
Det har stået på i længere tid og kan måske have noget at gøre at jeg kørte "ad-ware" hvor der er blevet slettet nogle filer. Jeg kan godt hente mailen på en anden computter.
Nogen der kan hjælpe?
Søren

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-03-04 22:34

Hvor længe har det stået på?, serveren kunne være midlertidig ude af drift. Eller
Er der blevet installeret noget nyt på computeren lige før problemet opstod?
Så prøv evt. med systemgenkaldelse.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-03-04 22:37

Ups, jeg ser lige det har stået på i længere tid, og ja det kunne godt være p.g.a. nyindlagte programmer. Hvis du kan køre systemgenkaldelse fra før du kørte programmet kunne du prøve det som det første.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-03-04 22:38

Det hedder altså gendannelse Ellebye og det findes i start tilbehør systemværktøjer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 22:40

Prøv at slette din mailkonto og sæt den op påny.
Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du bruger, men bl.a. get2net hat været meget dårlig de sidste par dage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 22:43

"ellebye"
Undskyld afbrydelsen - kig lige
http://www.kandu.dk/dk/spg/36978

Undskyld sym

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-04 22:52

Hvis AdAware har slettet noget er det fordi det har været inficeret.
Du har en backup i AdAware og du kan jo prøve at sætte det ind den slettede.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 29-03-04 23:08

Hej sym....

Gør følgende:
sæt Protokol: POP3 til port: 110
sæt Protokol: SMTP til port: 25

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-04 23:09

Karantænelisten er backup.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 23:22

"dscoop80"

Det står de da sikkert til i forvejen - hvorfor skulle det have ændret sig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-04 23:30

Refi noget tyder da på at Pop3 står til 120 og det er da forkert.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 23:43

Ja - hvis der er skrevet rigtigt.
Men hvordan i alverden skulle de kunne ændre sig.
De bliver sat op automatisk så det er lidt ulogisk.
Men hvis kontoen bliver slettet og sat op igen som jeg foreslog - så retter det sig selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 23:47

Hvor er spørgeren ?????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-04 23:55

Business as usual ,-)

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 30-03-04 00:57
Kommentar
Fra : sym

Dato : 30-03-04 18:09

Hej
sorry jeg har lige været ude for at tjene til føden så jeg skal lige prøve jeres forslag. Hav tålmodighed, please!!
Søren

Kommentar
Fra : sym

Dato : 30-03-04 22:22

til refi
jeg er ikke her for at blive generet. OG vil derfor give mine point væk. om jeg kommer igen vil tiden vise.

Og til iI andre kloge hoveder så havde jeg selv ændret tallet 110 til 120 Undskyld jeg troede at man måske kunne læse noget ud af de tal. Jeg har fået ret meget spammail!!

Til tedd: DEt var nok den bedste besvarelse jeg har ikke fået det til at virke endnu men der var da lidt af en forklaring da jeg både har Zonealarm og Norton (Symantec) instaleret. Tak for den!!

Godkendelse af svar
Fra : sym

Dato : 30-03-04 22:24

Tak for svaret tedd. Og til I andre seriøse og hjælpsomme!!
Hilsen Søren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 22:26

Hvormed skulle jeg dog have generet dig?