/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
min D-Link switch går kold??
Fra : dalvin
Vist : 251 gange
40 point
Dato : 28-03-04 20:14

Nogen der kender en mester i at reparere elektronik??

Har en 16 ports D-Link switch som stopper med at fungere efter cirka et kvarter.

Man ved jo aldrig...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-03-04 22:15

Prøv at lade den køre i åben tilstand, og læg mærke til, om der er nogle af komponenterne der bliver for varme.
Måske er det en eller anden form for afkøling som skal til, for at gøre den stabil!

Kommentar
Fra : dalvin

Dato : 28-03-04 22:33

Det er såmend et rimeligt godt forsøg men har afprøvet det og fandt ud af at den ku køre liiiidt længere... men på den anden side... den blev jo bygget til at køre som den er. så der må jo være et eller andet galt....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-03-04 22:46

Måske er det en "mandag" udgave, eller måske er der nogle komponenter der ikke er første klasses.
Hvis der er noget af det elektroniske der bliver mere end håndvarmt, så skal der måske en køleplade på.
Det kan jo være at den har svært ved at trække vejret, fordi den kan være forkert dimensioneret.

Så en bedre afkøling med køleplader og hjælp fra en lille blæser, vil måske løse dit problem.

Nu skriver du ikke noget om hvor gammel den er, eller hvilken typenummer den har, så man kunne søge på nettet for info.

Kommentar
Fra : dalvin

Dato : 28-03-04 23:00

må du da gern efå.. det er en D-Link des-1016D.

Der sidder sådanset en række køleribber på nogen af chip'sne men ikke kølere... hvis man sætter 16 pc'ere på holder den i 1 min max... det underlige er at den blinker med lamperne som om den faktisk sender og modtager. der kommer bare ingen traffik igennem den.

Prøvede at få et svar fra D-links egen support men de har ikke rigtigt svaret på noget af det jeg har spurgt om. dog har de skrevet at de har set mit spørgsmål...

Kommentar
Fra : dalvin

Dato : 28-03-04 23:00

må du da gern efå.. det er en D-Link des-1016D.

Der sidder sådanset en række køleribber på nogen af chip'sne men ikke kølere... hvis man sætter 16 pc'ere på holder den i 1 min max... det underlige er at den blinker med lamperne som om den faktisk sender og modtager. der kommer bare ingen traffik igennem den.

Prøvede at få et svar fra D-links egen support men de har ikke rigtigt svaret på noget af det jeg har spurgt om. dog har de skrevet at de har set mit spørgsmål...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-05-04 21:56

Hvordan går det med din router, der er ikke rigtig nogen tilbagemelding på dit problem???

Har du prøvet at resette routeren og se om det er noget i opsætningen der laver KUK?

Severino

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 23-09-04 10:59

HEJ DALVIN

Hvordan går det med din router, har du opgivet eller slås du stadig med den?

Hvis du har fundet en løsning eller valgt en anden løsning, så skal du lukke dit spørgsmål, for ellers vil KANDU blive oversvømmet med henlagte sager til ingen verdens nytte!

Kommentar
Fra : dalvin

Dato : 26-09-04 18:31

Ja jo jeg har ikke gjort en bønne ved det siden da. Desuden er det en Switch og ikke en router.

Godkendelse af svar
Fra : dalvin

Dato : 26-09-04 18:34

Tak for svaret severino.

Jeg aner ikke hvordan jeg lukker et spørgsmål...