/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Algefjerner
Fra : dabj
Vist : 25665 gange
500 point
Dato : 29-03-04 21:12

Så engang en opskrift på hjemmelavet algefjerner.
Noget med calcineret soda og klor så vidt jeg husker, men hvad er blandingsforholdet?
Anden opskrift kan også bruges.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 29-03-04 21:32

Du bruger bare klorin og vand i forholdet 1:20, put et skvæt Atamon i det giver lidt langtidsvirkning, en spsk opvaskemiddel hjælpermogså hvis det er meget slemt.
go arbejdslyst

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-04 21:41

->ahtn
Det jeg søger, skal være til at sprøjte på, og "færdigt arbejde" ---- ikke noget med at skrubbe----er for magelig
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 29-03-04 21:44

hej dabj
nå du er nok af den dovne type (som mig selv) - jeg prøver lige at undersøge sagen - kender muligvis én der ved det - så jeg vender snarest tilbage.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-03-04 21:46

Hvor sidder de alger der skal bekæmpes??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 29-03-04 21:48
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-03-04 21:54

Det kan da dårligt betale sig at blande selv med denne pris
Mvh sune
http://www.netmaling.dk/sortiment_visprodukt.asp?kategoriunderid=37

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-04 22:10

->Sune
Tråværk, fliser og eternit.
Dårligt betale sig??? jeg skal bruge omkring 15 ltr.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-04 22:14

Tråværk=Træværk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-03-04 22:26

Så det brunt sæbe du lader tørre ind
Mvh Sune
Ps zink kobber og bly er jo noget der dræber algevækst samt mos men også alt muligt andet i naturen såeee brunt sæbe er den økologiske løsning Og på fliser kan du evt brænde med gas og sprede sand som så ligger og sliber når man går der

Kommentar
Fra : ivan153

Dato : 29-03-04 22:43

Jeg har lige idag sprøjdet tag ved en kammarat,han har set hvor godt mit eget hus erfri for alger og mos på tag og træværk.Det jeg bruger heder MOS AF fås i 5 liter for 100kr.Jeg gør det med højtryksrenseren,fylder sæbedispenseren sprøjter det på ,det er som sæbeskum på den måde passer blandingen.det er til det hele alle slags tagmaterialer,træer og buske tager ikke skade.
Efter en god regnbyge bliver tag og træværk rent Det kan da ikke være nemmere.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-03-04 01:33

Prøv at gå ned til din lokale Materialist, og spørg efter prisen på Benzalkol (ikke sikker på det er stavet rigtigt). I tidernes morgen lavede jeg selv 50 ltr. til samme pris som algefjerner hos Silvan koster, men det er en en (1) liters pris vi snakker om. Der er instruktion om blandingsforholdet på bøtten med Benzalkol.
Held og lykke med det grønne
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-03-04 01:40

NB: Udtales ben-sal-kol

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-03-04 07:23

En god gang miljøskadelig ufortyndet klorin. Nemt og effektivt.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-03-04 07:40

Hej med jer. Davs Clan din lille gav.

Kigger lige med. Har det samme problem i vores nye have. Terrassehegnene er helt grønne, og det er vist ikke af ærgelse
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-03-04 08:11

Hallo-hallo.

Har lige set der er kommet tre kommentarer til tråden. Set i indbakken. Mennnnnn, hvor i alverden er indlæggene(teksten) henne ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-03-04 08:27

->ivan153
Gider du lige fortælle hvor du købte "MOS AF"?

->CLAN
Kan den Benzalkol fjernes af regn eller skal der spules efter?

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-03-04 12:10

benzalkonen løber let af i regn

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 500 point
Dato : 30-03-04 15:11

hej

32% eddikkesyre blandes 1-10 med vand (bruger selv lidt stærkere blanding)
sprøtes på alger der går ca 2-3 uger og vupti så er de væk
har brugt det på en kalksandstens væg forrige år det var nogle røde alger
(havde altid troet det var maling el.lignede indtil der var en der sagde det var alger)
ingen spor af alger mere.
Så nu skal jeg igang med et stakit (lavede forsøg sidste år fårst på sommeren)
kan stadig se hvor langt jeg kom

mvh
ole

Kommentar
Fra : ivan153

Dato : 30-03-04 15:39

Firmaet. IDE REN.har hjemme i odder 86540390.der kan du få oplyst forhandler.lad nu vær at selv begynde at blande.Det her virker 100%

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 02-04-04 12:59

Tak for svaret 1133.
1. Dit tip var helt afgjort det billigste.
2. Bensalkol kan jeg ikke grave op nogen steder.
3. Mos a kan kun fås i Odder.

Tak for de mange indlæg
Mvh
dabj