/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
lydfiler til hjemmeside
Fra : jakiil
Vist : 1436 gange
120 point
Dato : 29-03-04 18:52

Hej

Jeg vil have lavet en baggrundslyd på en lille del af min hjemmeside. Jeg har gjort det gør med formatet .mid, men jeg kan ikke finde den "sang/lyd" jeg vil bruge i .mid, jeg har den i .mp3. og .ram.

Mit spørgsmål er nu: HVordan kan jeg lave en af ovenstående filer om til .mid? eller er der en af jer der har lyden af en landsvale der synger i .mid?

JAne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 18:59

Den konverterer det hele
http://www.dbpoweramp.com/

Accepteret svar
Fra : ahtn

Modtaget 120 point
Dato : 29-03-04 22:45

problemet med Midi er at det er at betragte som knaptryk på et keyboard (noder) der er nogle programmer der kan konvertere til Midi men oftest med en tilnærmet lyd (dit fuglekvidder vil lyde som om det kommer fra et keyboard).
se mere her :http://www.pluto.dti.ne.jp/~araki/amazingmidi/
Du kunne jo også prøve dette:

Det er to forskellige måder at indsætte lyd på en hjemmeside. Du kan enten gøre det direkte i FrontPage ved at gå op i File | Page Properties og herefter gå hen til fanen General og til feltet Background Sound. Her kan man så vælge filen som skal bruges.
Herefter vil nedenstående kode blive indsat i hjemmesiden:
<bgsound src="lydfil.xxx" loop="-1">
Ulempen ved denne metode er, at det kun virker i Microsoft’s egne browsere. Hvis du i stedet indsætter nedenstående kode, kan man også høre baggrundsmusik i f.eks. Netscape:
<embed SRC="lydfil.xxx" VOLUME="85" LOOP="2" AUTOSTART="true" HIDDEN="true" width="128" height="128">

Denne kode udfører det samme som den ovenfor, med den forskel at man kan høre musikken i næsten alle browsere.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-03-04 22:57

Jeg kan kun understøtte >athn at det bliver en forfærdelig lyd, hvis du konvertere en mp3 til midi, du skulle nødig skræmme folk væk fra siden.

Men i mange midi-optage programmer kan man lege med lydeffekter, så det kunne da være du kunne få een til at prøve sig frem.

Ellebye

PS! Hvordan lýder iøvrigt en landsvale ??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-03-04 23:00

Men kunne du ikke lave en lille sekvens på 5-10 sec i mp3, og køre den i loop, så vil filen ikke fylde ret meget. ?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 29-03-04 23:22

Hejsa...

Prøv dette program (det er gratis!):
http://www.newfreeware.com/audio/1583/

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 30-03-04 09:59

Tak for svaret ahtn.

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 30-03-04 10:16

Igen

Jeg er ikke så god til det med lyd på en pc. Den fil jeg på mp3 er 20 sekunder og fylder 119 Kb. Hvordan gør jeg den kortere?

Jane

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 30-03-04 22:14

Hvis jeg var dig ville jeg beholde de 20 sekunder, du får "pip" af at høre en kortere fuglekvidder fil der kører i loop.
119Kb er ikke så slemt, når det virker kan du altid optimere det.