/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Billigste mobiltelefon?
Fra : bbn
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 29-03-04 08:29

Jeg har abonnementet, men mangler en god og billig mobiltelefon. Hvilke mærker kan anbefales?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-03-04 08:46

Stort set alle mærker leverer i dag en glimrende kvalitet, men det hænger jo sammen med prisen, og selvfølgelig behov.

Du kan jo også overveje, at anskaffe et nyt abonnement og overføre dit nummer så du kan få en telefon billigere, eller kontakte din nuværende operatør.

Det hænder at de giver eksisterende kunder samme tilbud som ny, så du kan købe telefonen med tilskud.

Den sidste mulighed er at købe en telefon med abonnement og bare sætte dit eget simkort i, det kræver jo lige lidt regnearbejde, da prisen for 6 måneders abonnement skal lægges oveni prisen på telefonen

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-04 08:54

Nokia 6610 eller Samsung E700 vil jeg anbefale!...
ellers prøv denne side:
www.mobilpriser.dk

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-03-04 10:49

En rigtig god telefon til få penge er Siemens M55.
Prisen afhænger lidt af, hvilket abonnement du vælger.
Fx hos TDC koster den 400 kr. med abonnement
- og hos Telia blot 1 krone.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-03-04 10:51

Rettelse: hvilket abonnement du vælger = hvilket abonnement du har.
For jeg så da godt, at du gerne vil videreføre dit nuværende abonnement.

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 29-03-04 11:27

En god idé vil være at gå ind på www.qxl.dk og søge på telefoner uden abonnement. Der er rigtig mange og du kan være meget heldig med prisen. Husk dog lige at tjekke hvor meget det koster i fragt/gebyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 11:50

Sony Ericsson har efterhånden overhalet Nokia, men skal du blot bruge telefonen til samtaler så er nokia nok den mest robuste og problemfri.

3510i kan du få for 25øre + abo i 6 mdr.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-03-04 12:21

Hvor har du de oplysninger fra, refi?
Så vidt jeg er orienteret, er Nokia stadig den førende mobilproducent i Skandinavien,
men taber terræn til Siemens, der ligger som nr. 2, og SonyEricsson, som dog halter
langt bagefter Nokia og Siemens.

For en lille måneds tid siden blev iøvrigt 25 norske telefonsælgere spurgt, hvilken
telefon de anbefalede kunderne, og INGEN af dem anbefalede Nokia - simpelthen
fordi de havde et værre bøvl med kunderne bagefter.
Nogle få Anbefalede SonyEricsson, men langt den mest populære hos de pågældende
sælgere var Siemens.

Jeg undrer mig også over, at du betegner 3510i som "robust" og "problemfri", for
den almindeligt udbredte mening om den er, at den hverken er det ene eller det andet.
Og bbn ønsker jo ikke blot en billig, men også en GOD telefon.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-03-04 12:23

Rettelse: "anbefalede" skulle selvfølgelig ikke have været stavet med stort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 12:33

Tja - vi læser nok ikke de samme anmeldelser eller har ikke de samme erfaringer.

Det vil altid være en skønssag alt efter hvor og til hvad telefonen skal bruges.
Vi har her 3 3510i og der har aldrig været det mindste problem med nogen af dem.
At Ericsson har overhalet nokia kvalitetsmæssigt i forhold til prisen stod i Politikken forleden dag.
Så hvem/hvad skal vi tro.
Egne erfaringer siger klart Nokia - logisk da der aldrig har været problemer med vores.
Jo mere tingel tangel du putter på jo flere problemer.

Så i sidste ende er det jo smag og behag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 12:34

PS. Der var ikke tale om antal af telefoner - der er nokia klart nr 1

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-03-04 12:42

Okay, så du mente kvalitetsmæssigt.
Jeg troede, du mente salgsmæssigt - og så ville det jo ikke
være et spørgsmål om smag og behag.

Men min smag og behag siger mig, at med hensyn til kvaliteten
så har Politikens anmelder ret: Også jeg vil hellere have en
SonyEricsson end en Nokia.
Og allerhelst vil jeg have en Siemens.

Ikke desto mindre er det da rart at høre, at I er glade for jeres Nokia-telefoner
i din familie.

Kommentar
Fra : heinefernandes

Dato : 29-03-04 12:55
Godkendelse af svar
Fra : bbn

Dato : 29-03-04 15:17

Tak for svaret dscoop80.