/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan frasortere alle mails fra *@yaho~
Fra : 62552535
Vist : 1162 gange
20 point
Dato : 28-03-04 09:02

Jeg får en masse spam fra @yahoo.com, - hvordan kan man i XP Outlook Express udelukke alle
mails der kommer fra @yahoo.com, uanset hvad der står foran @yahoo.com.

Det kunne man i Office 98, ved at taste *@yahoo.com men jeg kan ikke se det lader sig gøre i XP,
kan det være rigtigt ?

Hvis ikke det lader sig gøre, må det være fordi Microsoft har "stækket" den
funktion i XP, for at man ikke skal udelukke mails med endelsen @hotmail.com

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 28-03-04 09:09

Brug et antispam-filter.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 09:25

www.spamfighter.com

Eller:

Sådan blokeres meddelelser fra en afsender eller et domæne

Du kan blokere meddelelser fra en bestemt afsender eller et bestemt domæne. Domænet er navnet efter symbolet @ i en e-mail-adresse.

Når du blokerer en afsender eller et domæne, modtager du ingen e-mails eller nyhedsmeddelelser fra den pågældende afsender eller det pågældende domæne i indbakken eller i de nyhedsmeddelelser, du læser. E-mails fra blokerede afsendere placeres direkte i mappen Slettet post. Nyhedsgruppemeddelelser fra blokerede afsendere vises ikke.

Vælg en meddelelse fra en afsender, du vil blokere, i indbakken til e-mails eller på listen over meddelelser i en nyhedsgruppe.
Klik på Bloker afsender i menuen Meddelelse.
Bemærk!

Når du blokerer en afsender, gælder blokeringen kun for standard POP-e-mails. Handlingen gælder ikke for HTTP-e-mails eller IMAP-meddelelser.
Hvis du vil fjerne en afsender eller et domæne fra listen over blokerede afsendere, skal du pege på Meddelelsesregler i menuen Funktioner og derefter klikke på Liste over blokerede afsendere. Marker afsenderen eller domænet, og klik derefter på Fjern.

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 28-03-04 09:29

Nej - jeg ønsker ikke umiddelbart at installerer et antispamprogram, men som det fremgår af mit spørgsmål, - finde ud af hvordan jeg frasorterer alle mails fra @yahoo.com, - i Outlook Express XP´s egne meddelelsesregler.

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 28-03-04 09:34

Jeg har endnu ikke fået et brugbart svar på mit spørgsmål, - hvordan udelukker jeg en bestemt afsender uanset hvad denne skriver foran @

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 09:37

Prøv lige at læs det jeg har skrevet i samme indlæg som det med linket

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 28-03-04 09:52

Hej Better_Performance

Tak for dit svar !

Du skriver :

Vælg en meddelelse fra en afsender, du vil blokere, i indbakken til e-mails eller på listen over meddelelser i en nyhedsgruppe.
Klik på Bloker afsender i menuen Meddelelse.

Ja - det vil blokere den pågældende mail fra en afsender med det der nu står foran @yahoo.com - men vil ikke blokere alle mail der ender på @yahoo.com, i Office 98 kunne jeg sætte en "joker" "*" foran @yahoo.com - den ser sådan ud *@yahoo.com så blev alt fra @yahoo.com frasorteret uanset hvad spammerene fandt på at skrive foran @. Spammerene ved jo godt at vi blokerer deres mails, derfor ser en typisk afsender således ud 3884hhen@yahoo.com - ja så modtager jeg ikke flere mails fra den afsender, men næste gang spammeren sender mails, så ændre han blot et bogstav eller tal i volapykket foran @ - og så glider den igennem alligevel.

Med venlig hilsen Niels Hugo

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 09:56

Hej.

Har du prøvet med en postregel:

Ellers kan du her se et eksempel på, hvordan man opstiller en post regel:

www.ellebyes.dk/post.htm

Du opretter først en mappe du ønsker at lægge disse mail over i, herefter går du ind under funktioner-meddelsesregler-post og sætter en regel op som jeg viser på ovennævnte link.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 10:03

Teksten jeg indsatte er sakset fra OE Hjælp. og der står godt nok i den, at man kan vælge at blokere fra et domæne, men jeg kan da godt se, at funktionen ikke dukker op

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 28-03-04 10:04

Hej Elleby

Tak for dit svar, - det besvarer desværre ikke mit ? og jeg tror ikke du har forstået spørgsmålet.

På dit link beskriver du hvordan man frasorterer " services@kandu.dk " - således får du korrekt, frasorteret alle mails fra " services@kandu.dk " men ikke mails fra feks. " support@kandu.dk "

Mvh. Niels Hugo

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 10:20

Du kan jo opstille alle de postregler op som du ønsker, og for den sags skyld lægge dem ind i samme mappe, så jeg forstår ikke helt problemet.

Jeg opretter da blot en postregel 2, og hvis der kommer mails fra "support@kandu.dk" og styrer dem hen til kandu-mappen, vil disse mails også automatisk lægge sig ind i mappen. Ja du kan i princippet oprette alle de postrelger du ønsker.

Den ene regel overruler ikke den anden, det er en både og, og ikke enten eller.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 30 point
Dato : 28-03-04 10:21

Hej Niels Hugo

Du skal bare blokere for yahoo.com
Der skal ikke @ foran så blokerer du for mail fra alle @yahoo.com

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 10:22

PS! Jeg har ikke lige undersøgt om man kan bruge "and" men det vil jeg da prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 11:25

Du går da bare i funktioner/meddelelsesregler/liste over blokerede afsendere - faneblad blokerede afsendere og tilføjer yahoo.com

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 11:46

En anden ting er at jeg undres over at Yahoo udsender spam mail.

Mon ikke der er tale om nyhedsbreve el. lign. som du en gang har abboneret på?

HVIS dette er tilfældet bør der være en "Frameld" knap et sted i mailen.
Har du i øvrigt forsøgt:

Funktioner
Meddelelsesregler
Liste over blokerede afsendere

Tilføj *@yahoo.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 11:50

Det er det samme jeg skriver "Better_Performance". Men der skal KUN stå domænenavn (YAHOO.COM)

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 28-03-04 13:17

Der er stadig et par stykker der ikke helt forstår problemet, - derimod virker det som om qualiman og refi har forstået hvad mit problem ér, og jeg har nu tilføjet både yahoo.com og hotmail.com til listen over afsendere der skal slettes, og så må vi lige se om det virker. 90% af det spam jeg modtager ender på yahoo.com og hotmail.com, mange spammere har jo netop oprettet email konti hos hotmail.com og yahoo.com for at være anonyme, og endvidere fordi de regner med, at man ikke vil blokere for yahoo.com og hotmail.com generelt, da mange venner måske også sender fra disse email konti.

God søndag - hvor er det dejligt vejr

Niels Hugo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 13:28

Nu bliver dit problem så bare at alle der skriver til dig fra f. eks. hotmail også vil blive kasseret.
Men det er du vel indforstået med.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 13:39

>Niels Hugo

Det er jo som du ser det, men om du via postregel styrer noget i en eksempelvis kandu-mappe eller til slette post er vel det samme. ???, eller hvad.

ellebye, også fint vejr her.

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 28-03-04 13:42

Jo- men vennerne får besked om blokeringen af yahoo.com og hotmail.com, og så man anbefale at de opretter en konto hos sin Internet udbyder. Der er vist iøvrigt ingen af mine venner der sender fra disse konti, - så der er ikke så mange der skal have besked.

Niels Hugo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 13:49

Jamen så er dit problem jo løst.......

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 14:31

Håber vi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 12:54

Så mangler du bare at lukke spørgsmålet.
Så bliver både Kandu og vi glade.

Fortsat God Dag

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 13-04-04 20:42

Hvordan kan jeg lukke spørgsmålet ?

Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 00:24

Du trykker på "accepter som svar" Oven over det svar du accepterer (ude til højre)

Kommentar
Fra : 62552535

Dato : 14-04-04 09:22

OK - tak for tipset om hvordan man afslutter og lukker et åbent spørgsmål, man mener er besvaret.

Jeg blev nød til at afprøve de forskellige svar og se hvad der virker. Den der først gav et svar der var anvendeligt, - var "Qualiman" ! - svaret var kort, præsist og rigtigt.

Jeg takker alle der så hjælpsomt har deltaget i mit problem, - nu er det mig der "ruler" over alt det spam der dagligt strømmer ind, - jeg får nu dagligt ca. 75 spammails, - men de møder en grum skæbne !

Mange venlige hilsner fra Niels Hugo

Godkendelse af svar
Fra : 62552535

Dato : 14-04-04 09:24

Tak for svaret Qualiman.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 14-04-04 09:54

Det glæder mig at jeg kunne være til hjælp