/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTFS eller FAT32?
Fra : Ullala
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 29-03-04 00:28

Skal man vælge NTFS eller FAT32 filsystem? Jeg har valgt NTFS, men er kommet i tvivl, da jeg ikke længere kan installere mit kamera, der er et ældre Canon. Jeg ville også have installeret VNCviewer, som åbenbart heller ikke kan benyttes under NTFS.

Kommentar
Fra : John_J

Dato : 29-03-04 00:31

Hejsa, jeg kører selv NTFS og har ikke nogen problem med at installere mit camera som et af ældre dato, har du set efter om der skulle være en evt. opdatering.

John

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-04 00:37

Kunne du bruge det nævnte i en winxp med fat32?

Accepteret svar
Fra : BoJohansen

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-04 00:37

Det skal helt klart være NTFS.
NTFS er meget mere sikkert end FAT (Mere vil jeg ikke komme ind på det her)

Hvis du har installations problemer må du se efter opdateringer, men dette har ikke noget med NTFS at gøre (Har aldrig hørt om dette problem ihvertfald), men VNC kan fint køre på min W2K Pro med NTFS

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-03-04 00:42

Hejsa

Du kan til enhver tid konvertere til NTFS så hvis du er tvivl bør du beholde dit nuværende FAT32. NTFS konvertering kan ikke fortrydes uden ny installation af XP.

Men det er jo for sent nu

Angående dit kamera så prøv følgende

Gå om i dit kontrolpanel
Vælg scanner og kameraer
Oppe til venstre på den side du kommer ind på står der tilføj en billedenhed-klik der og så skal du bare følge den guide der kommer.

Du kan også prøve

Start-alle programmer-tilbehør-væl Guiden Programkompatibilitet
Og her følger du også bare guiden.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 00:43

Kan kun give de øvrige ret.
Det har ikke noget med filsystemet at gøre at dit kamera ikke virker.
Du må kunne finde noget opdatering til dine kameraproblemer.

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 29-03-04 01:21

Desværre, kameraet er nok for gammelt. Jeg læste lige i readme filen til driveren, at NTFS ikke understøtter PCMCIA card, så jeg kommer nok til at investere i et nyt kamera.
Tak for alle svarene. Jeg tror Bo Johansen får pointene, da han lyder ret overbevisende, og også kunne fortælle, at VNC kører uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : Ullala

Dato : 29-03-04 01:23

Tak for svaret BoJohansen.

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 29-03-04 01:32

Det var så lidt, tak for points.

Her er lidt NTFS vs FAT

http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm