/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
LeoVinci ZX på NRG
Fra : NRGGuy
Vist : 719 gange
80 point
Dato : 09-05-02 12:09

Hey!!!

Kan nogen fortælle mig om en LeoVince ZX kører SUPER på
en NRG?? (Men husk lige på at den er med org. cylinder og det er kun
skiven der er smidt ad H. til!!)
Og forresten hvad med den der slange, hvad skal den hvis jeg køber LeoVinci ZX??
Hvad gir røret, fart og/eller optræk??

Har hørt ar karb.en er inddroslet, hvis ja hvordan fjerne man den??

Hilsen Søren
NRGGuy
Piaggio NRG @ 75 Km/t

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 00:40

"NRGGuy" <NRGGuy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:miCC8.2727$ek6.85040@news010.worldonline.dk...
> Hey!!!
>
> Kan nogen fortælle mig om en LeoVince ZX kører SUPER på
> en NRG?? (Men husk lige på at den er med org. cylinder og det er kun
> skiven der er smidt ad H. til!!)

Ja, den kører lækkert !

> Og forresten hvad med den der slange, hvad skal den hvis jeg køber
> LeoVinci ZX??

Den skal bare tages af det originale rør.

> Hvad gir røret, fart og/eller optræk??

Det er ikke til at sige.

> Har hørt ar karb.en er inddroslet, hvis ja hvordan fjerne man den??

Der er en plade i indsugningen, er den fjernet ?

Mads

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 80 point
Dato : 11-05-02 10:41

Hej Mads!

Jeg ved ikke rigtigt med den der slange, fordi jeg havde købt et NEXT og
den kørte kun 55-60 km/t med det, hvorimod
den kører 75 km/t med det org. rør.

Kender du en der har prøvet det?

Der er ingen plade under studsen, har kigget!!

Karburatoren er en Dell´orto 17,5mm, men har læst følgende på KanDu:

Jeg er lige ved at "kikke" den efter og den er ikke udskiftet med en
mindre
som man ellers har gjort men kun droslet med en lille plade med huller
i.

Men passer det??

Hilsen Søren
NRGGuy
Piaggio NRG @ 75 km/t

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Sc00ter

Dato : 21-05-02 22:39

Hej NRGGuy og andre NRG fanatikere

jeg har lige et andet spørgsmål til dig!!
hvad har du gjort ved din nrg?? og ved du hvor hurtigt den vil løbe når jeg har svejset blindtarmen sammen og pillet skiven???

mvh.
Sc00ter
En :) PIAGGIO NRG (luftkølet) ejer!!!

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 23-05-02 17:15

Hej Sc00ter!!

Min NRG render 75 km/t kun med skiven,
men har lige fået et Zito XP rør og den render 90 km/t
med et sygt optræk!!!
Render det samme med org. omsvejset potte,
men ville ikke pga. garanti,

Koster 795,- Og det er fedt rør!!

Hilsen Søren
NRGGuy @ 90 km/t

Kommentar
Fra : Sc00ter

Dato : 23-05-02 22:19

Til NRGGuy

hvis jeg piller skiven skal jeg så gøre andet???
fx. omdyse den???
ny gearing???
hvad ved jeg

på den potte jeg har nu der sidder en lille slange ned til potten efter "Blindtarmen" hvad går den godt for??

ps. jeg spørger fordi jeg ikke ved en skid om NRG - indvendigt!! :)

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 24-05-02 06:58

Til Sc00ter!

-Bare smidt skiven og den vil rende 75 km/t ( Med ca. 7200 omdr. i topfart) ingen omdysning eller noget!!!
-Uden skive og kappet Blindrør - 90km/t
-Pas på med at komme over ca. 7200 omdr. fordi så går
det galt når det kun er skiven der er pillet!!!
-Nu siger jeg 75 km/t men dit speedo vil sikkert vise
80-90 km/t.. (Mit viser 90 km/t) skod!!!
-Hvad jeg ved, så hører slangen til Katalysatoren,
så skal slangen bare hænge løs, og/eller lukkes, hvis du køber nyt rør!!!

Hilsen Søren
NRGGuy @ 90 km/t

Kommentar
Fra : Sc00ter

Dato : 24-05-02 13:41

Til NRGGuy

Hvad mener du med at det går galt hvis den kommer over de 7200 omdr. hvad sker der hvis en kommer over de 8000/9000 omdr.

Ved du ca. hvor meget en omsvejset "Blindtarm" giver???
min giver nemlig kun 2-4 km/t og hvis jeg så også piller skiven så skulle den jo kun løbe 77-79 km/t og ikke 90 km/t
eller giver den mere når skiven også er pillet??

Hilsen Martin
Sc00ter @ 60 km/t (:ned-a-bakke:)

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 24-05-02 17:53

Den giver mere!!!

Nemlig 90 km/t

Ring for mere info 22512169

Hilsen Søren
NRGGuy @ 90 km/t

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 25-05-02 00:07

Nej Nej for H!!!
Du må aldrig tage blindrøret uden at tage skiven eller før!!!
Tag skiven selv eller kom til Fr.havn og så skal jeg gøre det =
en topfart på 90 km/t og OK optræk!!

Hilsen Søren
NRGGuy @ 90 km/t

Kommentar
Fra : Sc00ter

Dato : 25-05-02 22:01

hvorfor faen må jeg ikke tage blindrøret før jeg tager skiven???

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 25-05-02 22:59

Simpelt hen fordi så kommer den til at tage flere omdr.
og lovligt tager den 8500-9000 omdr. og der er rimeligt
meget og så skal du lægge 500-1000 omdr. pga. omsvejset blindrør
= 10.000 omdr. og tappen kan holde til 12.500-15.000 (16-18 HK)!!!

Bar´ min mening!!!

Hilsen Søren
NRGGuy @ 90 km/t

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 26-05-02 11:45

Til Sc00ter!!!

<på den potte jeg har nu der sidder en lille slange ned til potten efter "Blindtarmen" hvad går den godt for??

Jahhh det svar har jeg også ledt efter længe men omsider har jeg fået det!!!

Udst. gassen kommer gennem slangen ind i karben og bliver derved forbrændt en
gang mere, det er det man mener med at der er Katalyzator i...!!!

Her den 21. fik jeg mit Zito XP og fuck hvor den kørte godt, er du gal!!!!
Såå her idag (Og så på en søndag !!!) ca. 8:30 da jeg kørte fra byen med en ca. 70 gennem byen,
så blev jeg kraft-eddermaneme overhalet af en legetøjs-bil!!!
Det kostede mig mit rør og en bøde på 1000kr., 500 for at køre for
stærkt og 500 for at køre på en tunet scooter.
Nåeeeh ja det kostede mig også lidt en gå-tur med en 100-kilo maskine på cirka 5 km.

Bliver du stoppet så vær´ ærlig, fordi så sender de ikke maskinen til syn!!!
Dvs. vær´ærlig og du får din maskine med hjem hel og ikke i stumper!!!!

Så da jeg kom hjem måtte jeg smide org. potten på igen og den kører fuldt ud
lige så godt!!!

Hvor bor du egentligt??

Min mail: hjsoren@oncable.dk / soeren.hougaard@skolekom.dk

Hilsen Søren
NRGGuy @ 90 km/t (kun afdroslet)

Godkendelse af svar
Fra : NRGGuy

Dato : 26-05-02 20:24

Tak for svaret NRGGuy.

Kommentar
Fra : roogle

Dato : 29-05-02 22:59

hvad mener du med at den køre lige så god med org. potten?? så er der da ingen grund til at købe en anden ! (Forstår ikke helt)

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 30-05-02 13:05

Pga. af min forhandlere ville ikke give garanti hvis jeg pillede ved potten,
kun skiven!!
Men har fået ham overtalt!!!
Men det ser også federe ud med et andet rør!!

Mener at org. potten har et godt træk og en god topfart!!!

Hilsen Søren
NRGGuy @ 90 km/t (kun afdroslet)

Kommentar
Fra : Koppel17

Dato : 27-05-05 17:37

NRGGuy.
Hvor køber du denne Zito XP potte henne?