/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Jeg vil gerne tage på!!!
Fra : Bragesvej
Vist : 1515 gange
20 point
Dato : 29-03-04 11:39

Ja du læste rigtigt

Jeg spiser sundt og varieret, men jeg har en høj forbrænding/Stofskifte, jeg har hør man kan tage noget der sænker dit stofskifte, gerne noge naturligt/Helse produkt,

Kan nogen hjælpe?

Ps har snakket med min læge om det og der får jeg en længer sang om motion og mad m,m
alle disse ting gør jeg i forvejen.

Min mål er 189cm 65kg.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-03-04 11:40

Ryger du??

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 29-03-04 11:49

Jeg har samme problem med at jeg ikke kan tage på og det skal jeg fordi jeg er begyndt at styrketræne eller så har jeg ikke noget at omdanne til muskler...
jeg har fået til råd at drikke en halv litter mælk hver dag og man kan godt blande med cacaopulver...
men eller så gå ind på den her side www.getbig.shopbasic.dk der kan kan man få noget vægtforøger det skulle hjælpe helt vildt...

Venlig Hilsen

Kommentar
Fra : idestrup

Dato : 29-03-04 11:53

har haft det på samme måde. efter diverse fedekure osv fandt jeg ud af at sådan var det bare i min familie. På et tidspunkt tabte jeg mig dog så meget ( og nej det var ikke med vilje) at jeg skulle gå til vægt kontrol hos min læge. Under dette tog jeg faktisk på fordi jeg var så fokuseret på hvad jeg spiste og derved fik reglmæssigt mad pluds ekstre. har desværre ikke hørt om noget der sænker stofskiftet men det må din læge da vide, ik?

hilsen idestrup

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-03-04 11:58

Proteintilskud

Kommentar
Fra : YvingPBlom

Dato : 29-03-04 12:25

meget krydret mad får stofskiftet til at arbejde langsommere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-04 14:53

Citat
Har kosten indvirkning på forhøjet stofskifte?

Jeg er i medicinsk behandling for forhøjet stofskifte og har været det i et års tid, men skal evt. behandles med radioaktivstof. Jeg har ved et foredrag med Ellen Møller hørt at forhøjet stofskifte har en sammenhæng med kosten.Men kan det heldbredes med kostændring?

Svar
Besvarelse af Rachel Santini
Den 7. maj 2002

Kære ...

Kost kan, hvis den sammensættes med et specielt terapeutisk sigte – næsten bedre enhver sygelig tilstand.

Om en speciel designet kost kan helbrede dit stofskifteproblem, kan jeg udfra det foreliggende ikke udtale mig om. Men det er korrekt, at forskellige fødemidler kan påvirke stofskiftet i forskellig retning. F.eks. bør du undgå jodberigede produkter (f.eks. salt), stærke krydderier som chili og peber samt sennep og ingefær – idet de øger stofskiftet. Ligeledes stærke løgsorter. Når du er i behandlingssystemet, kan du jo også lige bede om at få en snak med hospitalets diætist og få lidt gratis rådgivning – det kan da være, at diætisten kan bidrage med lidt råd, når hun kender din situation (journaler og blodprøver).

Held og lykke
Rachel Santini

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-04 15:04

Jeg må dermed fraråde YvingPBlom's råd, da krydderier øger forbrændingen/stofskiftet :

Citat
Det er rigtigt, at ingefær kan sætte forbrændingen i kroppen op og dermed forbruget af kalorier, så det bliver lettere at tabe sig. Alle krydderier besidder denne effekt, og man kan selv mærke, at man får varmen af at spise krydret kost.

Fersk mad med mange anti-oxidanter. Spis f.eks fed fisk med friske grøntsager og nødder eller Pinjekerner.
Fed fisk er : Sild, Ørred, Laks, Ål, røget Hellefisk, Rødfisk og Makrel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-03-04 15:33

Du skal have et overskud af kalorier. Mange kylhydrater, proteiner. En weight gainer der er en blandning af proteiner og kulhydrater er en god ting.
Jeg skal til træninng lige nu, men når jeg kommer hjem i aften, og spørgsmålet ikke er besvaret indtil da, vil jeg gerne komme med lidt yderligere info.....

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-03-04 17:20

Jeg prøver igen RYGER DU ????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-03-04 23:48

HALOOOO

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 30-03-04 00:13

Jeg vil gerne vide hvor gammel du er?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-03-04 07:39

Ja jeg ryger 36år gammel, da jeg ikke røg var jeg lige så tynd!.....HALLO er du der

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 10:13

Tjek hvor mange gram du bør spise hver dag : http://www.motion-online.dk/energi_maengde.htm

Mordex ved mere om den rette kost til at tage på end jeg, da jeg ved han træner. Så lyt til Mordex når og hvis Mordex skriver en kommentar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 30-03-04 11:40

Hej.
Hvis du er 36 år, og vejer 65kg. til 189cm. så synes jeg virkelig din læge burde gøre et eller andet. Ikke for at lyde dum, sjov eller grov, men det er jo næsten en form for sygdom. Du har efter min mening små 25-30kg. undervægt, som din læge burde hjælpe dig med. Eller var det måske en god ide at skifte læge? Igen, jeg siger det ikke for at være dum eller andet, men det er sgu sandt. Unge teenagere der vejer 60-70kg, og er 180-190cm., er noget der er normalt, da man først begynder at tage ordentligt på, når man kommer lidt op i årene (ca. 20år) Men du er jo 36, så du burde have taget på for længst.
Nå, men lad os nu komme til rådene der omhandler spørgsmålet.
Du siger du gerne vil tage på...........
Skal det være ren muskelmasse, skal du have mange proteiner, i dit tilfælde vil jeg mene at ca. 170-180g protein om dagen er nok. Men ren muskelmasse gennem proteiner vil tage langt tid at få bygget op. Det går langsomt.
Men jeg kan forestille mig at det ikke behøver at være ren muskler? Selvom der kommer lidt fedt med, vil det ikke være noget der kan ses hos dig, så længe du vejer under de....... ca. 100kg.
Derfor vil det bedste være at spise mange kulhydrater og endnu flere kalorier. Protein skal du stadig have ca. 170g. af om dagen.
Jeg ved ikke hvor meget du spiser lige nu, men jeg kan forstille mig det ikke er meget? Ret mig hvis jeg tager fejl.
Men spis....spis, spis, spis. Endnu bedre ville være æd.......æd, æd, æd......
Som sagt tidligere kan du også købe kosttilskud. Protein pulver er en god ting, men en weightgainer er endnu bedre. I gaineren er der jo kulhydrater med. Også lidt flere kalorier.
Men er weightgainer er intet værd, hvis du ikke får mad nok i forvejen. Derfor er det vigtigste i første omgang at få masser af mad, og dertil supplere op med gaineren.

Til spørgsmålet om stofskiftet.............. Jeg har en gang læst noget om at fibre skulle hjælpe med at udligne stofskiftet........ Men jeg er ikke sikker på det. Men sådan noget SKAL lægen jo svare på........

Men tag det ikke så tungt. Min kone er heller ikke for rask. Hun har verdens største fordøjelsesproblemer, men vores læge er ikke den største hjælp. Vi har også overvejet at skifte...........

Jeg håber det kan bruges, og at jeg ikke tager fejl med din spisning. Ellers må du jo lige skrive til herinde ( ) , så skal vi prøve at hjælpe videre........

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-03-04 11:50

Hvis du holder op med at ryge vil jeg mene at du flux tager på Og hvis det var engang for længe længe siden da du ikke røg og var ligeså tynd kan det nok ikke sammenlignes med nu
Ps jeg kender en del der er holdt op med at ryge mig selv inclusive og vi har alle taget på
Mvh sune

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 31-03-04 07:56

Mordex: ja jeg kan kun sige jeg spiser minds 3 gange om dagen incl slik og kage

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 20 point
Dato : 31-03-04 13:07

>>Bragesvej
Så lad osprøve på følgende måde:
Spis mindst 4 gange om dagen, eksl. slik og kage. Slik og kage spiser du ved siden af.
Nej, for alvor, et normalt menneske der holder sin værgt spiser 3-4 gangge om dagen. En BB spiser 6-7 fuldt protein- og kulhydratinholdige måltider om dagen. Derudover selvfølgelig et par protein/gainer shakes.
Jeg siger ikke at du også skal spise 6-7 måltider om dagen, men for at tage på, for at forøge vægten, skal du indtage flere kalorier end du forbrænder. Det vil i starten være svært at lige pludselig skulle spise mere end man plejer, men man skal starte et sted. Start med at spise et måltid mere end du gør nu. Senere kan du spise 5 måltider. Og hvis du har plads og lyst kan du med stor fordel gå op på 6 måltider om dagen. Alt i alt, 3 er for lidt til at tage på.
Det behøver ikke at være store måltider. Sørg for at måltiderne har mange kalorier, kulhydrater og proteiner.

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-04 15:39

Nå jam hvis der ikke er noget respons så gider jeg da ikke deltage her såeee farvel
Suno

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-04-04 07:56

Tak for svaret Mordex.